دستگاه بوجاری لیزری

دستگاه بوجاری لیزری

دستگاه بوجاری لیزری با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته، سرعت و قدرت زیادی در جهت جداسازی دانه ها از یکدیگر دارند. استفاده از دستگاه بوجاری لیزری به علت سرعت بالایی که دارد، موجب بالا رفتن سرعت در فرآیند بسته بندی می گردد.

در تولید و بسته بندی ریزدانه ها، غلات و حبوبات یکی از پرکاربردترین ابزارآلات صنعتی دستگاه های بوجاری و دستگاه گرویتی می باشند. دستگاه های بوجاری لیزری یکی از جدیدترین تکنولوژی ها برای پاک کردن انواع غلات و پلیت کردن بذر با آسان ترین روش و کمترین زمان می باشد.

برای هرگونه سوال درمورد انواع دستگاه های بوجاری و تهیه آنها با ما در تماس باشید: 88174420-021

بوجاری کردن به چه معناست؟

اصطلاح بوجاری کردن در صنایع کشاورزی و تولید غلات، به معنای جداسازی انواع مواد ناخالص از غلات مانند: گرد و خاک، سنگ و کلوخ و شاخه های اضافی می باشد.

همانطور که گفتیم با توجه به اهمیت زمان در امر تولید، استفاده از دستگاه های بوجاری یکی از اقدامات مهم برای بوجاری غلات است که موجب افزایش حجم تولیدات خواهد شد.

از عمل بوجاری کردن می توان برای جداسازی انواع حبوبات، غلات، دانه های روغنی و حتی سبزیجات بهره برد. برای عمل بوجاری کردن دستگاه هایی با توجه به سایز و نوع محصولات و غلات طراحی و تولید شده اند. این به این معنی است که برای هر نوع دانه ای می توان از دستگاه بوجاری منحصر به فردی بهره برد.

نحوه عملکرد دستگاه بوجاری لیزری به چه صورت می باشد؟

نحوه عملکرد دستگاه بوجاری لیزری این گونه است که غلات به کمک چشم های الکترونیکی و فن های بسیار قدرتمند با سرعت بسیار بالا و آسان ترین روش، جداسازی و غربال خواهند شد.

یکی از ویژگی ها و تفاوت های میان دستگاه های بوجاری لیزری و دستگاه های بوجاری معمولی نسبت وزنی بالاتر، عدم خطا و عدم وجود ناخالصی در ترکیبات محصول پاک شده نهایی می باشد.

ویژگی های دستگاه های بوجاری لیزری:

  • یکی از کاربردهای اصلی دستگاه های بوجاری لیزری، سورتینگ و جداسازی انواع محصولات غذایی و دانه های غذایی مانند: حبوبات و غلات می باشد.
  • معمولا دستگاه های بوجاری لیزری دارای سنسور های هوشمند می باشند که این سنسور ها موجب تشخیص و جداسازی محصولات بر اساس شکل ظاهری، اندازه، خرابی و رنگ آنها به صورت اتوماتیک می شود و همین موضوع موجب کاربرد مهم این دستگاه در جداسازی غلات و محصولات پر اهمیت می شود.
  • همانطور که گفتیم، این دستگاه با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است و در طول روز می‌ تواند با سرعت بسیار بالا حجم زیادی از محصولات را بسته بندی کند که این موضوع در تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.
  • دستگاه های بوجاری لیزری دارای یک مانیتور است که تمامی اطلاعات را به اپراتور گزارش می‌دهد و اپراتور می تواند تمامی اطلاعات را در رابطه با محصول به دست بیاورد.
  • دستگاه بوجاری لیزری قادر است، انواع حبوبات را از انواع ناخالصی ها مانند سنگ و شن پاک نماید.
  • دستگاه بوجاری لیزری دارای دقت بسیار بالایی می باشد.
  • این دستگاه دارای ولتاژ مصرفی بسیار پایینی می باشد.

معرفی برخی از قابلیت های دستگاه های بوجاری لیزری:

1. پولیش کردن انواع حبوبات و دانه ها پیش از عمل بسته بندی:
برخی از دستگاه های بوجاری لیزری با عمل پولیش سطح بیرونی انواع حبوبات و دانه ها موجب جلوه بیشتر حبوبات و در رضایت مشتریان خواهند شد.

2. عدم تخریب پوسته ی بسته بندی غلات:
اکثر دستگاه های بوجاری لیزری بدون آسیب وارد کردن به سطح بیرونی حبوبات می توانند، علاوه بر عمل بوجاری به پولیش حبوبات و دانه ها نیز بپردازند.

3. حفظ استحکام بسته های تولیدی با گذشت زمان:
به کمک بوجاری کردن دانه ها به کمک دستگاه های بوجاری لیزری می توان، تقریبا ناهمواری ها و خرابی های روی حبوبات و غلات را از بین برد و به استحکام بسته بندی تولیدی غلات کمک زیادی نمود.

4. جداسازی شن و سایر ناخالصی ها از دانه ها:
ماشین های بوجاری لیزری معمولا، در ابتدای کار، حبوبات و غلات وارد شده را تمیز می کند. در اینجا تمامی ناخالصی ها، اعم از شن و ناخالصی ها از محصول اصلی خارج شده و برای مراحل بعد آماده می شود. در مراحل بعدی در تولیدات بذر از دستگاه های مختلفی همچون دستگاه ضد عفونی کننده بذر، دستگاه سس گیری مغناطیسی، دستگاه ترویز A.R.L 401 استفاده می گردد.

برای انتخاب دستگاه بوجاری لیزری باید به موارد زیر توجه داشت:

  • نوع دستگاه بوجاری لیزری باید کاملا متناسب با محصول تولیدی شما باشد.
  • سایز و ابعاد دستگاه بوجاری لیزری و مقدار بازدهی آن باید متناسب با نیاز تولید کننده باشد.
  • ولتاژ برق مصرفی دستگاه بوجاری لیزری انتخابی باید متناسب با نوع برق کارگاه یا کارخانه باشد.
  • نوع و کیفیت موتور دستگاه، میزان برق مصرفی آن و تکنولوژی تولید دستگاه باید پیش از خرید کاملا بررسی شود.

کاربرد دستگاه بوجاری لیزری

با گسترش و توسعه علم شاهد ساخت محصولات لیزری متعددی هستیم. در واقع صنعت لیزر توانسته تا به امروز نقش قابل توجهی را در ساخت دستگاه‌ های تولیدی متنوع داشته باشد. در صنعت بوجاری نیز از این دستگاه ها استفاده می شود و دستگاه بوجاری لیزری کاربرد های متنوعی دارد. از این محصولات می توان برای بوجاری کردن انواع حبوبات مختلف بهره برد. این تجهیزات قادر هستند عمل سورتینگ و بوجاری لوبیا، عدس و غیره را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.

البته دستگاه های لیزری بوجاری حبوبات تنوع بالایی دارند بعضی از این محصولات برای غلات مورد استفاده قرار می گیرند. شما بسته به نیاز خود قادر خواهید بود انواع این محصولات را خریداری کنید. البته دستگاه های خاصی نیز وجود دارند که هم برای غلات و هم حبوبات مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از خرید این تجهیزات منحصر به فرد حتما درباره نوع کاربرد آن ها اطلاعات دقیقی را به دست بیاورید. این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد بیشترین بهره را از این محصولات ببرید.

کاربرد دستگاه بوجاری لیزری

دستگاه های بوجاری لیزری با ظرفیت های مختلف

یکی از دلایلی که سبب شده این محصولات محبوب و پر کاربرد باشند داشتن ظرفیت های متغیر است. شما می توانید متناسب با کارخانه خود انواع این تجهیزات را خریداری کنید. دستگاه های با ظرفیت بزرگتر برای کارخانه‌ های وسیع گزینه مناسب تری هستند. انتخاب ظرفیت دستگاه بوجاری لیزری اهمیت فوق العاده بالایی دارد و شما به روش های مختلفی قادر خواهید بود ظرفیت دستگاه را تعیین کنید.

به عنوان مثال با توجه به میزان غلات و حبوبات هفتگی یا ماهانه اندازه آن ها تعیین خواهد شد. اما اگر شما این محصولات را در ظرفیت های کم خریداری کنید نمی توانید بهره لازم را از آن ها ببرید. در عین حال اگر ظرفیت دستگاه بیش از حد زیاد باشد مدت زمان بیشتری بدون استفاده خواهد ماند. اگر شما تخصص کافی برای انتخاب ظرفیت دستگاه را ندارید می توانید از افراد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

قیمت خرید دستگاه بوجاری لیزری

اگر قصد خرید دستگاه بوجاری لیزری را داشته باشید چند فاکتور خاص را مد نظر می گیرد قطعاً یکی از این فاکتورهای اساسی قیمت است. متقاضیان خرید این محصول قبل از تهیه تهیه آن علاقه مند هستند که بدانند باید چه مبلغی را برای خرید آن ها پرداخت کرد. اما عوامل متعددی در کنار یکدیگر تعیین می‌ کنند که شما برای خرید این تجهیزات باید چه مبلغی را پرداخت کنید. بر همین مبنا نمی‌ توان یک قیمت ثابت برای خرید آن ها تعیین کرد.

نوسانات ارز یکی از این عوامل اساسی به حساب می آید این نوسانات بر روی قیمت این تجهیزات تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت. قبل از خرید میزان نوسانات ارزی را مورد بررسی قرار دهید و سپس اقدام به خرید کنید. عامل اساسی دیگر برند سازنده این محصولات است شرکت های مختلفی این تجهیزات را تولید کرده و به فروش می رسانند. بعضی از شرکت ها به دلیل بالا بودن کیفیت محصولات خود آن ها را با قیمت بیشتری به فروش خواهند رساند. اگر قصد دارید که محصول شما کارایی بالایی داشته باشد بهتر است از این برند های معتبر دستگاه را خریداری کنید.

ظرفیت این تجهیزات نیز در قیمت آن ها نقش دارد دستگاه هایی با ظرفیت بزرگتر با قیمت بیشتری به فروش می رسند. مرکز عرضه کننده دیگر عاملی است که نباید نقش آن را در قیمت این تجهیزات نادیده گرفت. این مراکز قادر هستند قیمت خرید این تجهیزات را تا چندین برابر افزایش دهند و برای پرداخت مبلغ کم تر باید این محصولات را از مراکز اصلی فروش آن ها را خریداری کنید.

قیمت خرید دستگاه بوجاری لیزری

بازدهی اقتصادی دستگاه بوجاری لیزری در طولانی مدت

خرید دستگاه بوجاری لیزری در طولانی مدت باعث صرفه اقتصادی قابل توجهی خواهد شد. یعنی مبلغی که شما به خرید این دستگاه ها اختصاص داده اید در بازه زمانی نه چندان زیادی تامین می شود. اما این هزینه چگونه تامین خواهد شد؟ خرید این تجهیزات سبب می شود تولید شما به میزان چشم گیری افزایش پیدا کند. با افزایش تولید قطعا به مبلغ بیشتری در مدت زمان کمتری دست خواهید یافت. انواع این دستگاه ها به مراقبت و تعمیر بسیار اندکی نیاز دارند.

بسیار نادر است که شما مشاهده کنید که این تجهیزات دچار خرابی شده اند. بر همین اساس نیازی نیست که هزینه زیادی به تعمیر و نگه داری دستگاه بوجاری اختصاص دهید. با خرید این تجهیزات استفاده از نیروی انسانی به حداقل خواهد رسید. طبیعتاً این نیروی انسانی به دستمزد نیاز خواهند داشت که با داشتن این دستگاه دیگر به پرداخت دستمزد های هنگفت نیازی نخواهد بود. تمامی این موارد در کنار یکدیگر سبب شده ‌اند که بازدهی اقتصادی دستگاه بوجاری لیزری به میزان چشم گیری بالا باشد.

نکات نگهداری

با توجه به نکات خاصی شما قادر خواهید بود که طول عمر این دستگاه ها را افزایش دهید. فرقی نمی کند دستگاه بوجاری لیزری شما دارای چه ظرفیت یا ساختاری باشد در هر صورت این نکات کاربردی در طول عمر آن ها موثر هستند. بهتر است از متخصصین تعمیر این دستگاه ها بخواهید که هر ساله این تجهیزات را مورد بررسی قرار دهند.

نیروی کار استفاده شده در این امر باید مهارت فوق العاده بالایی داشته باشد. در صورتی که متخصص از مهارت کافی برخوردار نباشد ممکن است به این تجهیزات آسیب برساند. این محصولات با بهترین فناوری ساخته شده اند و امکان بروز مشکل در آن ها بسیار کم خواهد بود. اما در صورتی که هرگونه خرابی در این تجهیزات مشاهده کرده اید باید خیلی سریع آن را رفع کنید.

عدم رفع مشکل سبب خواهد شد دستگاه در طولانی مدت دچار ایرادات گسترده و هزینه بری شود. یک بازه زمانی خاص برای چک کردن قسمت های مختلف دستگاه در نظر بگیرید. هرچه این بازه زمانی کمتر باشد دستگاه بوجاری لیزری عملکرد بهتری خواهد داشت. در صورت کاهش عملکرد دستگاه نیز حتما با متخصص ماهر این امر را در میان بگذارید.

خرید دستگاه بوجاری لیزری

روش های مختلفی وجود دارد که شما از طریق آن ها قادر خواهید بود خرید دستگاه بوجاری لیزری را انجام دهید. هر کدام از این روش ها مزایای خاص خود را دارند یکی از روش های رایج خرید خریده حضوری است. برای این امر شما باید به مراکز عرضه کننده این محصول به صورت حضوری مراجعه کنید. البته اگر دستگاه در یک شهر دیگر قرار داشته باشد خرید حضوری کمی دشوار و زمان بر خواهد بود. بر همین مبنا این مدل خرید چندان توصیه نمی شود.

اما در چندین سال گذشته افراد بیشتر به خرید آنلاین تمایل نشان داده اند. با توجه به مزایای گسترده این مدل خرید قطعا می‌ توان گفت روش بهتری برای تهیه این محصولات به حساب می آید. سایت های مختلف این تجهیزات را عرضه می کنند در خرید آنلاین فقط کافی است به این سایت ها مراجعه کرده و اقدام به ثبت سفارش خود کنید. البته ابتدا نیاز است از معتبر بودن آن ها آگاهی پیدا کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

در صورت عدم معتبر بودن مرکز قطعاً هزینه ای که برای خرید پرداخت کرده اید از دست خواهد رفت. به روش های مختلفی قادر خواهید بود از معتبر بودن یک سایت اطمینان خاطر حاصل کنید. انجام این روش ها دشوار نیست و فقط کمی دقت متقاضیان را می طلبند. اولین مورد این است که سابقه سایت عرضه کننده را بررسی کنید. از طریق نماد الکترونیکی که در وب سایت های معتبر نیز وجود دارد می توانید از معتبر بودن آن ها مطمئن شوید.

 

مدت زمان ارسال دستگاه

بعضی متقاضیان علاقه مند هستند که خیلی سریع بتوانند این محصولات را دریافت کنند. اما اگر این تجهیزات را به صورت آنلاین خریداری کنید زمان خاصی را باید به ارسال آن ها اختصاص دهید. این مدت زمان چندان زیاد نیست اما عوامل متعددی در آن نقش دارند. اگر دستگاه بوجاری لیزری در ظرفیت های خاص تولید شود مدت زمان تولید و ارسال آن بیشتر خواهد بود.

محصولاتی که به صورت آماده وجود دارند و دارای ظرفیت معمولی هستند خیلی سریع تر ارسال می شوند. مجموعه عرضه کننده نیز نقش قابل توجهی در این مدت زمان دارد. زیرا مراکز معتبر فروش سعی می کنند خیلی سریع تر این دستگاه‌ ها را به دست متقاضیان برسانند. پس تا حد امکان سعی داشته باشید دستگاه بوجاری لیزری را از مراکز معتبر فروش آن ها تهیه کنید.

سخن پایانی

با استفاده از دستگاه بوجاری لیزری قادر خواهید بود که تولید بیشتری داشته باشید. این محصولات انواع مختلفی دارند و با پیشرفته ترین تکنولوژی روز ساخته شده اند. با خرید انواع این تجهیزات در پرداخت هزینه و انرژی صرفه جویی خواهید. تهیه آن ها نیز با توجه به نوع این محصولات متغیر است اما از طریق همین وب سایت شما می توانید این تجهیزات کاربردی را با حداقل هزینه تهیه کنید. در سایت تمامی اطلاعات لازم برای متقاضیان قرار گرفته شده است. در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با پشتیبانی سایت ارتباط بگیرید.

  1. مزایای خرید دستگاه بوجاری لیزری شامل چه مواردی است؟ مزایای این محصولات بسیار زیاد است، سرعت تولید را بالا می برند و تعداد نیرو های انسانی را کاهش خواهند داد.
  2. برای خرید دستگاه های بوجاری لیزری باید چه مبلغی را پرداخت کنیم؟ هزینه تهیه این محصولات بسته به عوامل متعددی مانند شرکت سازنده، مرکز عرضه کننده و نوسانات بازار تعیین خواهد شد.
  3. بهترین روش خرید دستگاه های بوجاری لیزری چگونه است؟ روش های مختلفی برای خرید این تجهیزات وجود دارد اما خرید آنلاین بهترین گزینه است.
  4. چگونه می توان طول عمر مفید دستگاه های بوجاری لیزری را افزایش داد؟ با نگهداری و بازرسی دوره ای می توانید در افزایش طول عمر این محصولات نقش داشته باشید.
  5. عملکرد دستگاه بوجاری لیزری چگونه است؟ این دستگاه ها با استفاده از فن های بسیار قدرتمند و چشم الکترونیکی عمل بوجاری کردن را انجام می دهند.