دستگاه بوجاری کشمش

دستگاه بوجاری کشمش + نحوه عملکرد و کاربرد و نکات خرید آن

دستگاه بوجاری کشمش یکی از ماشین آلات مهمی است که توانسته برای تولیدکنندگان این محصول فواید بی شماری را داشته باشد. هر قدر زمان می گذرد تکنولوژی پیشرفت می کند و ما روز به روز شاهد رشد و توسعه آن هستیم. استفاده از بوجاری کشمش به تولیدکنندگان کمک شایانی کرده است تا آنها نیروی کمتری را به کار بگیرند اما سرعت و کیفیت کارشان بالاتر رود. دستگاه های بوجاری انواع مختلفی دارند که می توان به دستگاه بوجاری کشمش، گیاهان دارویی، حبوبات، سبزیجات خشک و خشکبار اشاره کرد. در این بخش به سوالات شما درباره نحوه کارکرد دستگاه بوجاری کشمش می پردازیم.

دستگاه بوجاری چیست؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که دستگاه بوجاری چیست و کارکرد آن به چه صورت می باشد؟

 به مجموعه دستگاه هایی که در صنایع غذایی جهت جداسازی ناخالصی ها از محصول اصلی مورد استفاده قرار می گیرند دستگاه های بوجاری گفته می شود. از این دستگاه اغلب برای پاک کردن و تفکیک ناخالصی های سبک، ناسره از سره، گرد و غبار موجود در کلیه غلات، حبوبات، کشمش،گیاهان دارویی، سبزیجات و خشکبار استفاده می شود تا در نهایت محصولی تمیز و یکدست را به کارفرما ارائه دهد. در نتیجه دیگر نیازی به نیروی استخدامی بالا و ضریب بالای خطا در تفکیک محصولات از یکدیگر نمی باشد و می توان با کیفیت بیشتری از دستگاه بوجاری به منظور بسته بندی و پاک کردن انواع مواد غذایی و محصولات استفاده کرد. کشمش همان انگور خشک شده به شیوه های مختلف است که سرشار از آهن، کلسیم، ویتامین های گروه ب، پتاسیم و خواص آنتی اکسیدانی می باشد که از تمامی سلول های بدن حافظت می کند. این محصول را می توان در تمام فصل های سال به عنوان یک آجیل سالم و مغذی استفاده کرد. انگورها زمانی که خشک می شوند رنگشان تیره و کم آب می شوند. انگور بر عکس میوه های خشک، در زمان خشک شدن نیازی به اضافه کردن شیرین کننده ندارد و زمانی که آب آن تمام می شود شیرین تر می گردد. این محصول دومین شیرینی طبیعی پس از خرما می باشد که با خوردن آن بر عکس شیرینی های دیگر به دندان ها آسیبی نمی رساند و حتی این قابلیت را دارد که پوسیدگی های دندان ها را هم التیام بخشد. شرکت آروین صنعت تولید کننده دستگاه های متنوع صنعتی بوجاری می باشد. دستگاه های این مجموعه مناسب برای کلیه کارگاه های تولیدی محصولات، کارخانه های بزرگ و همچنین مشاغل خانگی می باشد.

نحوه عملکرد دستگاه بوجاری کشمش

با استفاده از دستگاه بوجاری کشمش می توان اجسام سبک و سنگین و انواع گرد و غبار موجود در کشمش را به راحتی تفکیک نمود. در قدیم کار بوجاری به واسطه تعداد نیروی انسانی بالا و با دقت و صبر بسیاری صورت می گرفت و هیچ گونه تضمینی هم در کار نبود که کشمش بدون ناخالصی تحویل کارفرما گردد. این در حالی است که تولید و طراحی بوجاری کشمش این امکان را به صاحبان مشاغل، مصرف کنندگان و مشتریان این محصول می دهد که کشمش نهایی را بدون کوچکترین آلودگی به صورت کاملاً تمیز تهیه نموده و مورد مصرف قرار دهند. در نتیجه توانایی های دستگاه بوجاری بسیار چشمگیر است و عملیات جداسازی ناخالصی و گرد و غبار را به طور اتومات انجام می دهد. عملکرد دستگاه بوجاری به طور کلی بدین شکل می باشد که در ابتدای کار محصولات مختلف را به واسطه دستگاه بالابر به دستگاه بوجاری منتقل می کند و با در نظر گرفتن قابلیت لرزشی و ارتعاشی که در دستگاه طراحی شده است؛ این محصولات را از هر گونه اجسام سبک و گرد و غبار پاک می نماید. اجسام سنگین به بیرون دستگاه بوجاری رانده می شوند تا از ناخالصی های کوچک تر متمایز شده و محصول پایانی کاملاً به صورت مرتب آماده بسته بندی و در نهایت در اختیار مشتریان قرار گیرند. تمامی این مراحل به صورت اتوماتیک به وسیله بوجاری کشمش انجام می شود.

بوجاری کشمش به جهت تفکیک کشمش های پوک و ناسالم و همچنین ناخالصی های خارجی مانند سنگریزه، شن و دم کشمش صورت می گیرد و بعد از آن، کشمش ها از نظر سایز نیز مرتب سازی می شوند و در گام آخر برای مرحله بسته بندی آماده می گردند. اما کشمش ها قبل بوجار شدن به جهت اینکه در زمان جمع آوری انگور و خشک نمودن آن آلودگی بسیاری را جذب می کنند باید شسته و تمیز شوند. دستگاه دم گیر کشمش، دستگاه سورتینگ کشمش و بوجاری کشمش همه به عنوان دستگاه های کشمش پاک کنی به شمار می روند و قابلیت گرفتن کلیه ناخالصی ها را از کشمش دارند و در پایان کار محصولی یکدست و تمیز را به مرحله بسته بندی انتقال می دهند. این دستگاه ها در مدل های مختلف خانگی و صنعتی ساخته شده که به صورت های مختلف اتوماتیک یا غیر اتوماتیک موجود می باشند. بوجاری کشمش صنعتی، بزرگ‌ تر بوده و می تواند حجم بالایی از آن را با سرعت بسیار زیادی بوجاری کند. در صورتی که حجم بوجاری کشمش خانگی در مقایسه با نوع صنعتی آن کمتر می باشد و در حدی است که احتیاج یک شغل کوچک خانگی را بر آورده می نماید. قیمت دستگاه کشمش پاک کنی و دستگاه بوجاری کشمش در مدل های ایرانی نسبت به مدل های خارجی ارزان تر بوده و مقرون به صرفه ‌تر می باشد.

نحوه عملکرد دستگاه بوجاری کشمش

عمده ترین کاربردهای دستگاه بوجاری

عمده ترین کاربردهایی که از بوجاری کشمش می توان انتظار داشت؛ تمیز کردن این محصول است که می توان پس از بوجاری به واسطه دستگاه های بسته بندی توزین دار محصول را به شکل منظم به دست مصرف کنندگان و مشتریان رساند. بنابراین اگر صاحب کارگاهی هستید و تصمیم دارید با بسته بندی این محصول آن را به صورت کاملاً بهداشتی و مرتب به دست مشتریان خود بسپارید تا بتوانید با این کار مشتریان زیادتری را به سوی خود جذب کنید؛ می توانید با تهیه بوجاری کشمش به هدفتان برسید. برخی از افراد که فضا و محیط لازم را برای بوجاری ندارند محصولات خود را در اختیار کارخانه هایی قرار می دهند که دارای خط بوجاری هستند این گونه هم محصولاتشان به صورت یکدست تمیز می گردد و هم تنها هزینه ای که پرداخت می کنند هزینه بوجاری محصولاتشان می باشد. یکی از دستگاه های دیگری که کشمش را از ناخالصی ها تفکیک می نماید دستگاه بوجاری وزنی است. این دستگاه کشمش را با دقت و سرعت بالا از طریق وزن جداسازی می کند. اگر هر تولیدکننده محیط لازم را برای دستگاه بوجاری داشته باشد خرید دستگاه بوجاری به نفع آن خواهد بود.

مزیت های دستگاه بوجاری کشمش

کشمش یکی از محصولاتی است که در زمان پاک کردن به دست می چسبد و ناخالصی ها به راحتی جدا نمی شوند. بوجاری کشمش به وسیله نیروی انسانی بسیار زمانبر می باشد و جدای این موضوع در نهایت محصولی 100% خالص به شما تحویل نمی دهد. اما بوجاری کشمش این قابلیت را دارد تا این محصول را با دقت و کیفیتی بالا تفکیک نماید. این دستگاه با کمترین نیروی انسانی کار خود را انجام می دهد و باعث ذخیره زمان هم می شود. کم بودن نیروی استخدامی باعث کاهش هزینه برای کارفرما می شود. عبور از مراحل بوجاری تا بسته بندی یک پروسه طاقت فرسا در زمان بوجاری توسط نیروهای انسانی بود اما امروز با پیشرفت تکنولوژی این فرایند بسیار راحت شده است. مزیت بعدی این دستگاه تولید و حجم بالای محصول بوجار شده می باشد زمانی که تولید افزایش یابد فروش بیشتر می شود و قطعاً سود بیشتری را فرد تولیدکننده دریافت خواهد کرد.

مورد سوم، تهیه بوجاری کشمش خود یک سرمایه گذاری هوشمندانه است زیرا با بالا رفتن تورم در جامعه روز به روز وسایل و ماشین آلات گران تر می شوند و تولید کننده به راحتی می تواند تا سالها از این دستگاه استفاده نماید و پس از گذشت چند سال حتی اگر قصد فروش آن را هم داشته باشد می تواند آن را چند برابر قیمتی که آن را تهیه کرده است بفروشد. مزیت دیگر این دستگاه استفاده نیروی برق مصرفی کم می باشد هر قدر که کار شما زیاد باشد باز هم این دستگاه مصرف برق خاصی را ندارد. کم شدن هزینه های بوجار کردن و بسته بندی محصولات یکی دیگر از مواردی است که تولید کننده می تواند از آن بهره مند شود. اگر فرد دستگاهی را تهیه کند به جای هزینه کردن بوجاری محصولات خود در کارخانه های بوجاری، آن هزینه را در جیب خود قرار داده است در صورتی که برای جابجایی محصولات باید هزینه حمل و نقل هم پرداخت نماید. پس داشتن دستگاه بوجاری برای تولیدکنندگان محصولات خالی از لطف نیست.

نکاتی مهم قبل از خرید دستگاه بوجاری کشمش

دستگاه های بوجاری انواع مختلفی دارند که می توان آن ها را به 3 دسته صنعتی، کارگاهی و خانگی تقسیم نمود شما باید قبل از تهیه بوجاری کشمش موارد بسیاری را در نظر بگیرید تا دستگاهی که خریداری می کنید مورد کاربردتان قرار گیرد. ابتدا باید مکان دستگاه را در نظر داشته باشید اغلب برای دستگاه بوجاری خانگی فضای زیادی اشغال نمی شود اما در کارگاه و صنایع فضای وسیع تری را نیاز دارد که به پریز برق هم نزدیک باشد. دستگاه بوجاری به جهت گستردگی فراوانی که دارد باید با در نظر گرفتن حجم کار روزانه خود ظرفیت آن را انتخاب نمایید و نباید ظرفیت به قدری کم باشد که شما از تولید روزانه خود جا بمانید. در هنگام خرید شما به فروشنده دستگاه باید در ارتباط با حجم و تناژ تولیدی خود، فضای خود، برق مصرفی محل قرار گیری دستگاه صحبت نمایید تا بهترین دستگاه را به شما پیشنهاد دهد. مورد بعدی به چند کاره و تک کاره بودن دستگاه توجه داشته باشید زیرا برخی از دستگاه های بوجاری چند محصول را به صورت همزمان بوجاری می نمایند و این دستگاه ها برای افرادی مفید هستند که چند محصول را تولید می کنند اما برای افرادی که تمرکز روی یک محصول دارند همان دستگاه تک کاره برایشان کافی خواهد بود به عنوان مثال دستگاه بوجاری بادام زمینی دستگاهی چند کاره است که می تواند محصولات دیگر را هم بوجاری نماید زیرا دستگاه دارای چند سرند می باشد اما دیگر دستگاه ها به جهت تک سرند بودنشان تنها یک محصول را بوجاری می کنند.

مورد بعدی سایز دستگاه است اگر حجم تولیدی شما بالا باشد سایز دستگاه نیز بزرگتر خواهد بود. نکته دیگر کیفیت دستگاه بوجاری است اگر دستگاه از کیفیت خوبی برخوردار باشد محصول نهایی هم به صورت یکدست و تمیز تحویل کارفرما خواهد شد اما اگر از برندهای ناشناخته دستگاه را خریداری کنید قطعاً کیفیت خروجی که مد نظرتان است را دریافت نخواهید کرد. نکته دیگر وجود ضمانت نامه دستگاه بوجاری می باشد اگر شما این دستگاه را از برندهای شناخته شده خریداری نمایید شرکت سازنده در قبال خریدی که از آن انجام می دهید گارانتی دستگاه را به شما تحویل خواهد داد و اگر مشکلی برای دستگاه پیش آمد شما به راحتی می توانید از خدمات پس از فروش و ضمانت نامه آن به آسانی استفاده کنید. اگر این موارد را در نظر بگیرید خواهید توانست صاحب دستگاه با کیفیتی شوید. ایمنی دستگاه جزو نکاتی است که خریدار در زمان تهیه دستگاه باید به آن توجه نماید، تمامی دستگاه های مجموعه آروین صنعت دارای کاربری بسیار آسان می باشند، همچنین تمامی علائم هشدار روی دستگاه بوجاری نصب گردیده است.

نکاتی مهم قبل از خرید دستگاه بوجاری کشمش

خرید انواع دستگاه بوجاری

دستگاه بوجاری کشمش از جمله دستگاه های کاربردی است که می توان آن را در صنایع مختلف به کار گرفت. با در نظر گرفتن انواع گوناگون دستگاه های بوجاری می توان هر یک از محصولات را داخل این دستگاه قرار داد و ناسره ها را از آن ها جدا نمود؛ شما هم قادر خواهید بود به جهت جذب مشتری بیشتر این دستگاه را تهیه نموده و انواع و اقسام محصولات را داخل دستگاه بوجاری قرار داده و بعد از تفکیک گرد و غبار و دیگر آلایندگی ها محصول نهایی را با رعایت استانداردهای لازم به دست مشتریان خود بسپارید. شرکت آروین صنعت ایرانیان در حوزه ساخت ماشین آلات بوجاری فعالیت می کند و قطعات این دستگاه ها از مرغوب ترین و با کیفیت ترین قطعات انتخاب می شود. بوجاری کشمش کاربری آسانی دارد و تابلو برق و نقشه مکانیکی آن طبق کد گذاری در درون دستگاه موجود است. کلیه دستگاه های این مجموعه به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار مشتریان قرار داده می شود بنابراین با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت به فروش می رسند.

قیمت بوجاری کشمش

قیمت بوجاری کشمش وابسته به عوامل مختلفی است که هر یک از آن ها می تواند قیمت را تغییر دهد. در این بخش به تعدادی از این موارد اشاره می کنیم:

اولین عامل در تعیین قیمت گذاری بوجاری کشمش نحوه خرید می باشد شما می توانید به دو صورت خرید خود را انجام دهید یکی به شکل خرید مستقیم و بدون واسطه از شرکت سازنده و دیگری خرید غیر مستقیم و با واسطه از افراد واسطه و تفاوتی که بین این دو نوع می باشد قیمت آن است. در خرید بدون واسطه شما مبلغ قیمت کمتری را پرداخت می کنید اما در روش غیر مستقیم شما مبلغ بالاتری را پرداخت خواهید کرد. فاکتور بعدی حجم دستگاه می باشد هر چه حجم بیشتر باشد قیمت بالاتر می رود و بر اساس این که چه دستگاهی اعم از کارگاهی، صنعتی و خانگی تهیه می کنید قیمت متفاوت خواهد بود. مورد بعدی برق مصرفی دستگاه می باشد این دستگاه ها دارای برق های مصرفی تک فاز و سه فاز می باشند و این اختلاف فاز روی قیمت تاثیر بسزایی دارد. بنابراین اگر به دنبال دستگاه بوجاری باکیفیت اما مقرون به صرفه هستید شرکت آروین صنعت می تواند محصولات ساخت خود را با ارائه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش در اختیارتان قرار دهد.

بوجاری کشمش چیست؟

این دستگاه کشمش را از تمام ناسره ها خالص سازی می کند و محصولی تمیز و مرتب را در اختیار کارفرما قرار می دهد. این دستگاه در برخی مواقع در خط بوجاری قرار می گیرد که پس از بوجاری به راحتی بسته بندی می شوند و برای فروش آماده هستند.

 بوجاری وزنی چیست؟

بوجاری وزنی کلیه محصولات مورد نظر را بر حسب وزن آن ها جداسازی می نماید و با دقت و کیفیتی که دارد محصول را به صورت ۱۰۰ درصد خالص ارائه می دهد.

 دستگاه تک کاره و چند کاره چه تفاوتی با هم دارند؟

دستگاه های تک کاره مانند دستگاه بوجاری برنج دارای یک سرند می باشند و تنها قادر به پاک نمودن همان محصول هستند در صورتی که دستگاه بوجاری چندکاره می تواند با سرندهای مختلفی که دارد محصولاتی مانند حبوبات مختلف را همزمان بوجاری کند. این دستگاه برای افرادی که به تولید چند محصول مشترک در یک طبقه می پردازند بسیار مناسب است.

فواید تهیه دستگاه بوجاری برای تولیدکنندگان محصولات چیست؟

این دستگاه فواید بسیاری را برای خریداران خود دارد که از بین کلیه مزایا می توان به کاهش هزینه پرداخت دستمزد کارگر، کاهش مصرف برق و انرژی، افزایش تولید و کیفیت محصول اشاره کرد.

نکات حایز اهمیت قبل از خرید دستگاه بوجاری چیست؟

شما قبل از خرید این دستگاه باید به ظرفیت دستگاه بوجاری، کیفیت خروجی آن، برق مصرفی دستگاه، سایز دستگاه بوجاری، ضمانت نامه و خدمات پس از فروش آن دقت داشته باشید. زیرا در صورت عدم رعایت این نکات دستگاه خریداری شده غیر قابل استفاده برای محصول شما خواهد بود.