دستگاه بوجاری پسته

دستگاه بوجاری پسته چیست؟

دستگاه بوجاری پسته یکی از دستگاه ها و ابزارهای مهم چرخه تولید و بسته بندی پسته می باشد. بوجاری به معنای جداسازی ناخالصی ها از پسته است که در گذشته توسط نیروی انسانی انجام می گرفت؛ اما امروزه با پیشرفت و گسترش فناوری های جدید دستگاه هایی روانه بازار شدند که کار بوجاری را با کمک کمترین نیروی انسانی انجام می دهند. این دستگاه ها با نام دستگاه های بوجاری شناخته می شوند. گونه های مختلفی برای این دستگاه ها موجود است که هر تولیدکننده بسته به تناژ تولیدی که دارد، آن را تهیه می نماید. پسته یکی از محصولاتی است که صادرات خوبی دارد و ایران هم به عنوان دومین کشور صادر کننده پسته در جهان شناخته می شود. حدود ۲۰ درصد این محصول در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و ۸۰ درصد آن به کشورهای دیگر صادر می شود. دستگاه بوجاری پسته، یکی از دستگاه هایی است که در تولید تناژ بالای روزانه تولیدکنندگان پسته، کمک شایانی به آن ها کرده است. به همین جهت یکی از پر تقاضاترین دستگاه ها در ایران محسوب می شود. در این نگارش تصمیم داریم تا اطلاعات بیشتری درباره دستگاه بوجاری پسته در اختیارتان قرار دهیم.

اجزای دستگاه بوجاری

از سری ماشین آلات مورد کاربرد در بخش کشاورزی که به منظور جداسازی و پاک نمودن هر گونه ماده اضافی از محصول اصلی به کار می روند، دستگاه های بوجاری هستند. این سیستم ها برای هر محصول، دستگاه جداگانه ای دارند که نمی توان برای هر دستگاهی از چند محصول مختلف استفاده کرد؛ البته دستگاه های چندکاره ای هستند که چند نوع محصول را بوجاری می کنند. همان طور که می دانید پسته در ایران یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین آجیل ها محسوب می شود و به جهت پیشرفت سریع در عرضه انواع آجیل ها از دستگاه بوجاری پسته استفاده می گردد تا پسته را عاری از هر ناخالصی و برای عرضه آماده نمایند. شرکت آروین صنعت یکی از سازندگان برتر این دستگاه ها در ایران است که با استفاده از بهترین قطعات، دستگاه های بوجاری باکیفیتی را در اختیار عموم مردم قرار می دهد و شما می توانید جهت تهیه آن ها از طریق وب سایت شرکت اقدام نمایید. حال به سراغ اجزای تشکیل دهنده دستگاه بوجاری پسته می رویم تا با آن بیشتر آشنا شویم:

مخزن مواد اولیه

در این دستگاه بوجاری اصلی ترین بخش، مخزن مواد اولیه قیفی شکل است که کاربر به آسانی با استفاده از آن، پسته را درون دستگاه می ریزد. دلیل ساخت این قیف، ریخته نشدن محصولات به زمین در زمان وارد نمودن آن ها به دستگاه بوجاری است. در این بخش دریچه تنظیمی وجود دارد که می توان مقدار خروجی را مشخص کرد. این قسمت از متریال های فوق العاده ای ساخته شده است که طول عمر دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

فن

فن مکنده یکی از قطعات مهمی است که کاربری بسیار بالایی دارد و سبب تفکیک ناخالصی ها از محصول می شود. این فن در محفظه باد با به وجود آوردن حالت مکش هر گونه ناخالصی و گرد و غبار را از پسته جدا می نماید. نیروی این فن از طریق الکترو موتور تامین می گردد.

سرند

مرحله بعد در این دستگاه جهت بوجار نمودن محصولات استفاده از سرند می باشد. این قسمت از یک صفحه فلزی تشکیل شده است که سوراخ های متعدد و متناسب با محصول را دارد. سرند با تکان های مستمر، پوست و دیگر ناخالصی ها را از پسته جدا می کند. این بخش از دستگاه دارای حرکت ویبره مانندی است که قدرت خود را از الکترو موتور می گیرد.

خروجی

در دستگاه بوجاری پسته ۲ قسمت خروجی موجود است که دقیقا بعد از سرند قرار دارند، خروجی اول برای خارج نمودن ناخالصی ها و خروجی دوم به جهت خارج شدن پسته های پاک شده کاربرد دارد.

الکترو موتور سرند

همان گونه که اشاره شد سرند دستگاه، نیروی خود را برای ویبره از الکترو موتور می گیرد. وظیفه الکترو موتور به وجود آوردن حالت ویبره در سرند دستگاه بوجاری می باشد. این بخش دارای قدرت بسیار بالایی است که با انرژی الکتریکی کار می کند.

تابلو فرمان

دستگاه تابلو فرمان یکی از قسمت های کنترلی دستگاه بوجاری پسته به شمار می رود و تنظیمات مرتبط با دستگاه از طریق این قسمت تنظیم می گردد. کاربر روشن و خاموش کردن دستگاه را از طریق این تابلو برق انجام می دهد، همچنین تنظیم سرعت دستگاه فن مکنده و ویبره را هم به عهده دارد. بخش های مختلفی در این قسمت وجود دارند که می توان به کلید فن، کلید خاموش و روشن، کلید تنظیم سرعت ویبراتور و چراغ های نمایشگر اشاره کرد. این بخش رابطه مستقیمی با قیمت دستگاه بوجاری دارد.

اجزای دستگاه بوجاری پسته

الکترو موتورهای استریم

یکی از بخش های مکانیکی دستگاه، الکترو موتور می باشد که تامین قدرت خود را از انرژی الکتریکی می گیرد و نیروی لازم را جهت کارکرد بخش های دیگر تامین می نماید. این الکترو موتورها دارای گونه های مختلف تک و سه فاز از نوع استریم هستند. قدرت الکترو موتورها یکی از المان های موثر در قیمت دستگاه بوجاری به شمار می روند.

محفظه باد

این بخش شبیه کانالی است که یک قسمت از آن، روی بخشی از دستگاه است که محصول از آن عبور می کند و قسمت دیگر آن به فن مکنده متصل می شود. فن مکنده با کمک محفظه باد، ناخالصی های موجود را مکش می نماید و از قسمت دیگر خارج می کند.

بدنه

بدنه دستگاه بوجاری از بهترین متریال مقاوم ساخته می شود تا با قرار گرفتن در شرایط متفاوت، دچار استهلاک نشود. به همین منظور ا‌ثر دستگاه های بوجاری آروین صنعت دارای خاصیت ضد خش، ساییدگی و ضد زنگ می باشند و همین موضوع سبب افزایش طول عمر دستگاه هم می شود.

پایه ها و شاسی

شاسی بندی دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا وظیفه تحمل کردن وزن دستگاه و نگهداری اجزای سازنده آن را بر عهده دارد. این بخش سبب جلوگیری از تکان های شدید دستگاه و محکم قرار گرفتن روی زمین می شود. این شاسی آهنی در برابر هر گونه ضربه ای مقاوم است. پایه ها بخش دیگری از دستگاه هستند که به جهت تحمل نمودن وزن کل دستگاه به صورت کاملا مستحکم ساخته می شوند.

چگونگی عملکرد دستگاه بوجاری

همان گونه که در متن بالا ذکر شد با پیشرفت در واحدهای صنعتی، ماشین آلات مختلفی طراحی شده است که دارای عملکرد فوق العاده ای هستند و به جهت سرعت بالایی که دارند سبب پیشبرد کارها می شوند. دستگاه های بوجاری از جمله دستگاه های به روز و پیشرفته ای هستند که تفکیک انواع محصولات از هر گونه ناخالصی را به عهده دارند. این دستگاه به دلیل داشتن حجم بالا، می تواند در روز حجم قابل توجهی از پسته را جداسازی نماید. دستگاه بوجاری پسته با بکارگیری از فن مکنده ای که دارد، مواد زائد موجود در پسته را مکیده و به بیرون دستگاه منتقل می نماید. این دستگاه به دو شیوه بوجاری را انجام می دهد؛ یکی از این روش ها با کمک فن مکنده و دیگری با استفاده از سرند است‌. هنگامی که پسته ها از دریچه فن رد شوند وارد سرند شده و با حرکت های لرزشی که در این قسمت ایجاد می شود محصول را از هر ناخالصی که در آن وجود دارد پاک می نمایند و از قسمت خروجی دستگاه خارج می کنند. این دستگاه به جهت به کارگیری این دو شیوه، محصولی ۱۰۰ درصد خالص را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد.

پیش نیازهای دستگاه بوجاری

دستگاه بوجاری پسته دارای پیش نیازهایی است که در این بخش به شرح آن ها می پردازیم:

اولین پیش نیاز دستگاه بوجاری برای به حرکت در آوردن قسمت های مکانیکی دستگاه، انرژی الکتریکی آن است. اپراتور، دومین پیش نیاز این دستگاه می باشد تا محصول را از بخش ورودی به داخل دستگاه وارد کرده و با استفاده از تابلو فرمان، تنظیمات لازم را درباره کارکرد دستگاه اعمال نماید. دستگاه های بوجاری به جهت تولید روزانه در حجم بالا، مورد توجه مراکز عرضه و توزیع پسته و آجیل های دیگر قرار گرفته اند. دستگاه بوجاری پسته به دلیل داشتن الکترو موتورهای قدرتمند در ساختارش می تواند، حجم بسیار بالایی از پسته را در روز تولید نماید. الکترو موتورهای موجود در دستگاه، انرژی الکتریکی بسیار کمی را مصرف می کنند و همین امر سبب توجیه اقتصادی بالای آن ها شده است. این دستگاه به جهت ظرفیت بالای تولید روزانه سبب گردیده تا پسته بوجاری شده، به سرعت برای بسته بندی و ارائه به فروشگاه، بازار و یا مشتریان آماده شود. شما می توانید این دستگاه بوجاری را در ظرفیت های مختلف از شرکت آروین صنعت تهیه نمایید.

ویژگی دستگاه بوجاری پسته

دستگاه های بوجاری که از برند شناخته شده ای ساخته می شوند به طور قطع، با دستگاه ها از برندهای دیگر متفاوت هستند. دستگاه هایی که از کیفیت خوبی برخوردارند دارای ویژگی های زیر می باشند:

  • دارای باکیفیت ترین قطعات و تولید شده از بهترین متریال
  • به کارگیری ورق های گالوانیزه در ساخت بدنه
  • داشتن الکترو موتورهای استریم قدرتمند و در عین حال مصرف کم انرژی
  • داشتن فن قدرتمند
  • سرعت فوق العاده در جداسازی محصولات
  • نصب و راه اندازی آسان
  • داشتن سرند متناسب با پسته
  • اقتصادی بودن قیمت دستگاه با در نظر گرفتن مزیت های آن

ویژگی دستگاه بوجاری پسته

مزیت های استفاده از دستگاه بوجاری

تولیدکنندگان برای بوجاری محصولاتشان نیاز به تعداد بالای نیروهای انسانی دارند تا بتوانند نیاز روزانه ظرفیت تولیدی خود را انجام دهند. با این وجود حتی اگر این نیروها وجود داشته باشند، باز نمی توانند آن ظرفیت را ارائه دهند؛ زیرا کار بوجاری که این افراد انجام می دهند به صورت ۱۰۰ درصد یونیک نیست و به طور حتم خطاهایی هم در آن وجود دارد. جدای از اینکه تایمی که دستگاه بوجاری به عنوان مثال برای بوجاری ۳۰۰ کیلو پسته صرف می کند به هیچ عنوان قابل مقایسه با تایمی نیست که نیروهای انسانی به بوجاری مشغول هستند. موضوع دیگر این است که در زمان استفاده از نیروهای انسانی، حقوق و دستمزدی که به آن ها تعلق می گیرد بسیار بیشتر از کاری است که تولیدکنندگان انتظارش را دارند. آن ها می توانند با خرید دستگاه بوجاری و استخدام تعداد بسیار کمی اپراتور، کار خود را سریع تر و با هزینه بسیار کمتری انجام دهند. در نهایت دستگاه بوجاری با دقت، سرعت عمل و حجم بسیار تولیدی که دارد می تواند حاشیه سود بسیار بالایی را برای تولیدکنندگان داشته باشد.

آن ها با خرید یک دستگاه تا سال های سال می توانند از مزیت های آن استفاده کنند، جدای از این که خرید این دستگاه خود به تنهایی یک سرمایه گذاری هوشمندانه به حساب می آید‌. حتی بسیاری از تولیدکنندگان به جای دستگاه بوجاری از خط بوجاری استفاده می کنند. خط بوجاری شامل کلیه دستگاه هایی است که یک محصول را با ناخالصی تحویل گرفته و بعد از بوجاری و بسته بندی و در صورت لزوم پولیش در اختیار کارفرما قرار می دهد. در این خطوط از دستگاه دیگری هم استفاده می شود که محصولات را بر اساس وزنشان تفکیک می کند به این دستگاه، دستگاه بوجاری وزنی گفته می شود. بهترین راه برای تولیدکنندگان این محصولات، خرید دستگاه بوجاری است این گونه حاشیه سود آنها بیشتر خواهد بود.

خرید دستگاه بوجاری

شما در زمان خرید دستگاه بوجاری باید دقت لازم را داشته باشید تا بهترین دستگاه را انتخاب کنید. نکاتی وجود دارد که شما را قادر می سازد، مناسب ترین دستگاه بوجاری را تهیه نمایید، این نکات عبارتند از:

  • در زمان تهیه دستگاه بوجاری باید به تناژ روزانه تولیدی خود توجه کنید و نسبت به ظرفیتی تولیدی روزانه دستگاه را انتخاب نمایید.
  • برخی از دستگاه ها چندکاره و برخی دیگر تک کاره هستند اگر از آن دسته افرادی هستید که در تولید خشکبار و یا حبوات فعالیت می کنید، می توانید با دستگاه های چند کاره به کلیه فعالیت های خود بپردازید؛ اما اگر به تولید برنج مشغول هستید باید دستگاه تک کاره را انتخاب نمایید. شما نمی توانید با دستگاه تک کاره چند محصول را بوجاری کنید؛ زیرا دستگاه های چندکاره سرندهای مختلفی دارند. اما سرند دستگاه تک کاره یکی است و مناسب با همان محصول است.
  • مورد دیگر سایز دستگاه بوجاری پسته است، اگر جزو افرادی هستید که در خانه به تولید این محصول مشغولید می توانید نوع خانگی آن را تهیه نمایید؛ اما اگر تناژ بالایی از تولید دارید می توانید مدل کارگاهی و صنعتی آن را خریداری کنید.
  • برند موضوع دیگری در خرید است و اگر برند ناشناخته ای از دستگاه بوجاری را تهیه کنید کیفیت و خروجی خوبی را از آن دریافت نخواهید کرد. اما خرید از برندهای معروف می تواند کیفیت، دقت و سرعت خوبی را به شما ارائه دهد.
  • گارانتی موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید، اگر دستگاه دارای ضمانت نامه نباشد شما باید هزینه های بسیاری را خرج نمایید و نداشتن ضمانت نامه نشان دهنده نداشتن کیفیت است؛ اما اگر دستگاه گارانتی داشته باشد با خاطری آسوده می توانید آن را تهیه کنید.
  • خرید مستقیم از شرکت سازنده موضوع دیگری است که می تواند به شما در تفاوت قیمت و حاشیه سود شما تاثیر مستقیمی بگذارد. اگر شما دستگاه را از شرکت تولیدکننده خریداری کنید جای هیچ گونه نگرانی برای شما باقی نمی ماند؛ اما اگر این دستگاه را از واسطه ها تهیه نمایید هم قیمت بالاتری را خواهید پرداخت و هم اطمینان کاملی از محصول نخواهید داشت. افراد واسطه تنها مبلغی بالاتر را جهت واسطه بودنشان از شما دریافت می کنند و شاید اگر شما اطلاعات کاملی از دستگاه نداشته باشید، پیشنهاد خوبی را برای انتخاب دستگاه بوجاری در اختیار شما قرار ندهند. در این صورت شما پولی را خرج کرده اید و حتی نمی توان از دستگاهی که تهیه کرده اید استفاده نمایید. در صورتی که شرکت های سازنده به صورت رایگان نیاز شما را بررسی می کنند و بهترین گزینه را جهت خرید دستگاه بوجاری به شما پیشنهاد می دهند.

با در نظر گرفتن این موارد شما می توانید دستگاه متناسب با کار خود را خریداری کنید. شما می توانید با خرید دستگاه بوجاری از شرکت آروین صنعت از گارانتی، خدمات پس از فروش، پشتیبانی و خدمات دیگر آن بهره مند شوید. این شرکت یکی از برندهای معروف در ایران است که توانسته جایگاه خود را بین فرشندگان و خریداران به دست آورد.

خرید دستگاه بوجاری پسته

دستگاه بوجاری پسته چیست؟

این دستگاه با استفاده از فناوری که دارد می تواند مواد زائد و اضافی را از پسته تفکیک نماید و محصولی صد در صد خالص را به کارفرما ارائه دهد.

دستگاه بوجاری از چه اجزایی تشکیل می شود؟

این دستگاه از اجزای مختلفی اعم از: سرند، محفظه باد، الکترو موتور، تابلو فرمان، مخزن ورودی، مخزن خروجی، بدنه و‌… تشکیل می شود.

به چه نکات مهمی در خرید دستگاه بوجاری توجه کنیم؟

شما در زمان تهیه دستگاه بوجاری به عوامل مختلفی اعم از: تک یا چندکاره بودن دستگاه، ظرفیت تولیدی دستگاه، سایز دستگاه بوجاری، نوع دستگاه بوجاری، برند دستگاه بوجاری، کیفیت و سرعت دستگاه بوجاری باید دقت نمایید.

مزیت های خرید دستگاه بوجاری چیست؟

تولیدکنندگان محصولات می توانند با خرید دستگاه بوجاری از مزیت های بی شماره بهره مند شوند این مزایا عبارتند از: کاهش دستمزد، افزایش سود، سرعت بسیار بالا در بوجاری محصولات، افزایش تولید، افزایش درآمد، یونیک بودن محصول و هزاران مزیت دیگر.

بهترین مکان برای خرید دستگاه بوجاری کجاست؟

شما باید این دستگاه را از طریق شرکت های سازنده خریداری نمایید تا بتوانید از خدماتی مانند: گارانتی، پشتیبانی، خدمات پس از فروش، نصب رایگان و غیره بهره مند شوید و خاطری آسوده از جهت کیفیت محصول داشته باشید.