خط بوجاری عدس

خط بوجاری عدس

یکی از تجهیزات پیشرفته که امروزه کاربرد بسیار مهمی برای تولیدکنندگان حبوبات دارد خط بوجاری عدس است. همان طور که می دانید حبوبات در هنگام برداشت با ناخالصی هایی مانند سنگ، خاک، شن، ساقه، کاه و غیره همراه هستند. در روش های سنتی عمل جداسازی ضایعات از عدس به صورت دقیق و درستی صورت نمی گرفت با اینکه نیروی کار به تعداد فراوان بود و زمان زیادی هم برای این جداسازی صرف می کردند اما نتیجه رضایت بخش نبود. امروزه این روش ها منسوخ شده است و با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه های بوجاری عمل جداسازی مواد زائد از حبوبات به دقیق ترین شکل ممکن صورت می گیرد، خط بوجاری عدس محصولی یکدست و با کیفیت را در اختیار کارفرما قرار می دهد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با دستگاه های خط بوجاری عدس آشنا کنیم تا بتوانید به واسطه دانش بیشتر بهترین دستگاه ها را خریداری نمایید پس لطفاً با ما همراه باشید.

آشنایی با دستگاه های خط بوجاری عدس

بوجاری عدس و بسته بندی آن به واسطه 5 دستگاه صورت می گیرد که در ادامه به شرح هر یک از این تجهیزات پرداخته ایم:

دستگاه بوجاری عدس

یکی از ماشین آلاتی که در خط بوجاری عدس کار جداسازی ناخالصی ها را انجام می دهد، دستگاه بوجاری عدس می باشد. در قدیم کلیه محصولات و حبوبات به شکل عمده و فله به فروش می رسیدند اما امروزه به دلایل مختلف تمامی افراد به دنبال محصولی باکیفیت و تمیز هستند تا زمانی برای جداسازی آن صرف نکنند نکته جالب توجه اینجاست که در ایران تعداد محصولات بوجاری و بسته بندی شده بسیار است و تمایل بیشتر افراد به این نوع محصولات می رود زیرا هم از لحاظ استانداری نسبت به محصولات فله قابل قبول تر هستند و هم از لحاظ کیفیت و یکدست بودن محصول در سطح بسیار بالایی قرار دارند. شما به وفور برایتان اتفاق افتاده که در زمان خرید عدس به صورت فله، چند نوع عدس با هم ترکیب شده اند یا محصول دارای شن و خاک است و یا عدس ناقص یا نصف شده داخل خرید شما مشاهده می شود اما در محصولات بوجاری شده شما با این موارد روبرو نمی شوید این دستگاه ها با دقت بالا و انواع گوناگونی که دارد نهایتاً محصولی مرغوب و یکدست را به شما تحویل می دهند. دستگاه بوجاری عدس جزو اولین ماشین آلات خط بوجاری عدس است. برای داشتن محصولی مرغوب اولین کار، پاک سازی عدس از تمامی ناخالصی های موجود در آن است این عمل توسط دستگاه بوجاری عدس صورت می گیرد و باعث تولید عدسی با کیفیت می شود. دستگاه بوجاری عدس از بخش های مختلفی تشکیل شده است: اولین قسمت شاسی دستگاه می باشد که وزن تمامی قسمت ها به روی آن سوار می شود. دومین قسمت مخزن است به عبارتی اولین جایی که عدس وارد دستگاه می شود خروجی این قسمت به واسطه دریچه تنظیم کنترل شده تا میزان یکنواخت و مناسبی از عدس وارد بخش های تمیز کننده شود. قسمت بعدی محفظه باد است که میزان آن بر حسب وزن عدس و مواد زائد آن مشخص می شود، بخش بعدی واحدهای غربالی نام دارد که شامل دو واحد تمیز کننده و بازوهای لنگ است که برعکس همدیگر می لغزند. کف این واحدها شبیه سینی است که عدس به روی آن قرار می گیرد و بخش بعدی هم استوانه حفره دار نامیده می شود که کار آن همانند یک الک است و عدس ها را از لحاظ ظاهر و سایز از یکدیگر تفکیک می نماید. خط بوجاری عدس با دارا بودن گونه های مختلف سرند و ابعاد متفاوت در چند مرحله کلیه مواد زائد را از محصول جدا کرده و در آخر محصول اصلی را با کیفیتی بالا به شما ارائه خواهد داد. با این دستگاه در خط بوجاری عدس از همان شروع کار، ناخالصی های سبک از عدس ها جدا می شوند سپس نوبت به ناخالصی های سنگین می رسد که از محصول اصلی تفکیک شوند. در اصل یکی از دستگاه هایی که در روند تولید و سود دهی در قسمت خط بوجاری عدس بسیار مؤثر است، دستگاه بوجاری عدس می باشد زیرا اکثر تولید کنندگان تمامی هدفشان سود دهی است و براساس این سود تمامی هزینه ها به شکل های مختلفی پرداخت می شود.

یکی از شرکت های سازنده در این زمینه که توانسته است سال ها قدرت دانش خود را به رخ رقبا و مصرف کنندگان بکشد، شرکت آروین صنعت می باشد شما می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت از کلیه محصولات دیدن نمایید و پس از انتخاب محصول، سفارش خود را با کارشناسان از طریق شماره های موجود در وب سایت در میان بگذارید.

دستگاه پولیش عدس

این دستگاه همان طور که از نامش پیداست شبیه دستگاه پولیش کفش می ماند، زمانی که شما یک کفش را بدون پولیش و پر از گرد و غبار نگاه می کنید چه احساسی دارید قطعاً برای شما صحنه جالبی نخواهد بود و احساس خوبی هم از آن نمی گیرد اما برعکس اگر کفشی را مشاهده کردید که واکس زده بود و از تمیزی برق می زد شما احساس بسیار خوبی از تماشای آن خواهید داشت. حبوبات و یا عدس هم مانند همین مثال هستند، اگر عدس ظاهری سالم و براق داشته باشد باعث می شود تا مشتری بیشتری را به خود جذب نماید. دومین دستگاه در خط بوجاری عدس، دستگاه پولیش است زیرا به واسطه این دستگاه کدر بودن عدس از بین می رود و ظاهری براق را به خود می گیرد. این دستگاه کلیه گرد و غبار عدس را از بین می برد و با تمیز کردن سطوح آن جلا و رنگ تازه ای به این محصول می بخشد. لازم به ذکر است این موضوع را عنوان کنم که پولش عدس در نگهداری آن هم مؤثر می باشد زیرا با حذف کردن تمامی گرد و غبار، از منتقل شدن آلودگی و خاک به داخل بسته بندی جلوگیری می نماید در کنار این مورد باعث زیبایی ظاهری بسته بندی هم می شود. دستگاه پولیش در خط بوجاری عدس شامل یک مخزن ویبره دار می باشد که به شکلی قابل تنظیم و یکدست عدس ها را وارد دستگاه می کند. ویژگی های مهمی که این دستگاه در خط بوجاری عدس دارد عبارتند از:

  • کارایی سریع دستگاه و سرعت بالای آن
  • افزودن ارزش به محصول
  • قابلیت تغییر سایز دستگاه در زمانی که در محیط های کوچک تر قرار می گیرد.
  • دارای حجم کم و کمترین آلودگی صوتی در محیط
  • قابلیت تعویض لوازم یدکی، نمد و اپراتوری آسان دستگاه پولیش
  • صیقلی شدن سطح عدس بوجار شده

مخزن آب دستگاه پولیش دارای شیر کنترل می باشد و کاربر به آسانی می تواند برحسب محصول آن را نتظیم نماید. این دستگاه باعث می شود تا هم نیروی کار به حداقل برسد و هم برق کمتری جهت پولیش عدس ها مصرف شود. دستگاه پولیش دارای کمترین هزینه نگهداری و استهلاک می باشد همچنین قادر است 500 کیلوگرم عدس را در یک ساعت صیقلی و براق نماید، عدس بعد از این مرحله وارد بخش بسته بندی می شود. شرکت آروین صنعت کلیه ماشین آلات بوجاری را در سایت خود به فروش می رساند، یکی از مزیت های خرید از این مراکز معتبر کاهش چشمگیر قیمت ها می باشد زیرا افراد واسطه باعث افزایش قیمت می شوند پس هر محصولی را از مراکز فروش اصلی آن تهیه نمایید تا قیمت پایین تری را پرداخت کنید.

دستگاه بالابر

در خط بوجاری عدس، دستگاهی که این محصول را به بالای دیگر دستگاه ها منتقل می نماید دستگاه بالابر است. این دستگاه به منظور ارتفاع و اپراتوری راحتی که دارند در خط بوجاری عدس در ارتفاع های گوناگون استفاده می شوند زیرا افرادی که در خط بوجاری عدس به کار مشغول هستند نمی توانند کیسه هایی که دارای حجم های بالایی هستند را به جهت تخلیه آن ها در دستگاه های دیگر به ارتفاع بالای 2 متر برسانند. دستگاه بالابر دارای انواع مختلفی است که عبارتند از: دستگاه بالابر کاسه ای، بالابر Z و بالابر پودری. دستگاه بالابر کاسه ای بهترین گزینه برای انتقال عدس ها به دستگاه بوجاری و پولیش می باشد اما نباید بعد از پولیش از این دستگاه استفاده نمود زیرا امکان آلودگی دوباره آن وجود دارد. این دستگاه به واسطه یک نوار نقاله به جهت بالا حرکت می کند و عمل تخلیه را در مخزن دستگاه انجام می دهد. دستگاه بالابر Z به جهت شکل ظاهری Z بودنش، به این نام معروف شده است این دستگاه کار انتقال محصولات و عدس ها را به زیبایی انجام می دهد و بعد از دستگاه پولیش از آن استفاده می شود. بهترین انتخاب، خرید یک دستگاه Z و قرار دادن آن در قبل از دستگاه بسته بندی در خط بوجاری عدس می باشد. دستگاه بالابر پودری برای ادویه جات به کار می رود و در خط بوجاری عدس جایگاهی ندارد تنها دستگاه بالابر کاسه ای و Z برای بسته بندی عدس مناسب می باشند. دستگاه کاسه ای به جهت کیفیت پایین تر و فناوری ضعیف تر نسبت به دستگاه بالابر Z دارای قیمت کمتری است اما دستگاه بالابر Z هم قیمتی بالاتر و هم عمری طولانی تری دارد.

کارشناسان شرکت آروین صنعت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند، در صورتی که برای خرید خود دچار تردید شده اید می توانید با تماس از طریق شماره های وارد شده در سایت مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

دستگاه بالابر

نوار نقاله دست چین

یکی از مهم ترین ماشین آلات خط بوجاری عدس، دستگاه نوارنقاله دست چین است که به منظور تفکیک اضافات و ضایعات از عدس به کار گرفته می شود. این دستگاه کاربرد بسیار زیادی در کارخانه های صنعتی دارد که باید مراحل جداسازی، از بین بردن ناخالصی ها و شست و شو به شکلی صحیح صورت بگیرد. این دستگاه به خصوص در شرایطی که عدس حجم بالایی داشته باشد به جهت افزایش خطاهای انسانی کاربرد مهمی دارد. افزایش تولید عدس در نوار نقاله دست چین به جهت مشاهده کردن عدس ها به واسطه یک کاربر به منظور تفکیک مواد نامرغوب منجر به کاهش خطای دید، افزایش سرعت، کاهش هزینه های نیروی کار، افزایش کیفیت و بهره وری نیروی انسانی می باشد. کارایی نوار نقاله دست چین به جهت طراحی ویژه ای که با وجود نوار پی وی سی گردان و مهتابی های تعبیه شده دارد باعث می شود تا عدس ها به راحتی مشاهده شوند و با سرعتی بالا جداسازی آن ها صورت بگیرد. یکی از قابلیت های این دستگاه داشتن پیچ تنظیم ارتفاع است که از نیم متر تا یک و نیم متر قابل تغییر می باشد، این قابلیت موجب می شود تا اپراتور هم در حالت ایستاده و هم نشسته عدس ها را دست چین نماید. یکی دیگر از قابلیت های دستگاه نوار نقاله دست چین مخزن تغذیه یکنواخت آن است این مخزن کلیه عدس ها را درون خود ذخیره می کند و با به کار گرفتن ویبراتوری که به روی نوار نقاله تعبیه شده است باعث می شود تا عدس ها به شکلی یکدست به روی نوار پخش شوند. این کار تفکیک ضایعات از عدس را برای اپراتور بسیار راحت می کند. دستگاه نوار نقاله دست چین دارای مزایایی از قبیل: کاهش مصرف انرژی، کاربری آسان، دارای ابعادی مناسب کارگاهی و قابلیت استفاده از آن برای انواع حبوبات و خشکبار می باشد. این دستگاه در بازبینی نهایی مورد استفاده قرار می گیرد و در سایزهای مختلفی تولید می شود.

دستگاه بسته بندی دو یا چهار توزین

دستگاه های دو یا چهار توزین با استفاده از سیستم توزینی که دارند قادر هستند تا عدس ها با ابعاد، وزن و سایز یکسان بسته بندی شوند. دستگاه بسته بندی دو توزین با استفاده از دو ترازوی بسیار حساس در بخش ابتدایی، عدس ها را در وزن های یکسان بسته بندی می نماید. این ترازوها کشیدن وزن را به شکلی همزمان انجام می دهند و همین امر موجب می شود تا سریع تر عمل بسته بندی صورت بگیرد. کارایی این دستگاه به صورت کاملاً اتوماتیک می باشد و در زمان بسته بندی نیازی به اپراتور ندارد. طراحی زبان این دستگاه به گونه ای است که شما می توانید زبان های مختلف را انتخاب نمایید اما با استفاده از زبان فارسی عملکرد کاربر را بسیار آسان نمایید. دستگاه بسته بندی 4 توزین دارای 4 ترازو به منظور دقت در وزن کشی عدس ها می باشد که پس از شارژ مخزن دستگاه، به واسطه بالابر کار خود را شروع می کند عدس ها به واسطه 4 ویبراتور به سمت جلو هدایت و در همان جا توزین می شوند. عدس های توزین شده به مخزن خرجی دستگاه ریخته شده و از آن جا به شکل مرحله ای و به مقدار توزین شده داخل بسته ریخته می شوند. پلاستیک بسته بندی به واسطه دوخت حرارتی دستگاه دوخته می شود و به شکلی همزمان به سمت پایین کشیده شد و توسط دستگاه توزین قطع می شود، در اینجا مرحله بسته بندی به پایان می رسد. مانیتور این دستگاه به صورت لمسی و همچنین مجهز به عیب یاب کامپیوتری هم می باشد، شما برای تغییر اندازه و ابعاد بسته ها باید لوله و یقه را تغییر دهید. کاربرد دستگاه 4 توزین تنها به عدس ختم نمی شود بلکه حبوباتی مانند لوبیا، نخود، ماش، خشکبار، برنج، چایی، شکر، قند و غیره را هم شامل می شود. از مزیت های مهم این دستگاه، بسته بندی کلیه محصولات به صورتی دقیق، تنوع محصولات قابل بسته بندی شده و تکنولوژی بالای آن می باشد.

اگر قصد خرید دستگاه های بوجاری را دارید می توانید با خرید از شرکت آروین صنعت از تمامی خدمات پس از فروش و گارانتی آن خیالی راحت داشته باشید تا اگر بعد از مدتی برحسب اتفاقی مشکلی پیش آمد بتوانید از خدمات پس از فروش آن استفاده نمایید.

خط بوجاری عدس چیست؟

برای تفکیک مواد زائد از عدس تولیدکنندگانی که دارای حجم تولیدی بالا هستند از خط بوجاری عدس استفاده می نمایند زیرا این خط دارای انواع دستگاه های بوجاری و غیره است که کلیه مراحل از تفکیک تا بسته بندی را انجام می دهد.

دستگاه پولیش چیست؟

این دستگاه همانند واکس کفش عمل می کند و کلیه عدس ها را با از بین بردن و حدف گرد و خاک ها به سطحی براق و سیقلی تبدیل می نماید این امر باعث می شود تا مشتری به طرف محصولی برود که برق آن چشمش را می زند.

دستگاه بالابر به چه منظور مورد استفاده قرار می گیرد؟

این دستگاه به دلیل قابلیت هایی که دارد در خط های بوجاری قرار می گیرد زیرا نیروهای کار قادر به انجام انتقال حجم های سنگینی از حبوبات در ارتفاعات بالا نمی باشند این دستگاه به جهت ارتفاع قابل تنظیم قادر است هر حجمی از محصول را به بالای دستگاه های دیگر منقل نماید.

دستگاه نوار نقاله دست چین به وظیفه ای دارد؟

نوار نقاله دست چین، بازبینی نهایی کلیه محصولات را به عهده دارد و به واسطه نیروی روشنایی خود قادر است کلیه محصولات را به خوبی مشاهده نماید و در صوت کوچک ترین مورد آن ها را تفکیک کند نمایشگر این دستگاه به زبان فارسی هم ترجمه می شود تا کاربر بتواند به راحتی کار خود را انجام دهد.

بهترین روش خرید دستگاه های فرآیند بوجاری چیست؟

شما برای آن که قیمت مناسب تری را پرداخت نمایید باید این دستگاه ها را از شرکت های سازنده آن تهیه نمایید تا هم از قیمت پایین تر شرکت استفاده کنید و هم از ضمانت نامه و خدمات پس از فروش شرکت بهره مند شوید.