ماشینهای خط بوجاری بذر

ماشینهای خط بوجاری بذر

امروزه اکثر تولیدکنندگان از ماشینهای خط بوجاری بذر برای بالا بردن تولید روزانه خود استفاده می کنند. از گذشته جداسازی اجسام و ضایعات خارجی مانند ساقه و برگ، خاک و کلوخ، ریشه پوسیده شده گیاهان و ضایعات دیگر در محصولات کشاورزی به خصوص بذرها به واسطه باد انجام می شد، این عملیات به جهت دستیابی به محصولی باکیفیت صورت می گرفت. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و پیدایش ماشینهای خط بوجاری بذر کارهای پاکسازی بذر راحت تر شد و این دستگاه توانست توجه تولیدکنندگان را به سمت خود جلب نماید. ما در این نگارش قصد داریم شما را با ماشینهای خط بوجاری بذر آشنا کنیم تا در هنگام خرید دستگاه های خط بوجاری بذر بتوانید نسبت به اطلاعاتی که دارید بهترین ها را انتخاب و تهیه نمایید پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

بوجاری چیست؟

همان طور که در بالا اشاره شد بوجاری بذر به واسطه بادها انجام می شد به صورتی که کارگران در مزرعه به وسیله چنکگ بذر را به هوا پرتاپ می کردند تا ضایعات سبک تر از بذر جدا شده و کنار ریخته شوند، در اصل می توان بوجاری را به تفکیک کردن محصول از کلیه ناخالصی ها معنا کرد. با گذشت زمان و توسعه تجهیزات بوجاری، ماشینهای خط بوجاری بذر جایگزین انسان ها شدند و با فناوری ساده ای که داشتند به شکل مکانیکی محصول اصلی و ضایعات را از هم جدا می کردند و این عمل را فرایند بوجاری بذر نامیدند. دستگاه بوجاری بذر از یک فن و چند غربال رفت و برگشتی ساخته شده است که به واسطه حرکات مکانیکی و فشار هوا، عملیات تفکیک محصول از ناخالصی ها را انجام می دهد اما تکنولوژی همیشه در حال پیشرفت است و باز هم توانسته است در حیطه ماشینهای خط بوجاری بذر دستگاه های جدیدی را خلق نماید که به دستگاه سورتینگ بذر معروف است در ادامه مطلب به شرح این دستگاه هم خواهیم پرداخت.

شرکت آروین صنعت ایرانیان یکی از سازندگان موفق در زمینه ساخت ماشینهای خط بوجاری بذر می باشد که با سال ها تجربه و تلاش توانسته است محصولات باکیفیت خود را در اختیار متقاضیان این دستگاه ها قرار دهد. برای تهیه خط فراوری بذر گندم می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت و تماس با کارشناسان سفارش خود را به آن ها اعلام نمایید.

خط بوجاری بذر

فرایند بوجاری بذر برای تولیدکنندگان این محصولات در جایگاه ویژه ای قرار دارد زیرا ماشینهای خط بوجاری بذر می توانند به سرعت کار تفکیک را انجام دهند و در نهایت محصولی 100% یونیک را در اختیار کارفرما بگذارند همچنین با استفاده از ماشینهای خط بوجاری بذر تولید نیز افزایش می یابد و به افزایش سوددهی کمک شایانی می کند به همین دلیل است که ماشینهای خط بوجاری بذر نظر تولیدکنندگان را به خود جلب می کنند. دستگاه های بوجاری بذر گندم دارای گونه های مختلفی می باشند که بسته به نوع و حجم تولید انتخاب آن ها صورت می گیرد به عنوان مثال برای افرادی که در خانه به واسطه فروش محصولات درآمد کسب می کنند این فکر به ذهنشان خطور می کند که به سراغ خرید برنج بوجاری نشده بروند زیرا قیمت کمتری نسبت به برنج بوجاری شده دارد و آن وقت خودشان ناخالصی ها را با دستگاه بوجاری خانگی تفکیک کنند تا بتوانند در فروش این محصول سود بیشتری کسب نمایند. پس دستگاه بوجاری خانگی بهترین گزینه برای حجم ها و تولیدات کم می باشد. نوع دیگر از این تجهیزات، دستگاه بوجاری صنعتی است این دستگاه بهترین گزینه برای ظرفیت های تولیدی بالاست فردی که تولیدکننده حبوبات است به جهت تقاضای بازار امروزی که تمامی خریدهای مردم به سمت محصولات بوجاری شده پیش می رود جهت ارائه بهترین محصول از دستگاه بوجاری حبوبات برای تأمین نیازهای مردم استفاده می نماید. دستگاه بوجاری کارگاهی هم مناسب برای تولیدهایی است که ظرفیت متوسطی دارند، در اصل پاسخگوی تمامی نیازهای متقاضیان خود می باشد شما فقط باید ماشینهای خط بوجاری بذر را متناسب با نوع و حجم تولید خود انتخاب نمایید زیرا گزینه اشتباه می تواند تنها جیب شما را خالی نماید.

کارخانه بوجاری

تولیدکنندگانی که کارخانه بوجاری دارند و به دنبال گرفتن سود بیشتر از بازار هستند برای بالا بردن درآمد خود از ماشینهای خط بوجاری بذر استفاده می کنند. به کارگیری این تجهیزات باعث حذف هزینه های اضافی مانند نیروی کار، مصرف برق و غیره می شود. در خط فراوری بوجاری بذر گندم از دستگاه های مختلفی استفاده می کنند تا محصول به بذری یونیک تبدیل شود. ماشینهای خط بوجاری بذر از تجهیزات پیشرفته ای تشکیل شده اند که مرحله به مرحله کار فرایند بوجاری بذر را انجام می دهند و محصول آماده را در اختیار افراد قرار می دهند. عملکرد خط فراوری بوجاری بذر گندم به گونه ای است که تمام ناخالصی های سبک و سنگین را از محصول اصلی حذف می نماید. تجهیزات خط فراوری بوجاری بذر گندم عبارتند از:

  • دستگاه بالابر که بذرها را از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل می نماید.
  • دستگاه پیش بوجاری که تفکیک ضایعات درشت از محصول را به عهده دارد.
  • دستگاه بوجاری که موظف است ناخالصی های ریز، سبک و درشت را از بذر جدا نماید.
  • دستگاه سیکلون که وظیفه مهار نمودن گرد و غبار و پوشال های خارج شده از دستگاه های پیش بوجاری و بوجاری را به عهده دارد.
  • دستگاه سیاه دانه گیر که موظف به تفکیک سیاه دانه ها و نیم دانه های موجود در گندم می باشد.
  • دستگاه جو و یولاف گیر که موظف به تفکیک جو و یولاف موجود در گندم است.
  • دستگاه گراویتی که از لحاظ وزنی ضایعات سبک خارجی را از بذر به همراه هود و فن جداسازی می نماید.
  • دستگاه ضدعفونی کننده دیسکی که با مکانیزم هوشمند و تمام استیلی خود وظیفه سم زدن و ترکیب کردن سم مایع و آب با محصول را دارد.
  • دستگاه توزین دیجیتال که عملیات کیسه گیری و توزین را در یک زمان انجام می دهد، این دستگاه موظف به شمارش تعداد کیسه ها و تنظیم وزن آن ها از طریق اتصال به کامپیوتر می باشد.
  • دستگاه نوار نقاله که در ماشینهای خط بوجاری بذر عمل منتقل کردن کیسه ها از دستگاه توزین دیجیتال به طرف محل دپو و دوخت کیسه را انجام می دهد.
  • تابلو برق PLC که کلیه مدار دستگاه ها را درون خود جای می دهد و به صورت اتواماتیک و دستی کار می کند. در حالت اتوماتیک، این تابلو بعد از پایان کار تمامی محصولات را از که در دستگاه ها باقیمانده اند تخلیه می نماید.

آروین صنعت ایرانیان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد و نکته بسیار مهم در خرید از این شرکت دریافت ضمانت نامه و خدمات پس از فروش محصول خریداری شده می باشد. شما می توانید با خاطری آسوده از آینده دستگاه را تهیه نمایید و در زمان ایجاد مشکل با مراجعه به شرکت و استفاده از گارانتی دستگاه آن را برطرف کنید.

دستگاه کوتینگ بذر

پوشش دهی بذر یکی از راه های جدید برای اضافه کردن مواد خارجی به پوشش بیرونی بذر می باشد که با نام کوتینگ بذر هم شناخته می شود. اجرای کوتینگ بذر به شما اجازه خواهد داد تا کارایی بذر را افزایش داده و آن را از لحاظ وزن و اندازه استانداردسازی نمایید. پوشش دهی به این شکل است که روی بذر یک لایه نازک کشیده می شود تا آن را از آفات حفظ نماید و مواد مغذی را در اختیار آن قرار دهد همچنین متحدالشکل کردن بذرهایی که دارای اشکال مختلفی هستند یکی دیگر از کارهای دستگاه کوتینگ بذر می باشد. این دستگاه شامل یک ظرف چرخان شیب دار است و به واسطه موتور به گردش در می آید. عملکرد دستگاه کوتینگ به این صورت است که بذرهای موجود در آن که در حال چرخش هستند مواد مخصوصی روی بذرها به واسطه یک نازل می پاشند این روند بسیار آهسته ای صورت می گیرد و سرعت آن هم 5 الی 35 دور در دقیقه می باشد. ایجاد شدن شکلی کروی برای بذرها بعد از پوشش دهی بذر موجب کاهش اصطکاک بین آن ها می شود و خشک کردن بذرها هم در مرحله نهایی کوتینگ صورت می گیرد. پوشش دهی بذر در ماشینهای خط بوجاری بذر دارای مزیت های بی شماری است که در اینجا به خلاصه مواردی از آن ها می پردازیم:

  • راحت فرود آمدن بذر در سطح خاک و راندمان بیشتر آن به دلیل بالاتر بودن وزن بذر پوشش دهی شده نسبت به بذر پوشش دهی نشده
  • کاهش نیاز به آماده سازی خاک و کوددهی
  • کنترل کردن روند کشت بذرهای کوتینگ شده و تشخیص آن ها در زمین به جهت متفاوت بودن رنگ بذرها
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قارچی در بذر یا گیاه به منظور کوتینگ شدن در ماشینهای خط بوجاری بذر
  • بالا بردن مقاومت بذر کوتینگ شده در مقابل کم آبی های احتمالی
  • تأمین شدن رطوبت لازم جهت ریشه دهی و جوانه زنی به جهت ذخیره کردن آب در بخش کوتینگ شده بذر

شرکت آروین صنعت ایرانیان برای رفاه حال کاربران خود تمامی دستگاه های لازم در خط فراوری بذر را با قیمتی مناسب به فروش می رساند زیرا شما با خرید از شرکت به صورت مستقیم واسطه ها را حذف کرده اید بنابراین مبلغ کمتری را نیز پرداخت می کنید.

دستگاه کوتینگ بذر

دستگاه سورتینگ بذر

دستگاه سورتینگ بذر یکی از دستگاه هایی است که می توان به ماشینهای خط بوجاری بذر اضافه نمود، در اصل سورتینگ به معنای دسته بندی و تفکیک می باشد که برای محصولات مختلف کاربرد دارد. دستگاه سورتینگ بذر باعث می شود تا بذرها در اشکال مختلف و برحسب فاکتورهای گوناگون سامان دهی و دسته بندی شوند. تفکیک بذرها برحسب پارامترهای مختلفی اعم از ابعاد، ساختار، رنگ و شکل ظاهری بذر صورت می گیرد. اگر بخواهیم به صورت کلی معنای سورتینگ را تعریف نماییم می توان به دو گروه تقسیم بندی کرد یکی دسته بندی بذرها با مشخصات یکسان و دیگری بسته بندی به جهت سامان دهی بذرها، هدف اصلی دستگاه سورتینگ در خط بوجاری بذر تفکیک براساس بذرهایی که رنگشان تغییر کرده است و یا بذرهایی که از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند می باشد. سورتینگ را با نام دستگاه بوجاری لیزری هم می شناسند زیرا کار تفکیک ناخالصی از بذر را به صورت لیزری و با هوش مصنوعی انجام می دهد. تشخیص بذرهای نامطلوب به وسیله دوربین هایی که به روی دستگاه سورتینگ تعبیه شده است صورت می گیرد و این ناخالصی ها به واسطه اجکتور از مسیر اصلی حذف می شوند. مدل پیشرفته تر سورتینگ در ماشینهای خط بوجاری بذر، جداسازی 100% را به وسیله دوربین های مادون قرمز ممکن می سازند پس کار دستگاه سورتیگ جدا کردن ضایعات براساس ویژگی های بذر می باشد. دستگاه سورتینگ بذر دارای فواید بسیاری است که در متن ذیل به آن ها اشاره می کنیم:

  • کاهش نیروی انسانی و هزینه ها
  • داشتن منوی فارسی و کاربری راحت
  • کاهش مصرف برق
  • بالا بردن سرعت جداسازی بذرها
  • به روز بودن استانداردهای بهداشتی
  • قابلیت تفکیک و تشخیص میکرو رنگ ها
  • عملکرد چند برابر و افزایش تولید

قیمت دستگاه بوجاری

تعیین قیمت تجهیزات دارای فاکتوهای متفاوتی است به عنوان مثال قیمت دستگاه بوجاری تمام اتوماتیک نسبت به نیمه اتومات آن بسیار تفاوت دارد زیرا هر یک سیستم فنی جداگانه ای دارند. این دستگاه ها کلیه مراحل بوجاری را تا ریختن در کیسه ها به صورت اتومات و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می دهند ظرفیت این دستگاه بسیار بالا می باشد و همین موضوع می تواند فرایند بوجاری بذرها را به چندین تن در روز برساند، آن ها عملیات بوجاری را به گونه ای دقیق انجام می دهند که حتی یک کاه هم در بذرها باقی نمی ماند‌. اما عوامل مؤثر در تعیین قیمت ماشینهای خط بوجاری بذر عبارتند از:

  • نوع دستگاه بوجاری بذر یکی از عوامل تعیین قیمت آن می باشد زیرا این تجهیزات در گونه های مختلفی تولید و عرضه می شوند به همین دلیل دارای قیمت متفاوتی هم می باشند.
  • نوسانات ارزی عامل دیگر تعیین قیمت دستگاه بوجاری به شمار می رود زیرا با افزایش قیمت دلار مواد و متریال هم قیمتشان افزایش پیدا می کند و با کاهش آن هم قیمت، کمتر محاسبه می شود شما می توانید با بررسی دقیق بازار در بهترین زمان خرید خود را انجام دهید.
  • جنس بدنه و متریال ساخت یکی از دیگر عوامل تعیین قیمت است اگر متریال ساخت دستگاه بوجاری مرغوب باشد قطعاً دارای جنس باکیفیتی خواهد بود در غیر این صورت قیمت پایین تر و کیفیت هم ضعیف تر خواهد بود.
  • سایز دستگاه عامل دیگر تعیین قیمت است هرچه دستگاه دارای ظرفیت بیشتر و سایز بزرگ تری داشته باشد از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود در غیر این صورت قیمت کمتر محاسبه خواهد شد.
  • سرعت تفکیک ناخالصی ها یکی دیگر از عوامل تعیین قیمت است اگر دستگاه بوجاری دارای کیفیت بالایی باشد سرعت تفکیک ناخالصی بالایی هم دارد زیرا موضوع سرعت هم در افزایش سوددهی و حجم تولید روزانه تأثیر می گذارد.
  • برق مصرفی و ولتاژ آن هم در تعیین قیمت بی تأثیر نیست زیرا برق مصرفی سه فاز دارای قدرت بیشتری است اما دستگاه تک فاز بوجاری توان مصرفی پایین تری دارد همچنین قدرتش هم کم می باشد.

اگر قصد خرید ماشینهای خط بوجاری بذر را دارید و می خواهید خریدی امن و مطمئن داشته باشید با مراجعه به سایت شرکت آروین صنعت ایرانیان می توانید برای تهیه این تجهیزات اقدام نمایید.

عملکرد دستگاه بوجاری چیست؟

فرایند بوجاری بذر در این دستگاه به این صدرت است که تمامی ناخالصی ها و اجسام خارجی مانند سنگ، خاک، کلوخ، کاه، ساقه، ریشه و غیره را از بذر که محصول اصلی به حساب می آید جداسازی و تفکیک می کند و در نهایت محصولی یکدست و بدون ضایعات را به شما تحویل می دهد.

استفاده از خط فراوری بوجاری بذر برای تولیدکنندگان چه مزیت هایی دارد؟

تولیدکنندگان همیشه به دنبال کسب درآمد و سود بیشتر هستند و در اصل پرداخت کلیه هزینه ها به واسطه این سود پرداخت می شود به همین جهت باید ظرفیت تولید خود را افزایش دهند و این کار با استفاده از خط فراوری بوجاری بذر قابل اجرا می باشد. این خط عملیات فراوری بوجاری بذر را به صورت ترتیبی از بوجاری تا بسته بندی محصول انجام می دهد به همین علت میزان تولید بذر به سرعت افزایش می یابد.

مزیت های استفاده‌ از ماشینهای خط بوجاری بذر چیست؟

بوجاری بذر با استفاده از خط بوجاری مزیت های بی شماری دارد که در اینجا می توان به کاهش هزینه های برق مصرفی، کاهش هزینه های نیروی انسانی، جداسازی ۱۰۰٪ محصول از ضایعات با سرعتی بسیار بالا، کاهش ۱۰۰ % خطا در عملیات بوجاری، افزایش تولید محصول و سوددهی، کاربری راحت و آسان محصول اشاره نمود.

دستگاه کوتینگ چه وظیفه ای دارد؟

پوشش دهی بذر باعث ذخیره کردن آب در بذر و رشد آن و همچنین موجب دفع آفات بذر می شود. کوتینگ بذر با پاشیدن مواد خارجی که به روی بذر انجام می شود موجب رشد سریع تر گیاه می شود.

نکات مهم در زمان خرید دستگاه بوجاری چیست؟

شما برای تهیه دستگاه بوجاری باید به چند نکته توجه کنید تا بتوانید انتخاب درستی در خرید دستگاه بوجاری داشته باشید یکی از آنها نوع دستگاه بوجاری است که باید براساس محصولی که می خواهید بوجار شود مشخص کنید. دومین نکته اندازه دستگاه بوجاری است که بستگی به ظرفیت تناژی تولید شما در روز یا ماه دارد. مورد سوم سرعت تفکیک ناخالصی ها می باشد زیرا دستگاهی که سرعت خوبی برا جداسازی ضایعات نداشته باشد عملکرد جالبی جهت تفکیک آن ها هم نخواهد داشت و نکته دیگر جنس دستگاه بوجاری است که اگر از متریال خوبی ساخته شده باشد کیفیت و سرعت خوبی را برای عملیات فراوری بوجاری بذر خواهد داشت.