دستگاه بوجاری کوچک

دستگاه بوجاری کوچک + کاربرد و قیمت و نحوه تعمیر آن

دستگاه بوجاری کوچک با کارایی فوق العاده بالایی که دارد می تواند یک گزینه عالی برای خرید محسوب شود. آلودگی غلات و حبوبات یک مشکل جدی است که پیامدهایی ناخوشایندی برای کیفیت محصول دارد. به عنوان مثال در صورتی که این محصولات غذایی بوجاری نشوند امکان رشد کپک و باکتری ها در آن ها افزایش می یابد. به همین دلیل است که شرکت های حرفه ای انواع دستگاه های تمیز کننده دانه را تولید کرده اند. با کمک آن ها می توان از اکثر مشکلات جلوگیری کرد و در عین حال راندمان تولید را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

معرفی دستگاه بوجاری کوچک

نباید از این نکته غافل شد که غلات و حبوبات در زنجیره غذایی نقش بسیار پررنگی دارند. این محصولات برای توسعه دامپروری و پرورش طیور ضروری هستند و منجر به افزایش تولید گوشت، شیر و کره می شوند. اما در اکثر مواقع محصولات کشاورزی دارای ناخالصی های هستند. دستگاه بوجاری کوچک دستگاهی فنی است که برای تمیز کردن غلات از ناخالصی هایی طراحی شده است.

دستگاه بوجاری قادر است بذر علف های هرز، تکه های گیاه، حشرات و ناخالصی های معدنی را جداسازی کند. این تجهیزات کاربردی از روش های مختلفی برای جداسازی انواع غلات و حبوبات از ناخالصی ها استفاده می کند. اما به طور کلی برحسب اندازه دانه، وزن مخصوص و باد این عمل صورت می گیرد. در همین راستا شما قبل از خرید باید بررسی کنید که کدام یک از این تجهیزات با نیاز شما تطابق بیشتری دارند.

دستگاه بوجاری با ظرفیت بالا

در بعضی مواقع که حجم محصولات کشاورزی زیاد است دستگاه بوجاری کوچک کارایی زیادی ندارد. به عنوان مثال شما باید در کارخانه های بزرگ محصولات غذایی از دستگاه هایی با ظرفیت بالا استفاده کنید. بوجاری با ظرفیت بالا برای تمیز کردن مقادیر زیادی دانه یا بذر استفاده می شود. این دستگاه معمولاً از مجموعه‌ ای از صفحه‌ های سوراخ‌ دار، غربال‌ ها و دمنده‌های هوا تشکیل شده است.

این قطعات با هم کار می‌ کنند تا مواد خارجی بزرگ، زباله ‌ها، گرد و غبار و سایر آلاینده ‌ها را از دانه ‌ها حذف کنند. این تجهیزات معمولاً در کاربردهای تجاری و صنعتی مانند کارخانه ها کارایی دارند. همچنین در خط بوجاری حبوبات و دیگر محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال قبل از خرید این دستگاه ها از آروین صنعت باید بررسی کنید که کدام نوع آن ها برای شما مناسب تر خواهد بود.

دستگاه های بوجاری چگونه کار می کنند؟

اصل عملکرد دستگاه بوجاری گندم، ذرت و غیره  از تفاوت در خواص آیرودینامیکی، وزن و چگالی بین دانه و آلاینده های جامد حاصل می شود. بعضی از این تجهیزات از جت های هوا استفاده می کنند که مواد را بر اساس وزن آن به بخش هایی تقسیم خواهند کرد. بنابراین دستگاه بوجاری، تمام مواد معدنی (مانند ماسه، کلوخه های خاک، سنگ)، قطعات شیشه و فلز را حذف می کنند. علاوه بر این، ناخالصی های آلی مانند کاه، پوسته، ساقه، پوسته، علف های هرز و حتی دانه های آن ها را جدا خواهند کرد.

انواع این تجهیزات که بر اساس وزن عمل پاک کردن را انجام می دهند با نام دستگاه بوجاری وزنی شناخته می شوند. مزیت عمده این نوع دستگاه ها این است که سرعت عمل بسیار بالایی دارند. علاوه بر این امر می توانند غلات و حبوبات سنگین تر را جداسازی کنند. بنابراین شما می توانید محصولاتی که دارای ویژگی های بهتر از جمله وزن سنگین تر هستند را به عنوان بذر استفاده کنید. شرکت آروین صنعت این مدل دستگاه را در اختیار متقاضیان خود قرار می دهد.

کاربرد دستگاه بوجاری کوچک

دستگاه بوجاری کوچک و انواع دیگر این تجهیزات به طور کلی برای کاربردهای مختلفی استفاده می شوند. آن ها انتخاب بهترین دانه ها از نظر بیولوژیکی از طریق روش های مدرن بوجاری و جداسازی ممکن می سازند. دستگاه های بزرگ اغلب توسط صنایع فرآوری مواد غذایی نیز استفاده می شوند. کارخانه های روغن‌ سازی و کارخانه های مواد غذایی از این نوع دستگاه ها به صورت گسترده استفاده می کنند. اما دستگاه هایی با ابعاد کوچک بیشتر برای مصارف خانگی و واحدهای تولیدی کوچک کارایی دارند.

با استفاده از این دستگاه می توان به سرعت غلاتی مانند لوبیا، سویا، نخود، عدس و غیره را بوجاری کرد. به طور کلی فعالیت های مختلفی در دستگاه بوجاری کوچک انجام می شود که دو مورد آن ها را ذکر می کنیم.

الک کردن: آلودگی های عمده و جزئی را بدون در نظر گرفتن وزن از بین می برد.

آسپیراسیون: حذف ناخالصی های سبک را با استفاده از فن انجام می دهد.

مزیت های دستگاه بوجاری

بی شک شما یک دستگاه را برای برخورداری از مزیت های آن خریداری خواهید کرد. خرید و استفاده از دستگاه بوجاری کوچک مزایای بی شماری را به همراه خواهد داشت که برای آشنایی بیشتر شما به چند مورد آن ها اشاره می کنیم.

بهبود کیفیت محصولات

بر کسی پوشیده نیست که تمیز کردن غلات بخش مهمی از فرآیند تولید است. بنابراین سرمایه گذاری در تهیه این تجهیزات و خرید انواع با کیفیت آن ها برای هر واحد تولیدی ضروری است. این دستگاه آلاینده ها را از دانه حذف می کند و همچنین کیفیت محصول شما را بهبود می بخشد. در واقع پاک کردن محصولات کشاورزی با کاهش میزان ضایعات آن ها به بهبود کیفیتشان کمک می کند. به طور کلی اگر به دنبال یک راه ساده برای بهبود کیفیت محصول خود هستید خرید دستگاه بوجاری کوچک توصیه می شود.

افزایش تولید

خط سورتینگ حبوبات مناسب، تولید را افزایش می دهد و در عین حال کیفیت محصول را نیز بهبود می بخشد. این تجهیزات خیلی ساده با فروش محصول بیشتر و با قیمت بالاتر سود را افزایش می دهند. بنابراین به شما کمک می کنند عنوان یک تولید کننده محصولات باکیفیت و قابل اعتماد شناخته شوید. بر همین اساس سرمایه گذاری در خرید دستگاه بوجاری برای هر صاحب کسب و کاری که به دنبال بهبود سود خود است، انتخاب عاقلانه ای به حساب می آید.

کاهش ناخالصی ها

دستگاه بوجاری کوچک به میزان قابل توجهی ناخالصی ها را از محصولات کشاورزی جدا می کند. با این حال ناخالصی های موجود در محصول شما فراتر از مواد خارجی مانند سنگ و چوب است. حشرات می توانند به دانه های برداشت شده راه پیدا کنند. وجود آن‌ ها در محصولات کشاورزی می‌ تواند ناخالصی ‌هایی ایجاد کند که محصول را تحت تأثیر قرار می ‌دهد.

به عنوان مثال مایکوتوکسین ها را ایجاد می کنند که ترکیبات سمی هستند و در غلات آلوده به کپک یافت می شوند. آلودگی بیشتر در دانه های کثیف، گرد و غبار، قطعات کوچک یا شکسته و همچنین دانه های کم چگالی و چروکیده رخ می دهد. دستگاه بوجاری ذرت، گندم و غیره نقش ضروری را در حذف هر چه بیشتر دانه های آلوده دارد. بنابراین شما با تهیه این تجهیزات از تمیز بودن محصولات کشاورزی اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت.

افزایش طول عمر تجهیزات کارخانه

با خرید انواع دستگاه های بوجاری گندم، برنج و ذرت از سرمایه گذاری و بهره وری کارخانه خود محافظت کنید. آلاینده های درشت مانند ماسه، چوب و سنگ موجود در محصولات کشاورزی به تجهیزات موجود در کارخانه شما آسیب می رسانند. این آلاینده ها می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه، خرابی یا حتی تعویض دستگاه های کارخانه شوند. بر همین اساس یک دستگاه بوجاری برای افزایش طول عمر تمام تجهیزات کارخانه و واحد تولید شما توصیه می شود.

دستگاه های بوجاری بذر

دستگاه های خط بوجاری بذر نه تنها برای تمیز کردن و جداسازی انواع غلات، بلکه برای سایر محصولات پرورشی نیز استفاده می شوند. با استفاده از این دستگاه ها کلزا، ذرت، دانه علف و همچنین دانه های روغنی و حبوبات را می توان تمیز کرد. علاوه بر این، لازم نیست نگران درجه رطوبت مواد باشید، در واقع رطوبت تا حدود زیادی به ضایعات کشاورزی که هنوز کامل خشک نشده اند بستگی دارد. معمولاً دستگاه تمیز کننده با جداسازی زباله های سبز مانند علف ها رطوبت محصولات کشاورزی را کاهش می دهد. این عمل، کار را برای واحد‌های تولیدی بسیار ساده می کند و آماده سازی مناسب مواد اولیه را سرعت می بخشد.

دستگاه های بوجاری بذر

اهمیت بوجاری محصولات کشاورزی

اجزای سنگین و دانه های درشت معمولاً در کیسه های حبوبات و غلات فرو می روند. همچنین اجزای سبک مانند زباله های آلی، دانه های علف های هرز و دانه های نازک روی سطح قرار می گیرند. این امر در اکثر موارد می تواند تأثیر منفی بر ذخیره سازی محصولات کشاورزی مختلف داشته باشد. زیرا معمولاً دانه های علف های هرز نمی گذارند هوا در داخل کیسه به خوبی جریان پیدا کند و می تواند منجر به فاسد شدن محصولات در طول ذخیره سازی شود. بر همین اساس بوجاری بذر عملی بسیار ضروری است که باید به صورت اصولی صورت گیرد.

تعمیر و نگهداری ماشین آلات بوجاری

تعمیر و نگهداری مجموعه ای از عملیات برای حفظ ظرفیت کاری و قابلیت سرویس دهی ماشین آلات است. در صورتی که ماشین آلات خط بوجاری گندم را به درستی سرویس کنید می توانید طول عمر آن ها را افزایش دهید. اما به طور کلی این دستگاه ها با فناوری روز ساخته شده اند و نیاز به نگهداری و تعمیرات کمی دارند. تعمیر برای تمام ماشین های کشاورزی شامل عملیات هایی است که به آن ها می پردازیم.

  • تمیز کردن گرد و غبار، خاک و بقایای گیاهی
  • بررسی کامل وضعیت فنی قطعات و واحدهای مونتاژ
  • عدم وجود نشت روغن، سوخت و سیالات تکنولوژیکی (از جمله آفت کش ها در ماشین آلات حفاظت از گیاهان شیمیایی).
  • تعیین قابلیت سرویس دهی مکانیزم ها و سیستم های مختلف دستگاه
  • وضعیت بدنه و سیستم های دستگاه بوجاری کوچک را مورد بررسی قرار دهید.
  • روغن کاری تمام اجزای دستگاه در صورت نیاز
  • بلبرینگ ها، مکانیزم های حرکتی و چرخشی دستگاه را روغن کاری کنید.

اهمیت بررسی دوره ای دستگاه

دستگاه های خط بوجاری ریز دانه و غیره را باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد که خیلی سریع‌ تر بتوانید اشکالات دستگاه را بیابید و آن ها را از بین ببرید. همچنین به میزان قابل توجهی در افزایش کارکرد و طول عمر این تجهیزات تاثیر می ‌گذارد. اما با این حال این بازرسی ها باید توسط افراد متخصص و ماهر صورت گیرند. در صورتی که شما مهارت کافی را ندارید بهتر است این امر را انجام ندهید زیرا ممکن است به دستگاه آسیب بزنید.

یک اشتباه بسیار رایج در مورد نگهداری از دستگاه بوجاری کوچک این است که افراد عیب های کوچک را رفع نمی ‌کنند. اما در صورتی که شما مشکلات اندک این تجهیزات را رفع نکنید به مرور زمان ایرادات بزرگ تر خواهند شد. طبیعتاً این امر باعث می‌ شود که شما مبلغ بالاتری را برای تعمیر و نگهداری بپردازید. در همین راستا به شما توصیه می‌ کنیم که در نگهداری از این تجهیزات به هیچ عنوان سهل انگاری نکنید.

قیمت دستگاه بوجاری

هر یک از دستگاه های خط بوجاری عدس و دیگر محصولات کشاورزی با قیمت بخصوصی به فروش می رسند. شما قبل از تهیه این تجهیزات باید از قیمت فروش آن ها مطلع شوید. اما با این حال عوامل متعددی وجود دارند که می توانند بر روی هزینه فروش این تجهیزات تاثیر بگذارند. از جمله مهم ترین این عوامل شرکت سازنده دستگاه است. هر برند تولید کننده تجهیزاتی که تولید می کند را با قیمت ویژه ای به فروش می رساند.

عامل بسیار مهم دیگری که بر روی قیمت فروش دستگاه بوجاری کوچک تاثیر می گذارد کیفیت آن است. بی شک اگر شما قصد داشته باشید محصول بسیار باکیفیتی را خریداری کنید باید مبلغ بیشتری را بپردازید. ظرفیت و ابعاد دستگاه نیز در تعیین مبلغ فروش آن تاثیر می‌ گذارند. به طور کلی دستگاه ‌های بزرگتر با قیمت بسیار بیشتری به فروش خواهند رسید. اما شما می‌ توانید انواع این تجهیزات را با قیمت مقرون‌ به صرفه از آروین صنعت ایرانیان تهیه کنید.

الزامات ایمنی

شما با هر نوع تجهیزاتی که کار کنید نیاز است که به حفظ امنیت جان خود و دستگاه ها توجه داشته باشید. الزامات ایمنی مجموعه‌ ای از قوانین و تکنیک‌ هایی است که اجرای آن‌ ها شرایط کاری مطلوبی را برای دستگاه بوجاری کوچک ایجاد می ‌کند. همچنین از بروز حوادث و صدمات به افرادی که با این دستگاه ها کار می‌ کنند، جلوگیری خواهند کرد. کار با دستگاه بوجاری چندان دشوار نیست اما با این حال توجه به این نکات ضروری است.

  • افراد حداقل بالای 18 سال که آموزش کار با این دستگاه ها را طی کرده باشند، مجاز به کار با آن ها هستند.
  • از شوخی کردن با یکدیگر در کنار دستگاه بوجاری کوچک جدا خودداری کنید.
  • باید فاصله خود را با قطعات چرخان دستگاه حفظ کنید.
  • حتما منبع انرژی دستگاه را چند مدتی یکبار چک کنید که در وضعیت مناسبی باشد.
  • به هیچ عنوان کار کردن با تجهیزات خط بوجاری ذرت و دیگر محصولات کشاورزی را نباید به افراد غیر متخصص واگذار کنید.
  • هر دستگاه بوجاری برنج، غلات و غیره توان خاصی دارد. بیش از توان دستگاه با آن کار نکنید زیرا منجر به کاهش طول عمر آن می شود.

خرید اینترنتی دستگاه بوجاری

به راحتی می ‌توان انواع دستگاه های پاک کننده محصولات کشاورزی از جمله دستگاه بوجاری یونجه را به صورت آنلاین تهیه کرد. این روش خرید به شما این امکان را خواهد داد که بتوانید محصولات بسیار متنوع را خریداری کنید. علاوه بر این امر با توجه به تحقیقات صورت گرفته قیمت این تجهیزات در خرید آنلاین برای متقاضیان بسیار به صرفه تر است. اما قبل از خرید اینترنتی باید حتماً بررسی کنید که شرکت مد نظر معتبر باشد. برای اطلاع از اعتبار آن می‌ توانید نظرات مشتریان شرکت را مورد بررسی قرار دهید.

خواندن نظرات افراد مختلف به شما کمک خواهد کرد با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید کنید. علاوه بر این امر بررسی کنید که وب سایت مد نظر چند سال است که در زمینه فروش دستگاه بوجاری کوچک فعالیت می ‌کند. توصیه می ‌شود شرکت هایی را انتخاب کنید که به صورت تخصصی در زمینه فروش دستگاه های بوجاری مشغول به فعالیت هستند. از جمله این شرکت ها می توان به آروین صنعت اشاره کرد که سابقه زیادی در این زمینه دارد.

در آخر

بر کسی پوشیده نیست که غلات و حبوبات محصولات اصلی کشاورزی هستند. علاوه بر این امر محصولات غذایی مهم از جمله آرد، نان و ماکارونی از غلات تولید می شود. در همین راستا باید گفت استفاده از دستگاه های مختلف بوجاری امری ضروری است. اما اگر شما نمیتوانید دستگاه های بزرگ را خریداری نمایید امکان خرید دستگاه بوجاری کوچک وجود دارد. این تجهیزات کارایی دستگاه های بزرگ را دارند اما در مقیاس کوچک تر تولید می شوند. آروین صنعت انواع این دستگاه ها را با قیمت مقرون‌ به صرفه و کیفیت عالی عرضه می کند.

دستگاه بوجاری کوچک چه مزیت هایی دارد؟

افزایش تولید، جدا کردن ناخالصی ها، بالا بردن سرعت کار و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی

قیمت دستگاه های بوجاری چگونه تعیین می شود؟

قیمت این تجهیزات با توجه به برند سازنده، ظرفیت، ابعاد و غیره تعیین خواهد شد.

چرا باید دستگاه های بوجاری را به صورت دوره ای بررسی کنیم؟

اطلاع از ایرادات دستگاه، جلوگیری از بزرگ شدن ایرادات کوچک و افزایش طول عمر دستگاه

از دستگاه بوجاری کوچک در چه مواردی استفاده می شود؟

این تجهیزات دارای ظرفیت کمی هستند بنابراین برای استفاده های شخصی و همچنین رفع نیاز واحد‌های تولیدی کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

بهتر است دستگاه های بوجاری را چگونه خریداری کنیم؟

با توجه به تنوع بالا و همچنین قیمت مقرون‌ به صرفه تر در خرید آنلاین توصیه می شود این روش را برای تهیه دستگاه بوجاری انتخاب کنید.