خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات

خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات

در این مطلب قصد داریم به بررسی خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات بپردازیم پس تا پایان ما را همراهی کنید.چرا یک مرکز خوراک و حبوبات باید حبوبات خود را تمیز کند؟ دلایل بسیار است. حذف آلاینده های درشتی که در غیر این صورت می تواند به تجهیزات انتقال آسیب برساند. خروجی دو شاخه، تخلیه سطل و باعث آلودگی محصولات نهایی شود بخشی از این موارد است. حذف مواد خارجی از دانه اجازه می دهد کیفیت نهایی دانه ها به میزان قابل توجهی بالا برود. دانه کثیف حشرات را جذب می کند و می تواند مایکوتوکسین ها و رشد کپک ها را در خود جای دهد. اما یک خط تولید می تواند این امر را به طور کامل تکمیل کند.

 

دستگاه های خط تولید بوجاری حبوبات

 

خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات از دستگاه های خاصی تشکیل شده است که عمل بوجاری را انجام می دهند. این دستگاه ها بر اساس نیاز متقاضیان می توانند متغیر باشند. در بعضی از خط های تولید شاهد زیاد بودن یا کم بودن این دستگاه ها هستیم. اما اکنون به معرفی چند دستگاه ضروری در یک خط تولید پاک کننده حبوبات می پردازیم.

 

دستگاه پیش بوجاری حبوبات

 

در خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات شاهد وجود دستگاه پیش پاک کننده هستیم که انواع مختلفی دارد. این محصولات قادر هستند دانه را از آلاینده های مختلف بر حسب وزن و غیره جدا کنند. معمولاً عمل جدا کردن اجزای خشک، زبر، خشن، خاشاک، نخ و غیره را از دانه های مختلف انجام می دهند. یک محصول تمیز بدون نا خالصی و گرد و غبار نگهداری ایمن بسیار مرغوب تر است.
با به حداقل رساندن محتوای گرد و غبار در دانه، گرد و غبار کمتری در انبار حبوبات به محیط اطراف آزاد می شود. یک راه کارآمد برای از بین بردن گرد و غبار و مواد سبک از دانه، عبور دادن مواد از یک نوع پاک کننده است. این نوع دستگاه ها انواع مختلفی دارند اما معمولاً عملکرد تمیز کردن در دستگاه پیش بوجاری توسط یک دمنده هدایت می شود.
همچنین این محصولات اکثرا مواد سبک را از طریق لوله به نقطه تخلیه، یعنی یک سیکلون منتقل می کند. توصیه می کنیم سیستم انتقال دانه را برای نتایج بهتر به گونه ای بسازید که دانه ها هم در حین مصرف و هم در هنگام تخلیه انبار از این دستگاه عبور کنند.

 

 

دستگاه پیش بوجاری حبوبات

 

دستگاه توزین کننده و کیسه پر کن

 

دستگاه توزین کننده و کیسه پر کن دیگر دستگاهی است که در خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات وجود دارد. این دستگاه دستگاهی است که برای تمیز کردن، مرتب کردن و ضد عفونی کردن دانه استفاده می شود. دانه بر اساس ضخامت بر روی صفحه نمایش با سوراخ های دراز طبقه بندی شده است. صفحاتی که معمولاً مسطح هستند و دارای سوراخ ‌های گرد گردان استوانه‌ ای کمتری هستند که برای مرتب سازی عرض استفاده می ‌شوند.
برای حذف ذرات گیر کرده در صفحه نمایش اکثراً از برس، کوبنده و سایر وسایل استفاده می شوند. برای جدا کردن حبوبات بر اساس طول جدا کننده های طول در نظر گرفته شده است. همچین برای جدا سازی دانه ها بر اساس ویژگی های آیرودینامیکی از فن ها استفاده می شود. پاک کننده دانه های گرانشی و الکترومغناطیسی برای جداسازی بر اساس شرایط سطح و شکل استفاده می شود.
جدا کننده های میز چیدن پنوماتیک نیز برای جداسازی با وزن مخصوص استفاده می شوند. بین ماشین های تمیز کننده دانه ساده و پیچیده تمایز قائل می شوند. یک ماشین ساده دارای یک، دو یا چند عنصر فعال است. اما یک ماشین پیچیده دارای چندین عنصر بوده که معمولاً شامل فن، صفحه نمایش و مرتب کننده سیلندر می شود.

 

دستگاه گرویتی

 

معمولا در یک خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات منحصر به فرد شاهد یک دستگاه گرویتی با کیفیت هستیم. این دستگاه ها بر اساس وزن عمل می کنند و دانه های های سبک ضعیف، آسیب دیده، رطوبت از دست رفته و در نتیجه محصولات تغییر رنگ داده شده را بین محصولات جدا می کنند. محصولی که از نظافت خارج می شود بسیار با دقت تفکیک شده و کیفیت محصول افزایش می یابد. اگر کمی تخصصی تر درباره این دستگاه اطلاعاتی را بیان کنیم.
باید بگوییم که جدول جداسازی گرانشی یا میز هوا معمولاً برای جداسازی ذرات بر اساس وزن و چگالی استفاده می شود. میز جداسازی را می توان برای هر ماده خشکی استفاده کرد که روی یک بستر هوای “سیال” در سراسر میز حرکت می کند. عملکرد دستگاه حبوبات پاک کن بر اساس تفاوت در عرض، ضخامت و طول دانه و در خواص آیرودینامیکی، وضعیت سطح، شکل و وزن مخصوص است.

 

دستگاه گرویتی

 

کاربرد دستگاه بوجاری حبوبات

 

دستگاه های تمیز کننده حبوبات به کار برده شده در خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات می توانند متحرک یا ثابت باشند. اما معمولاً در خرمنگاه از ماشین های متحرک استفاده می شود. ماشین های ثابت در ایستگاه های تمیز کردن و خشک کردن و در کارخانه هایی با تکنولوژی بالا استفاده می شود. در ایستگاه‌ های تمیز کردن و خشک کنی نیز از وینوور ها، جدا کننده های طول، دستگاه‌ های الکترو مغناطیسی، دستگاه‌ های مرتب سازی و خشک کن استفاده می‌ شود.
این ماشین آلات دانه شامل سرعت فوق العاده کم، بدون آسانسور شکسته، صفحه هوای عمودی، سیستم گرد و غبار گرد و غبار، پلت فرم نسبت بزرگ، صفحه ارتعاشی و درجه بندی هستند. می توانند گرد و غبار، کاه، پوسته و سایر نا خالصی های سبک و سنگین را از بین ببرند. همچنین می تواند بذر سوخته، دانه جوانه زده، بذر آسیب دیده (توسط حشره)، دانه پوسیده، دانه خراب، بذر کپک زده، دانه غیرقابل زنده ماندن، دانه مبتلا به پودر سیاه را حذف کنند. پس از حذف ناخالصی های بزرگ و کوچک، محصول نهایی را می توان به ذرات بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم کرد.

 

مزایای بوجاری کردن حبوبات با خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات

 

قطعاً افراد برای بهره مند شدن از مزایای خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات از آن استفاده می کنند. اکنون به بررسی مزایای بارز بوجاری کردن محصولات با این خط تولید بیشتر می پردازیم. تمیز کردن حبوبات به مجموعه ها کمک می کند تا گرد و غبار و قطعات حشرات را حذف کنند که منجر به ذخیره ایمن تر و بهداشتی تر حبوبات می شود.
حذف مواد خارجی سطح خروجی تولید ثابت تری را برای پردازنده ها فراهم می کند که در غیر این صورت با سطوح تمیزی متفاوت در نوسان هستند. تمیز کردن حبوبات همچنین سطوح بارگیری برای حمل حبوبات را کاهش می دهد تا با مشخصات مشتری مطابقت داشته باشد که منجر به ارزش بهتر محصول ارسال شده می شود. کاهش سطح داک به افزایش کیفیت دانه برای رسیدن به درجات بالاتر در بازار کمک می کند. اگر حبوبات را تمیز کنید، می توانید با قیمت بالاتری بفروشید.
از دیگر مزایای تمیز کردن دانه ها می توان به قابلیت هوا دهی با محدودیت کمتر در عبور هوا از دانه اشاره کرد که منجر به استفاده از آمپر کمتر توسط فن های هوا دهی با نقاط داغ کمتر می شود. همین مزایا منجر شده است که افراد بیشتر از این تجهیزات استقبال کنند و آن ها را در کارخانه های کوچک و بزرگ خود به کار ببرند.

 

بهترین زمان برای بوجاری کردن

 

چندین نقطه مختلف وجود دارد که فرآیند تمیز کردن حبوبات می تواند در مرکز شما انجام شود. این موارد شامل هنگام دریافت دانه، خارج از خط، یا قبل از پردازش و حمل و نقل است. برای هر کدام مزایایی وجود دارد که باید آن ها را در نظر گرفت. در هنگام دریافت بیشترین مزیت را فراهم می کند زیرا امکان ذخیره سازی مواد تمیز را فراهم می کند که بهتر ذخیره می شود و کار با آن آسان تر است.
با این حال، هنگامی که حبوبات زیادی دریافت می ‌شود، منجر به نیاز به تجهیزات بزرگ ‌تر می‌ شود، بنابراین سرمایه ‌گذاری بیشتر خواهد شد. پس نیاز است که شما خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات خود را با ظرفیت بسیار بالا خریداری کنید. اما پیش تمیز کردن حبوبات در مرحله دریافت از فرآیند با تسهیلات محبوب تر می شود. در این مرحله، می‌توانید دانه ها را از شر بسیاری از مواد مانند غلاف، چوب، سنگ، گل، دانه علف‌ های هرز جدا کنید. همچنین قادر خواهید بود تکه‌ های کوچک زباله‌ های خارجی که به وزن اضافه می ‌کنند اما ارزشی ندارند، پاک کنید.
البته قبل از اتمام و بسته بندی نیز موقعیتی است که برای به حداقل رساندن هزینه اولیه پاک کننده استفاده می شود. زیرا نرخ های فرآیند معمولی بسیار کمتر از نرخ های مراحل دریافت هستند. با این حال، این موقعیت مستلزم حمل و نگهداری مواد تمیز نشده است. برخی از محصولات ممکن است بیش از یک بار غربالگری شوند. برای مثال، شما ممکن است انتخاب کنید که هنگام دریافت و قبل از اتمام یا قبل از بسته بندی، غربالگری را انجام دهید.

 

چگونه هزینه بوجاری کردن حبوبات را کاهش دهیم؟

 

شما با توجه به نکاتی می توانید هزینه خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات را به میزان چشم گیری کاهش دهید. اگر قصد خریداری دستگاه های این خط را دارید گزینه های دیجیتال قیمت کم تری دارند. پاک‌ کننده‌ های آفلاین می‌ توانند کم تر از پاک‌ کننده‌ های دیجیتالی باشند، بنابراین هزینه آن‌ ها می‌تواند پایین ‌تر باشد. اگرچه اکثر دستگاه‌ های غیر دیجیتال ساخته نشده با فناوری خیلی مدرن نیز اندازه خوبی برای آسانسور های حمل و نقل حبوبات بزرگ ‌تر دارند.
البته اگر شما قصد خرید یک خط تولید با قیمت مناسب را دارید می توانید از مراکز اصلی فروش اقدام به خرید کنید. در مراکز اصلی این دستگاه ها بدون هیچ واسطه ای در اختیار شما قرار خواهند گرفت. واسطه ها نقش قابل توجهی در بالا بردن قیمت دارند پس با حذف آن ها قادر خواهید بود به سود چشم گیری دست پیدا کنید. پیدا کردن مراکز بدون واسطه و اصلی فروش کار چندان دشواری نخواهد بود. فقط کافی است که شما فرد جست و جو گری باشید به عنوان مثال می توانید از موتور های جستجو در این زمینه استفاده کنید.

 

گزینه های تجهیزات خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات

 

انواع بی شماری از تجهیزات برای تمیز کردن حبوبات و خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات وجود دارد. در حالی که هر تاسیسات خوراک و حبوبات متفاوت است و به راه حل های سفارشی نیاز دارد. برخی از سبک های کلی تجهیزات تمیز کردن حبوبات وجود دارد که می توانید آن ها را نیز در خط تولید خود داشته باشید.
• اسکالپر های درام با سیلندر های چرخان که معمولاً برای حذف مواد درشت بزرگ استفاده می شوند.
• درام پاک کن با سیلندرهای چرخشی که با ظرفیت بالا پوست سر را صاف می کنند و الک می کنند.
• صفحه نمایش با حرکت چرخشی که می تواند پوست سر را صاف کرده و الک کند.
• پاک کننده های جاذبه از نیروی جاذبه برای انتقال دانه از طریق پاک کننده استفاده می کنند.
• پاک کننده های ترکیبی پوست سر را پاک می کنند، حبوبات را غربال می کنند و آسپیره می کنند. دانه را می توان با عرض، طول، تراکم و حتی رنگ تمیز کرد.

 

تفکیک دستگاه ها بر اساس تخصص

 

اگر قصد داشته باشید برای خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات خود بر اساس شرایط تفکیک پذیری دستگاه آن ها را خریداری کنید. انتخاب های بسیار زیادی خواهید داشت که برای درک کلی این موضوع دقیق تر این دستگاه ها را معرفی می کنیم.
• عرض، غربال گرهای گرانشی، چرخشی، ارتعاشی و نوسانی
• طول، گریدر های طول و پاک کننده سیلندر دیسک
• چگالی، آسپیراتور ها و جداول گرانشی
• رنگ، مرتب کننده رنگ هنگام توصیف ویژگی ‌های فیزیکی نمایشگر ها، می‌ توان به چرخش درام، چرخشی به سبک ترومل، ارتعاشی (در خط)، چرخش و گرانش اشاره کرد.
• می‌ توان برای حذف مواد سبک تر از دانه ها، آسپیراتور ها را به یک غربالگر اضافه کرد. برای غربال‌ کننده‌ ها، انواع مختلفی برای نتایج متفاوت وجود دارد. غربالگرهای خشن، غربال گرهای واسطه و غربال گرهای دقیق وجود دارد. هر نوع غربالگر نتیجه متفاوتی را ایجاد می کند.
• برخی افراد ممکن است از ترکیبی از غربال گرها برای رسیدن به هدف نهایی خود استفاده کنند. مرتب کننده های رنگ نمونه ‌ای از یک غربال گر دقیق هستند که می‌ توان از آن برای حذف دانه های رنگ دیده بر اساس رنگ استفاده کرد. غربال کننده های تورفتگی، دانه ها را بر اساس طول جدا می کنند.
• آسپیراتور ها اغلب برای حذف مواد سبک وزنی استفاده می شوند که نمی توان آن ها را بر اساس اندازه یا طول جدا کرد. برای مثال، بال‌ های زنبور، تکه ‌های ریز کاه از هسته، فقط با هوا قابل جدا شدن هستند.

 

در انتخاب خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات داشتن دانش قدرت است

 

هنگام انتخاب خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات برای تأسیسات خود، عوامل مختلفی را باید در نظر بگیرید. ابتدا، چه انتظاراتی دارید و چه نوع نتایجی از تجهیزات خود می خواهید؟ ظرفیت مورد نیاز برای پاک کننده حبوبات و همچنین تجهیزات انتقالی که پاک کننده را تغذیه می کند و دانه تمیز شده را برای بارگیری یا ذخیره سازی می برد، باید به درستی اندازه گیری شود. کارایی و ظرفیت مهم است و یکی بر دیگری تأثیر می گذارد.
مطمئنا شما هیچ غافلگیری و نتیجه بدی در تولید نمی خواهید. ” پس خودت را آموزش بده تا بتوانی از نا امیدی جلوگیری کنی.” با دقت و تمرکز بالا این تجهیزات را خریداری کنید تا به نتایج درخشانی برسید فقط بر روی قیمت خرید تمرکز نکنید. با فرض اینکه عملکرد می‌ تواند برآورده شود اما هزینه مالکیت طولانی ‌مدت این خط تولید باید همیشه در صدر فهرست در نظر گرفته شود.
پس به مقایسه ویژگی‌ های گزینه‌ های مختلف موجود با دقت زیاد بپردازید تا انتخاب فوق العاده ای داشته باشید. در حالی که هزینه اولیه برای تجهیزات مورد توجه است. اما میزان تعمیر و نگهداری و قطعات جایگزین مورد نیاز در طول عمر دستگاه در نهایت تأثیر مالی بیشتری نسبت به هزینه اولیه خواهد داشت. باید دوام، طول عمر و کیفیت کار باید در نظر گرفته شود.

 

دستگاه بوجاری متحرک

 

معیار انتخاب خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات که باید در نظر بگیرید این است که آیا به یک واحد ثابت یا قابل حمل نیاز دارید. اگر یک شرکت دارای چندین مکان باشد، در صورت نیاز می توان از یک پاک کننده قابل حمل در هر مکان استفاده کرد. اما ماشین هایی که قطعات متحرک کمتری دارند به ماشین هایی با تعمیر و نگهداری کمتر تبدیل می ‌شوند. در نهایت، با تامین کنندگان صنعت خود شریک شوید و بدانید که چه نوع حمایتی هم در سطح محلی و هم از طرف سازنده دارید.
خدمات عالی به مشتری و پشتیبانی فنی بسیار ارزشمند است. اما در هر صورت در دسترس بودن قطعات دستگاه ها یک نکته مهم است. آیا سازنده قطعات را ذخیره می کند یا می توانید آن ها را از فروشگاه قطعات محلی خود بفروشد؟ این امر زمانی مهم است که دستگاه شما خراب می شود و تولید صنعت شما از بین می رود. چقدر سریع می توانید آن قطعات را تهیه کنید؟ حتما در هنگام انتخاب به این عوامل توجه کنید.

 

دستگاه بوجاری کردن حبوبات متحرک

طول عمر مفید خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات

 

طبیعتاً اگر خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات طول عمر مفید مناسبی نداشته باشد خریداری آن چندان به صرفه نیست. منظور از طول عمر مفید مدت زمانی است که شما قادر خواهید بود از محصول نهایت بهره را به طور کامل ببرید. طول عمر یک دستگاه به کالایی که در حال تمیز کردن است بستگی دارد.
اما به طور معمول، اگر دستگاه تعمیر و نگهداری پایین‌ تری باشد، زمان کمتری برای بازسازی و تعمیرات اساسی مورد نیاز است. دوام به قابلیت اطمینان تبدیل می شود و هزینه مالکیت طولانی مدت را به حداقل می رساند. بررسی منابع صنعتی و درک اینکه قطعات جایگزین متداول و هزینه آن‌ ها چیست، چند ابزار است که به ارزیابی هر فردی باید در نظر گرفته شود.

 

بهترین شیوه های نگهداری

 

اگر به درستی از خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات مراقبت شود، می توانند چندین دهه کار کنند. برای داشتن تجهیزاتی که این مدت طول می کشد، بهترین شیوه های تعمیر و نگهداری کلیدی است. نحوه نظارت و نگهداری ماشین‌ های خود تعیین می ‌کند که چقدر دوام می‌ آورند. شما باید تجهیزات خود را درک کنید تا بدانید چه زمانی به درستی کار نمی کنند. پیروی از تعمیر و نگهداری توصیه شده توسط سازنده ضروری است.
بازرسی های منظم عملکرد طولانی مدت و حداقل هزینه قطعات را تضمین می کند. اگر ماشین ها به طور منظم بازرسی نمی شوند، احتمال خرابی بیشتر است. در یک گزارش از تجهیزات باید جزئیات قطعاتی را که در طول زمان جایگزین می‌ شوند، در نظر گرفته شود. تا بتوان از روند هایی که منجر به خرابی‌ های بزرگ بالقوه می ‌شوند، بهتر جلوگیری کرد. اگر فرکانس تعویض قطعات افزایش یابد، باید با سازنده تماس گرفته شود.
تا آنچه در حال رخ دادن است را بررسی کند و پیشنهاداتی برای نحوه معکوس کردن این روند ارائه دهد. ایجاد یک برنامه منظم نگهداری پیشگیرانه برای خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات شما یک راه پیشگیرانه برای کمک به رفع مشکلات نگهداری است. اگر یک عملیات ۷ ساعته خط تولید شما در ۲۴ ساعته اجرا می‌ شود تولید و همچنین پول شما از دست رفته است. در نهایت، به خودتان زمان بدهید تا چندین ماشین را بررسی کنید و پیدا کنید کدام یک برای کسب و کار شما منطقی تر است.

 

سخن پایانی

 

در این مطلب به بررسی خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات پرداختیم تا بهتر بتوانید محصولی مناسب انتخاب کنید. از آنجایی که این تجهیزات معمولاً برای 20 سال یا بیشتر در نظر گرفته شده است، هزینه مالکیت کمتر در طول عمر دستگاه باید بر این اساس در نظر گرفته شود. اگر قصد دارید انواع دستگاه های این خط تولید را خریداری کنید آروین صنعت به شما پیشنهاد می شود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه ما ارتباط بگیرید.
1. در هنگام خرید خط تولید دستگاه بوجاری حبوبات به چه نکاتی توجه کنیم؟ نوع، عملکرد، برند، قطعات و غیره
2. چه عاملی طول عمر مفید این دستگاه ها را افزایش می دهد؟ نگهداری و تعمیرات اصولی
3. خط تولید شامل چه دستگاه هایی است؟ کیسه پر کن و بوجاری، پیش پاک کننده و غیره
4. در چه صورت دستگاه های متحرک را خریداری کنیم؟ در صورت نیاز به جابجایی مدوام
5. بزرگ ترین ایراد دستگاه های بوجاری متحرک چیست؟ معمولاً خرابی در این نوع دستگاه ها به نسبت دستگاه های ثابت بیشتر مشاهده می شود.