دستگاه بوجاری حبوبات خانگی

عرضه کننده دستگاه بوجاری حبوبات

امروزه بسته بندی و جداسازی محصولات گوناگون برای عرضه به بازار اهمیت بسیار زیادی دارد. بوجاری روشی است که طی آن می‌ توان ناخالصی‌ های مختلف را از محصول اولیه جدا کنیم و از طرفی آنها را از نظر ابعاد، وزن و سالم بودن نیز درون یک دسته بندی خاص قرار دهیم.

استفاده از بوجاری برای حبوبات باعث می‌ شود تا در نهایت بتوانید حبوبات سالم، هم اندازه، با کیفیت و بدون ناخالصی را در اختیار مشتریان خود بگذارید. در زمان‌های قدیم روش های سنتی برای انجام بوجاری وجود داشته است، اما امروزه شاهد آن هستیم که دستگاه بوجاری حبوبات روند کار را برای ما ساده کرده است. در ادامه این مطلب سایت آروین صنعت ایرانیان، عرضه کننده دستگاه بوجاری حبوبات، توضیحات بیشتری را در خصوص این تجهیزات ارائه خواهیم داد.

آشنایی با دستگاه بوجاری حبوبات

یکی از پرکاربردترین دستگاه هایی که برای بسته بندی و پاکسازی غلات، حبوبات و… مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه بوجاری است. با استفاده از دستگاه بوجاری حبوبات می‌ توانید تمامی محصولات را از نظر سایز، ظاهر، سلامت و… جداسازی کرده و اجازه دهید تا محصول نهایی کاملا مرغوب و یکدست باشد. بوجاری حبوبات در زمان‌ های قدیم به صورت دستی انجام می‌ شد که در آن از روش هایی مانند غربال کردن، باد دادن و… استفاده می شد. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی شاهد آن هستیم که دستگاه‌ ها و تجهیزات صنعتی به کمک مان آمده اند و اجازه می‌ دهند تا به بهترین نحو ممکن و در مدت زمان کمتری، روند بوجاری را طی کنیم. این دستگاه‌ ها به صورت کاملا اتوماتیک هستند و می‌ توانند علاوه بر افزایش سرعت کار، باعث افزایش دقت و کاهش نیاز به نیروی انسانی شوند.

تنوع دستگاه بوجاری حبوبات

یک مرکز تولید دستگاه بوجاری حبوبات، معمولاً برای مشتریان با سطوح نیاز مختلف، سراغ تولید انواع مختلف این تجهیزات می‌ رود. از سوی دیگر انواع مختلف حبوبات دارای روند بوجاری متفاوتی هستند که حتماً باید نسبت به آن شناخت کافی پیدا کنید و سپس سراغ روند بوجاری و خرید دستگاه بروید.

مورد بعدی که برای ما تعیین کننده نوع دستگاه بوجاری حبوبات است، ظرفیت این تجهیزات می‌ باشد. ظرفیت‌ های دستگاه بوجاری حبوبات پارامترهای بسیار مهمی هستند که به هیچ عنوان نباید از آنها غافل شوید. بسیاری از دستگاه‌ های موجود در بازار که تکنولوژی ساخت بالاتری دارند، به شکلی طراحی شده اند تا بتوانند برای بوجاری محصولات مختلف کارایی داشته باشند. برای افرادی که قصد خرید دستگاه بوجاری حبوبات دارند، شناخت انواع این محصولات در بازار ضروری است، از همین رو در بخش بعدی متخصصین ما انواع مختلف این محصولات را خدمات شما معرفی می‌ کنند.

معرفی انواع دستگاه بوجاری حبوبات

●  دستگاه بوجاری حبوبات تک توزین آنالوگ

این دستگاه‌ ها از نظر قیمت بسیار مناسب می‌ باشند و روند کاری آنها نیمه اتوماتیک است. از آنجایی که تنها یک ورودی دارند، برای مصارف خانگی یا کسب و کارهای کوچک می‌ توانند گزینه‌ های خوبی باشند.

●  دستگاه بوجاری دو توزین

وجود دو ورودی مختلف برای این دستگاه‌ ها باعث شده تا امکان بوجاری دو نوع حبوبات مختلف به صورت همزمان امکان پذیر باشد. البته نمونه هایی از این دستگاه‌ های بوجاری حبوبات دو توزین نیز وجود دارد که دارای ارتفاع کمتری بوده و برای مصارف خانگی گزینه مناسبی می‌ باشد.

●  دستگاه بوجاری حبوبات چهار توزین

این تجهیزات دارای دو نوع صنعتی و خانگی هستند که نمونه‌ های صنعتی دارای ظرفیت بیشتری می‌ باشند. در نمونه‌ های صنعتی می‌ بینیم که امکان بوجاری همزمان 4 نوع مختلف حبوبات برای شما وجود دارد. از سوی دیگر در پایان بوجاری نیز امکان بسته بندی محصولات وجود دارد. نمونه‌ های دستگاه بوجاری چهار توزین خانگی یا ارتفاع پایین نیز در همین دسته قرار می‌ گیرند، اما بیشتر در کارگاه‌ های کوچک و کسب و کارهای خانگی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

●  دستگاه بوجاری حبوبات حجمی

این نمونه از دستگاه بوجاری می‌ تواند روند کار بسیار طولانی و حتی دائمی داشته باشد. از همین رو در کارخانه‌ های تولیدی بزرگ برای بوجاری و بسته بندی سراغ آنها می‌ روند.

چطور با دستگاه بوجاری حبوبات کار می‌ کنند؟

در مرحله اول برای استفاده از دستگاه بوجاری حبوبات باید ابتدا غلات یا انواع حبوبات مورد نظر خود را درون دستگاه بریزید. بعد از آن بالابر هایی محصولات شما را به بخش بالایی انتقال خواهند داد تا وارد مرحله توزین و پاکسازی شوند. در این مرحله آشغال‌ های بزرگ مانند خاشاک، ساقه‌ ها و سنگ از حبوبات جدا خواهند شد. این کار با استفاده از حرکت روی یک صفحه لرزان و باد دهی انجام می‌ شود.

در مرحله بعدی نوبت به دسته بندی انواع حبوبات بر اساس اندازه می رسد. در این بخش می‌ بینیم که دانه‌ های کوچک و درست از یکدیگر جدا می‌ شوند. روند کار این مراحل نیز با غربال های اتوماتیک مخصوص و لرزش انجام می‌ گردد. چرا که در بیشتر موارد دانه‌ های بزرگتر دارای ارزش بیشتری برای ما هستند و جداسازی آنها قطعاً اجازه می‌ دهد تا روند فروش را راحت تر و با سود بیشتری طی کنید.

در مرحله بعدی روی غلتکی مخصوص حبوبات به حرکت در می‌ آیند تا به خوبی پولیش شده و گرد غبار موجود روی آنها از بین برود. در نتیجه می بینم که حبوبات بعد از اتمام بوجاری دارای ظاهر زیباتر و براقی هستند. از طرفی کاملا یکدست می‌ باشند و هیچ ناخالصی یا دانه حبوبات بی کیفیت و ناقص درون آنها وجود ندارد. البته در نظر داشته باشید در بعضی از انواع دستگاه بوجاری حبوبات، بخشی وجود دارد که وظیفه بسته بندی محصولات بوجاری شده را بر عهده دارد.

دستگاه بوجاری در چه مواردی کاربرد دارد؟

استفاده از دستگاه بوجاری حبوبات باعث می‌شود تا روند پاکسازی، دسته بندی و بسته بندی انواع این محصولات برای ما ساده تر شود. از سوی دیگر باید این مورد را به یاد داشته باشید که استفاده از دستگاه‌ های پیشرفته برای انجام این کار باعث می‌ شود تا خطاهای نهایی کار تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

سایر کاربردهای دستگاه بوجاری حبوبات عبارتند از:

  • انجام روند بسته بندی حبوبات به صورت اتوماتیک، با قابلیت تنظیمات برای دستیابی به وزن‌ ها و اندازه‌ های مختلف بسته بندی
  • پولیش کردن انواع حبوبات و غلات که باعث می شود آنها زیباتر و براق به نظر برسند.
  • امکان دسته بندی انواع حبوبات بر اساس ابعاد، نوع، کیفیت و…
  • جداسازی انواع مختلف حبوبات از یکدیگر برای کاهش میزان ناخالصی‌ های موجود در یک بسته بندی
  • تمیز کردن و جدا کردن ناخالصی‌ های مختلف مانند خاشاک، سنگ و…

سخن نهایی

استفاده از دستگاه بوجاری حبوبات برای کارخانه دارند یا کشاورزان بی شک می‌ تواند مزایای زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد. مشاهده شده است که با استفاده از عملیات بوجاری، توجه درصد بیشتری از مشتریان به محصولات شما جلب خواهد شد و این روی فروش شما تاثیر بیشتری خواهد داشت.

مورد مهمی که در همین میان باید به یاد داشته باشید این است که حتما برای تهیه این تجهیزات با افرادی که در زمینه عرضه و تولید آنها فعالیت دارند مشورت کنید تا بتوانید سرمایه خود را به درستی مصرف نمایید. از سوی دیگر فراموش نکنید که بهترین گزینه برای خرید این تجهیزات، شرکت‌ها و تولید کننده هایی هستند که محصولات خود را با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و با تکنولوژی ساخت بالا تولید کرده اند.

متخصصین ما در شرکت آروین صنعت ایرانیان آماده اند تا ضمن پاسخ دادن به سوالات شما، راهنمایی‌ های لازم برای انتخاب و خرید دستگاه بوجاری را در اختیارتان بگذارند.

 

سوالات متداول

1. دستگاه بوجاری در چه مواردی کاربرد دارد؟

استفاده از دستگاه بوجاری به ما امکان می‌ دهد تا بتوانیم انواع حبوبات را از دانه‌ های بی‌ کیفیت و ناخالصی‌ هایی مانند خاشاک و سنگ جدا کنیم.

2. مزایای دستگاه بوجاری حبوبات چیست؟

با استفاده از دستگاه بوجاری حبوبات روند کار‌های خود را با سرعت و دقت بسیار بیشتری انجام خواهید داد و نیازتان به نیروی انسانی کاهش پیدا می‌ کند.

3. روند کار دستگاه بوجاری حبوبات چگونه است؟

این دستگاه‌ ها در چند مرحله انواع حبوبات را از ناخالصی‌ هایی مانند خاشاک و سنگ پاک کرده و در مراحل بعدی دانه‌ های بی‌کیفیت یا با اندازه‌ های نامناسب را از دانه‌ های سالم جدا می کنند.

4. آیا دستگاه بوجاری توانایی بسته‌بندی را نیز دارد؟

در دستگاه های بوجاری حبوبات امروزی می بینیم که در انتهای خط بوجاری کامل، یک بخش مربوط به بسته بندی حبوبات وجود دارد.

5. برای خرید دستگاه بوجاری از کجا اقدام کنیم؟

بهتر است برای خرید دستگاه بوجاری حبوبات سراغ فروشنده‌ هایی بروید که محصولات با کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار می‌ دهند.