دستگاه بوجاری بادام زمینی

دستگاه بوجاری بادام زمینی

بادام زمینی یکی از خشکبارهای پر مصرف و پر طرفدار در ایران است که منبعی غنی از پروتئین، پتاسیم و کربوهیدارت می باشد و به جهت صادرات و یا فروش بسیار در داخل ایران توسط دستگاه بوجاری بادام زمینی جداسازی ناخالصی های موجود در آن صورت می گیرد. این روش یکی از شیوه های کسب سود در جهت تجارت این محصول می باشد که مزیت های بسیاری را برای تولیدکنندگان به ارمغان می آورد. در ادامه به شرح جزئیات دستگاه بوجاری بادام زمینی، مزیت ها، نکات مهم خرید و قیمت آن می پردازیم.

بوجاری بادام زمینی

امروزه به کارگیری دستگاه های پیشرفته، صرفاً مختص بخش های صنعتی و کارخانه ها نمی باشد، بلکه کلیه بخش های زندگی افراد را درگیر خود کرده است. به طوری که زندگی بدون برخی از آن ها امکان پذیر نیست؛ در حالی که همه این کارها در گذشته به صورت دستی انجام می گرفت. امروزه در کشاورزی کمتر کسی پیدا می شود که امور مزرعه خود را به شکل دستی انجام دهد؛ چرا که این روش کاملاً قدیمی و زمان بر است. یکی از تجهیزات نوین و پیشرفته در صنعت باغبانی و همچنین صنعت فراوری میوه و خشکبار، دستگاه بوجاری بادام زمینی است که امروزه در باغ های بادام زمینی، برای جداسازی مغز از پوست شکسته آن استفاده می گردد.

این دستگاه بوجاری، در مدل ها، ظرفیت ها و انواع مختلفی در بازار موجود می باشند. چگونگی عملکرد این دستگاه بوجاری کاملاً به صورت اتومات است و تفکیک ناخالصی ها از مغز محصول، با کمترین میزان خطا انجام می گردد. در تولید این دستگاه، از متریال و قطعات محکم و مرغوب استفاده شده می شود. همان طور که می دانید رونق بادام زمینی دشت مغان و آستانه اشرفیه بسیار سر زبان ها افتاده است زیرا طعم بادام زمینی در این دو شهر ایران بسیار متفاوت و دلچسب تر از دیگر شهرها می باشد. به همین منظور تولیدکنندگان و یا کشاورزان با خرید این دستگاه بوجاری می توانند سود بیشتری را کسب نمایند.

بوجاری و نحوه انجام آن در گذشته و امروز

بوجاری، روش های مختلفی دارد که موجب جداسازی دو ماده مخلوط و غیر همگن از یکدیگر می شود. در زمان های قدیم، از بوجار کردن به جهت تفکیک پوست غلات از همدیگر استفاده می شد؛ این عمل از طریق الک کردن، باد دادن و غیره صورت می گرفت. اما امروزه، دستگاه های مخصوصی برای این کار طراحی شده اند. دستگاه بوجاری بادام زمینی هم به جهت تفکیک پوست از بادام زمینی و ناخالصی های موجود در بین آن مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که محصول را به همراه پوست در دستگاه بوجاری ریخته و پس از استارت، دستگاه شروع به جداسازی پوست و مواد زاید از محصول اصلی می کند. این دستگاه بوجاری دارای گونه های مختلفی است که به دو بخش مجزا تقسیم می شوند. قسمت اول، دمیدن باد به مخلوط است که موجب جداسازی ضایعات سبک می شود و بخش بعدی، نوعی الک مکنده است که ناخالصی ها را از بین می برد و در نهایت باعث ارائه محصولی یکدست و تمیز می گردد.

دستگاه بوجاری بادام زمینی از چه اجزا و قطعاتی تشکیل شده است؟

این دستگاه بوجاری دارای قطعات بسیاری است که هر یک موظف به انجام دادن کارهای خود هستند. در متن ذیل به شرح هر یک از آن ها می پردازیم:

ورودی قیفی شکل مواد

از این بخش مخلوط مغز بادام زمینی و پوست آن وارد می گردد. این ورودی به شکل قیف تعبیه شده است تا محصولات به آسانی وارد آن گردند.

فن مکنده

از مهم ترین بخش های این دستگاه بوجاری، فن مکنده می باشد. این فن به صورتی طراحی شده است که هوای داخل دستگاه را به خود می مکد در نتیجه، تمام ذرات ریز سبک و گرد و خاک توسط آن مکیده و از محصول اصلی که بادام زمینی است جدا می شوند.

سرند دستگاه

سرند، یک نوع الک با سوراخ های درشت تر و متناسب با محصول ورودی است. در این دستگاه بوجاری، اندازه این سوراخ ها متناسب با این آجیل طراحی شده است. محصول بادام زمینی با پوسته شکسته، روی این قطعه فلزی روزنه دار، ریخته می شود و با تکان های مداوم، پوسته ها جدا شده و خود بادام زمینی می ماند.

خروجی دستگاه

این دستگاه دارای دو خروجی است که از خروجی اول، پوست بادام و ضایعات آن و از خروجی دوم، مغز بادام آماده شده به بیرون هدایت می گردد.

خروجی دستگاه بوجاری بادام زمینی

 

 

الکتروموتورها

دستگاه بوجاری بادام دارای دو الکتروموتور مجزا می باشد؛ الکتروموتور سرند و استریم. برای به وجود آوردن حالت لغزشی، الکتروموتور سرند، درون دستگاه بوجاری تعبیه شده است؛ در حقیقت این قطعه ای می باشد که نیروی محرکه مورد نیاز به منظور ویبره سرند و لرزش های متعدد را تأمین می نماید. الکتروموتور استریم نیز نیروی بقیه بخش های دستگاه را تأمین می کند؛ قدرت مکش فن نیز از همین الکتروموتور تأمین می گردد.

محفظه باد

محفظه باد شبیه یک کانال طراحی شده است که فن مکنده به یک طرف آن وصل می گردد و باد در درون آن گردش می یابد. شتاب و قدرت ورود باد از این محفظه، وابسته به وزن و نوع محصول است که می توان مقدار آن را به وسیله کشوی ویژه ای که روی آن تعبیه شده است، تنظیم کرد.

تابلو فرمان

این قسمت از دستگاه بوجاری، صفحه الکترونیکی آن می باشد. کلیدهای اصلی که شامل: کلید های خاموش و روشن کردن دستگاه بوجاری، کلید فعال سازی فن و… روی این قسمت قرار دارند. در حقیقت به وسیله تابلو فرمان است که افراد قادر هستند تا تغییرات مورد نیاز را روی دستگاه اعمال نمایند.

بسیاری از افراد که تولید بی شماری در حوزه بوجاری دارند از خط بوجاری برای جداسازی انواع محصولات استفاده می کنند. این خط کمک بی شماری را در زمینه بوجار کردن و افزایش تولید بادام زمینی به تولیدکنندگان و کشاورزان ارائه می دهد. به همین جهت شما برای تهیه این دستگاه باید به شرکت های سازنده آن مراجعه کنید تا در صورت ایجاد هر مشکلی خیالی آسوده از بابت آن داشته باشید. یکی از شرکت های معتبر و موفق در زمینه ساخت انواع دستگاه های بوجاری، شرکت آروین صنعت می باشد که توانسته است جایگاه بسیار خوبی را در بین مصرف کنندگان و فروشندگان کسب نماید. شما می توانید برای تهیه این دستگاه با مراجعه به وب سایت شرکت و تماس با شماره های موجود در آن دستگاه مورد نیاز خود را سفارش دهید و آن را به همراه ضمانت نامه تحویل بگیرید.

روش های افزایش سود در ایران

همان طور که در بازار ایران مشاهده می کنید رقابت تنگاتنگی بین رقبا به منظور جذب نمودن مشتری ایجاد شده است. به همین دلیل افزایش کیفیت محصول می تواند راهی برای کسب سود بیشتر بین رقبا باشد. دستگاه بوجاری مرغوب می تواند محصولی با کیفیت را به مشتری ارائه دهد و حتی می تواند به برند شما اعتبار ببخشد تا حدی که مشتری از برند شما تنها کیفیت را به یاد داشته باشد و در خریدهای بعدی فقط آن محصول را از شما تهیه نماید. دستگاه های دیگری هم در ایران مورد استفاده قرار میگیرند؛ مانند نوع لیزری دستگاه بوجاری که هم قدرت و هم سرعت و دقت بالاتری نسبت به دستگاه های مکانیکی دارند اما عیب هایی هم دارند که می توان این گونه اشاره کرد: دستگاه های بوجاری لیزری قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های مکانیکی بوجاری دارند همچنین احتمال زود خراب شدن آن ها وجود دارد چون قطعات بسیار حساسی در آن به کار رفته است. عیب دیگر این دستگاه ها این است که اگر قطعه ای خراب شود و نیاز به تعویض کردن داشته باشید پیدا کردن آن ها بسیار دشوار خواهد بود.

دستگاه دیگری که در بوجاری به کار گرفته می شود دستگاه بوجاری وزنی می باشد. این نوع دستگاه بر حسب وزن هر محصولی که برای آن در نظر گرفته شود ناخالصی ها را تفکیک می نماید و در نهایت محصولی یکدست را تحویل می دهد. در نتیجه شما زمان و هزینه خود را جایی خرج کنید که بازدهی بیشتر و نگرانی کمتری را برایتان دارد. دستگاه بوجاری بادام زمینی مکانیکی نسبت به دستگاه بوجاری لیزری دارای بازدهی بالاتر، طول عمر بیشتر و… می باشد. شما با این دستگاه می توانید بدون دردسر محصول خود را در هر حجمی که تولید دارید بوجاری نمایید. اگر به دنبال دستگاه بوجاری باکیفیت هستید می توانید با مشاوره رایگان کارشناسان شرکت آروین صنعت دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه نمایید. برای گرفتن مشاوره از طریق شماره های ذکر شده در آن اقدام نمایید.

با خرید یک دستگاه بوجاری، در آمدت رو چند برابر کن!!!

همان طور که ذکر شد، در حال حاضر در باغ های وسیعی که برای تجارت، محصول خود را کاشت می کنند هیچ گونه کاری با دست صورت نمی گیرد. کشاورزان از دستگاه های صنعتی کشاورزی برای سرعت بخشیدن به تولید و بالا رفتن کیفیت محصول و آسیب ندیدن آن استفاده می کنند. در نتیجه کلیه کارها به صورت خودکار و اتومات صورت می گیرد و به خاطر دست نداشتن نیروی انسانی در آن خطاها بسیار کاهش پیدا می کند. در اینجا به این نتیجه می رسیم که با کاهش خطا، پرداخت هزینه ها هم برای جبران نمودن خطا و هم به منظور کاهش کارگر کمتر می گردد و این موضوع به نفع کشاورزان و تولیدکنندگان می باشد.

ناگفته نماند کشاورزانی که به تولید میوه مشغول هستند تنها کاری که به دست کارگر انجام می دهند چیدن میوه از درخت است و مابقی کارها توسط دستگاه بوجاری و دیگر دستگاه های صنعتی صورت می گیرد. به واسطه دستگاه های بوجاری بادام زمینی، ظرفیت بسیاری از این محصول در کوتاه ترین زمان ممکن تفکیک و بوجاری می شوند. پس بازدهی با دستگاه بوجاری بسیار بالا می باشد. از سوی دیگر این دستگاه به جهت قطعات و متریال مرغوب استفاده شده در آن دارای طول عمر بالایی می باشد و تا سال های متمادی شما می توانید از آن استفاده نمایید. اگر شما در خرید این دستگاه دقت لازم را به خرج داده باشید می توانید مدت زمان بیشتری به جهت مرغوب بودن و کیفیتش از آن استفاده نمایید.

نکاتی مهم قبل از خرید دستگاه بوجاری

دستگاه بوجاری، یک ماشین صنعتی، نیمه صنعتی و یا خانگی است. پس قبل از تهیه آن باید مکان مناسبی را برای قرارگیری آن در نظر داشته باشید و مدلی از دستگاه را خریداری نمایید که متناسب با متراژ و نوع کار شما باشد. از سوی دیگر همان گونه که اشاره کردیم کلیه تجهیزات دستگاه بوجاری به وسیله نیرویی که از کارکرد الکتروموتور حاصل می گردد کار می کند این عملکرد نیازمند وجود برق است پس باید محیطی را برای نصب انتخاب کنید که نزدیک به پریز باشد. در ادامه ذکر شد که این دستگاه ها به صورت خودکار و اتومات کار بوجاری را انجام می دهند اما به یک اپراتور نیاز دارند تا بتوانند کارهایی از قبیل: راه اندازی دستگاه، پر نمودن مخزن و مدیریت و نظارت بر تمامی مراحل آن را انجام دهند. نکته دیگر بهداشت دستگاه و محیط آن می باشد زیرا این محصول خوراکی است و توجه به این موضوع جایگاه بسیار ویژه ای دارد. ناگفته نماند که تولیدکنندگان در زمان راه اندازی دستگاه باید ظرف های خود را در مقابل مخزن های خروجی محصول اصلی و ضایعات آن قرار دهند.

حال به سراغ نکات مهم قبل از خرید دستگاه بوجاری می رویم. همان گونه که اشاره شد به دلیل تنوع بالای این دستگاه ها شما باید با توجه به تناژ تولیدی روزانه خود، دستگاه بوجاری را تعیین نمایید. به طور مثال اگر فردی در خانه با تناژ بسیار کم، محصولی را بوجاری می کند باید از دستگاه بوجاری خانگی استفاده کند تا متناسب با ظرفیت کارش باشد و فردی که کارخانه دار است قطعاً نسبت به تولیدش باید از دستگاه صنعتی بوجاری استفاده کند. مورد دیگر کیفیت دستگاه بوجاری است اگر دستگاه باکیفیت باشد خروجی بسیار خوبی را خواهد داشت؛ اما اگر از برندهای متفرقه و ناشناخته باشد قطعاً خروجی 100% یونیک از محصول اصلی به شما نخواهد داد. مورد بعدی سایز دستگاه می باشد سایز دستگاه نسبت به ظرفیت تولید متفاوت است اگر تناژ بالایی از محصول را بوجاری می کنید باید متناسب با ظرفیت تولیدتان آن را انتخاب نمایید تا در تولید دچار کاهش نشوید.

نکته بعدی تک کاره یا چندکاره بودن دستگاه بوجاری است زیرا برخی از دستگاه ها تنها یک سرند برای محصول خاصی دارند که صرفاً از آن دستگاه برای بوجاری استفاده می کنند که به آن تک کاره می گویند اما برخی دیگر که دارای سرندهای مختلفی هستند می توانند محصولات یک دسته را بوجاری نمایند که به این نوع دستگاه ها هم چندکاره گفته می شود. به عنوان مثال دستگاه بوجاری حبوبات یک دستگاه چندکاره محسوب می گردد. نکته دیگر داشتن ضمانت نامه دستگاه می باشد اگر شما این دستگاه را از شرکت های معتبر خریداری نمایید قطعاً به شما خدمات پس از فروش و ضمانت نامه ارائه می گردد که نشان دهنده مرغوبیت دستگاه می باشد. اگر نکات ذکر شده را در نظر داشته باشید دیگر نگرانی از جهت دستگاه بوجاری خود نخواهید داشت. اگر به دنبال دستگاه بوجاری می گردید که کلیه نکات گفته شده را دارا باشد می توانید این دستگاه را از شرکت آروین صنعت تهیه نمایید.

قیمت دستگاه بوجاری بادام زمینی

قیمت دستگاه به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد که می تواند قیمت را بالا و پایین بیاورد که در این بخش به صورت خلاصه بیان می کنیم: اگر شما دستگاه را از شرکت و از درب کارخانه بدون واسطه تهیه نمایید قیمت بسیار مناسب تر برای شما محاسبه خواهد شد زیرا واسطه ای در کار نیست و شما دستگاه را به صورت اینترنتی از خود کارخانه تهیه کرده اید. مورد بعدی ظرفیت دستگاه می باشد هر چه ظرفیت بیشتر باشد قیمت هم بالاتر خواهد بود و عامل دیگر هم می توان به نوع دستگاه که شامل: خانگی، صنعتی و کارگاهی هست اشاره کرد زیرا هر کدام قیمت مختلفی نسبت به دیگری دارند. در نتیجه نمی توان قیمت ثابتی را اعلام نمود. شما می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت آروین صنعت و خرید اینترنتی از آن دستگاهی درجه یک را با قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایید که در کنار این موارد خدمات پس از فروش و گارانتی را هم به شما ارائه می دهد.

دستگاه بوجاری بادام زمینی چیست؟

این دستگاه مواد زاید و ناخالصی ها را از بادام زمینی جدا می کند و در نهایت یک محصول اصل و تمیز را در اختیارتان قرار می دهد.

آیا دستگاه های بوجاری انواع مختلفی دارند؟

بله این دستگاه ها دارای نوع خانگی، صنعتی و کارگاهی می باشند که افراد بر حسب نیاز خود آن را انتخاب می کنند.

مزیت های دستگاه بوجاری برای تولیدکنندگان محصولات و یا کشاورزان چیست؟

به صورت خلاصه می توان به مزیت های این دستگاه اعم از: کاهش مصرف برق و انرژی، کاهش هزینه پرداخت دستمزد کارگر، افزایش تولید و کیفیت محصول اشاره نمود.

نکات مهم قبل از خرید دستگاه بوجاری چیست؟

شما در هنگام تهیه این دستگاه باید به ظرفیت تناژی تولید خود در روز، سرعت بوجاری دستگاه در ساعت، نوع دستگاه بوجاری، برند دستگاه بوجاری، ضمانت نامه و خدمات پس از فروش آن و… توجه نمایید.

قیمت دستگاه بوجاری بادام زمینی چگونه محاسبه می گردد؟

قیمت دستگاه بوجاری بر اساس نوع دستگاه، تک کاره یا چندکاره بودن آن، برند دستگاه، خرید مستقیم و بدون واسطه دستگاه، حجم و ظرفیت تولیدی آن بستگی دارد.