خط بوجاری ماش

خط بوجاری ماش

یکی از خطوط بسیار مهمی که تولید کنندگان به آن اهمیت ویژه ای می دهند خط بوجاری ماش می باشد. ماش سرشار از پروتئین، ریز مغذی ‌ها و فیبر است و قطعاً غذاهایی که با آن پخته می شود طرفداران خاص خودش را دارد. فیبر زیاد در رژیم غذایی خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و بیماری های گوارشی را کاهش می دهد محتوای بالای آهن، منگنز و روی به مقابله با کمبود آهن کمک می کند. تمیز کردن و تفکیک ماش از ناخالصی ها توسط خط بوجاری ماش اجرا می شود، این خط جزو تجهیزات مهم در تفکیک مواد زائد از حبوبات به حساب می آید زیرا می تواند ناخالصی هایی مانند گرد و خاک، سنگ، کلوخ، ساقه و غیره را از محصول اصلی حذف نماید. تولیدکنندگان از بالاترین استانداردهای تولید با استفاده از فناوری های پیشرفته استفاده می کنند و محصول نهایی خود را با هنجارهای تعیین شده توسط صنعت برابر می نمایند همچنین برای خرید خط بوجاری ماش، جنس دستگاه را مطابق با نیاز با دوام و محکم سفارش می دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با خط بوجاری ماش و مزایای آن آشنا کنیم تا شما بتوانید در انتخاب دستگاه بوجاری بهترین را گزینش کنید.

دستگاه بوجاری چیست؟

در قدیم عملیات بوجاری به واسطه نیروهای انسانی صورت می گرفت که معایب آن هم زیاد بود این عیوب مانند: زمانبر بودن جداسازی، جداسازی نشدن کامل محصول به جهت ریز بودن ماش و مسائل دیگر که تولیدکنندگان با آن سر و کله می زدند. با مرور زمان و پدیدار شدن دستگاه های بوجاری کارفرماها توانستند انتظاراتی که از کلیه نیروی های خود داشتند را با استفاده از دستگاه بوجاری در کمترین زمان، با کیفیتی خارق العاده و با دقتی بسیار بالا از این دستگاه دریافت نمایند. همان طور که اشاره شد کار دستگاه بوجاری از بین بردن کلیه ضایعات و ناخالصی ها از محصول است بنابراین در خط بوجاری ماش جهت اجرای عملیات بوجاری ابتدا ماش به واسطه بالابر کاسه ای درون دستگاه بوجاری شده و پس از آن توسط غربال های موجود ناخالصی ها از محصول جدا می شوند. ضایعاتی که دارای وزن سبکی هستند از قبیل گرد و غبار توسط فن مرکزی که قابلیت تنظیم هم دارند مکیده می شوند (مکش اولیه)، ضایعات درشت تر به واسطه سرند بالایی دستگاه در خط بوجاری ماش و مواد زائد ریزتر به وسیله سرند پایینی دستگاه و در آخر ناخالصی های سبک تر از قبیل پوشال به وسیله فن مرکزی (مکش ثانویه) تفکیک می شوند. جداسازی ماش به واسطه توری هایی که در دستگاه بوجاری جای گرفته است در سه اندازه متفاوت اجرا شده و محصول اصلی خارج می شود. محصول نهایی در خط بوجاری ماش از کیفیت بالایی برخوردار است، لازم به ذکر است بگوییم این ماشین قادر است بوجاری حبوبات را نیز انجام دهد و به این معناست که دستگاه چند کاره می باشد. اغلب خانواده ها حبوبات پاک شده و بسته بندی شده را به حبوبات کیلویی غیر استاندارد ترجیح می دهند.

خط بوجاری حبوبات

تولیدکنندگانی که حجم تولید بالایی دارند به جهت آن که سرعت تولید خود را افزایش دهند از خط بوجاری حبوبات استفاده می کنند.‌ این خط شامل گونه های مختلفی از دستگاه های بوجاری است که کلیه مراحل بوجاری تا بسته بندی حبوبات را انجام می دهد. خط بوجاری تنها مخصوص حبوبات نمی باشد بلکه خط بوجاری برنج یا گونه های دیگر محصولات هم وجود دارد. در خط بوجاری ماش عمل تفکیک محصول به ترتیب با دستگاه های زیر انجام می شود:

بالابر: این دستگاه موظف است ماش را به دستگاه بوجاری منتقل نماید، بالابر مخزنی برای دپو حبوبات دارد و جهت کنترل ورودی محصولات به دستگاه، یک دریچه قابل تنظیم دارد. دستگاه بالابر برای جلوگیری از آسیب رساندن و یا ضربه زدن به حبوبات شامل قاشقک های پلاستیکی می باشد.

بوجاری: این دستگاه دارای سرند و 2 طبقه الک می باشد که پاک نمودن الک ها را توپک به عهده دارد. دستگاه بوجاری شامل فن مرکزی قابل تنظیم دو طرفه می باشد که برای انجام تنظیمات دارای سکو، نردبان و پاگرد هم می باشد، کار دستگاه بوجاری تفکیک ضایعات ریز، درشت و سبک از ماش است.

خط بوجاری حبوبات

بالابر: در این مرحله بالابر وظیفه انتقال ماش از دستگاه بوجاری به نوار نقاله را دارد.

نوار نقاله: با ریختن ماش از مخزن ویبره روی نوار، ماش در طول مسیر در معرض دید اپراتورها قرار گرفته است تا اگر ناخالصی به جا مانده از درون ماش دست چین و تفکیک شود تا در نهایت بتواند محصولی یک دست را به دستگاه پولیش حبوبات تحویل دهد. در سمت بالای نوار نقاله لامپ های مهتابی طراحی شده است تا هم کاربر بتواند دید بهتری داشته باشد و هم سرعت کار افزایش یابد.

دستگاه پولیش: دستگاه پولیش در خط بوجاری حبوبات بعد از نوار نقاله قرار داده می شود و در کل از این دستگاه برای شکیل نمودن و براق کردن ماش قبل از بسته بندی استفاده می شود. این دستگاه سرعت و عملکردی بالا دارد و دارای سر و صدایی بسیار کم می باشد.

بالابر: این دستگاه در خط بوجاری ماش وظیفه دارد تا محصول را از دستگاه پولیش به دستگاه توزین دیجیتال منتقل نماید.

توزین دیجیتال: پس از پولیش، محصول در خط بوجاری ماش وارد قسمت بسته بندی می شود دستگاه های بسته بندی گونه های مختلفی دارند از قبیل دستگاه بسته بندی تک توزین، دو توزین و… اما این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ تفاوت دستگاه های توزین در سرعت بسته بندی آن ها می باشد اما در اصل عملکرد یکسانی دارند به عنوان مثال حجم بسته بندی دستگاه چهار توزین بین 3 تا 5 تن ماش در 8 ساعت می باشد که این سرعت، برای اکثر شرکت ها قابل قبول است. این دستگاه دارای صفحه نمایشی می باشد که شمارش و وزن کیسه ها را تنظیم می نماید و به آسانی هم به لپ تاپ وصل می شود، این دستگاه در خط بوجاری ماش دارای مخزن هاپر محصولات به مقدار مورد نیاز است.

نوار نقاله: این دستگاه در خط بوجاری ماش وظیفه انتقال حبوبات را از دستگاه توزین به محل دپو محصولات دارد.

شرکت آروین صنعت با بهره گیری از سابقه درخشان خود توانسته است دستگاه های خط بوجاری ماش را از طریق وب سایت شرکت با بهترین کیفیت به فروش برساند. شما هم می توانید برای خرید این دستگاه از طریق وب سایت اقدام نمایید و اگر دچار تردید هستید با مشاوره رایگان کارشناسان این شرکت ذهن خود را آزاد نمایید.

خط سورتینگ حبوبات

سورتینگ حبوبات عملیاتی چند مرحله ای برای یک دست کردن، مرتب کردن، تفکیک و دسته بندی محصولات بر اساس شکل، رنگ، جنس و اندازه می باشد. دستگاه سورتینگ حبوبات، ماش را طبق وزن، رنگ، شکل، ویژگی های ساختاری، اندازه و غیره به طور اتوماتیک مرتب می نماید. سورتینگ در عملیات فراوری حبوبات کمک شایانی به آسان بودن و کوتاه نمودن زمان سورت کرده است. کارایی یک دستگاه سورت می تواند شامل دسته بندی، جدا کردن، جمع آوری و رفع نقص محبوبات باشد که این امر باعث افزایش ظرفیت کلی تولید می شود. یکی از دستگاه های مهم در خط سورتینگ حبوبات، کالر سورتر است تکنولوژی مورد استفاده در این دستگاه عبارتند از: لیزر، هوش مصنوعی، اشعه ایکس، دوربین دیجیتال، اجکتور شلیک و سیستم شمارش. کالر سورتر، ماش ها را توسط دوربین های دیجیتال ثبت و اسکن می نماید و تفاوت های موجود در رنگ ماش را با هوش مصنوعی در یک صدم ثانیه تشخیص می دهد و بعد از آن مواد زائد را از دستگاه خارج می نماید. یکی از زیر مجموعه های خط سورتینگ حبوبات، دستگاه سورتینگ آن است، تفاوت کالر سورتر با مابقی دستگاه های سورت این می باشد که کالر سورتر رنگ های مختلف محصول را از رنگ اصلی آن تشخیص می دهد و محصولات نامرغوب را از محصول اصلی جداسازی می نماید سپس محصولی استاندارد و هم اندازه به شما تحویل می دهد ولی مابقی دستگاه ها قابلیت شناسایی رنگ را ندارند. تفکیک حبوبات از هر ضایعات به شکل دستی، مسائل زیادی را به وجود می آورد اما جداسازی با دستگاه های سورتینگ مزیت های بی شماری برای کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات دارد. در خط سورتینگ حبوبات، حبوبات خارج شده از دستگاه بوجاری وارد دستگاه سورتینگ می شوند و هر ناخالصی که درون محصول اصلی به جا مانده باشد را جداسازی می نمایند. برحسب تنظیمات برنامه هایی که در خط سورتینگ حبوبات انجام گرفته است ماش دسته بندی می شود. پس از این مرحله ماش خارج شده از سورتینگ به وسیله بالابرهای کاسه ای به درون دستگاه پولیش ریخته می شوند تا طبق نیاز، گرد و خاک ماش را جدا کرده و آن را صیقل دهند. بعد از این مرحله ماش برای بسته بندی آماده شده و به واسطه بالابر درون دستگاه بسته بندی ریخته می شود تا مراحل به طور کامل انجام شود. ماش بسته بندی شده به وسیله نوار نقاله به مرحله نهایی می رسد ناگفته نماند بعضی از محصولات نیاز به رد شدن از تمامی مراحل را ندارند بنابراین براساس برنامه های تنظیم شده، سورت آن ها انجام می شود. قیمت سورتینگ بسیار بالاتر از دستگاه بوجاری است و زمانی که تعداد کانال ها بیشتر می شود قیمت نیز افزایش می یابد به همین دلیل هم اکثر افراد توان پرداخت هزینه آن را ندارند و هم این که راه اندازی دستگاه سورتینگ نیازمند مهارت است که تنها تعداد کمی از شرکت ها در این زمینه کار می کنند.

مزایای خط بوجاری ماش

ماش یکی از حبوبات کم چرب و پر پروتئین می باشد که در گذشته کشاورزان به واسطه چنگک آن ها را در زمان های طولانی تفکیک می کردند اما با پیدایش دستگاه های بوجاری، مسیر تفکیک ناخالصی ها از محصولات سالم متحول شد. تولیدکنندگان به منظور بوجار کردن ماش ممکن است دارد از چند دستگاه گوناگون کمک بگیرند. خط بوجاری ماش فرآیند تفکیک ناخالصی های سبک و سنگین از قبیل علف هرز، سنگ و کلوخ، ساقه و… را به عهده دارد که در مرحله نهایی، محصول اصلی به صورت بسته بندی شده و یکدست در اختیار کارفرما قرار می گیرد. در نگارش زیر به تعدادی از مزایای این دستگاه پرداخته ایم:

  • قابلیت جابجا شدن دستگاه در زمان نقل مکان یکی از مزایای مهم خط بوجاری ماش است و شما به راحتی می توانید تجهیزات را به مکان جدید انتقال دهید.
  • صدای دستگاه های بوجاری ماش بسیار کم می باشند و آزار دهنده نیستند و به کاربران این فرصت را می دهد تا با آرامش مشغول به کار شوند.
  • نصب دستگاه های خط بوجاری ماش بسیار راحت می باشد.
  • دستگاه بوجاری ماش برای شما پایین ترین هزینه را به منظور تعمیر و نگهداری خواهد داشت.
  • توان برق مصرفی دستگاه های خط بوجاری ماش بسیار پایین است به همین دلیل می تواند مصرف برق را کاهش دهد.
  • بالاترین بازدهی را در کمترین زمان ممکن دارد.
  • در کاستن هزینه ها علی الخصوص نیروی انسانی به تولیدکنندگان کمک می کند.

شرکت آروین صنعت کلیه دستگاه های خط بوجاری ماش را با 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش در اختیار کاربرانش قرار می دهد. شما می توانید با خاطری آسوده از تعمیرات این دستگاه محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

مزایای خط بوجاری ماش

خرید دستگاه بوجاری ماش

شما برای خرید دستگاه بوجاری ماش، باید قبل از تهیه آن اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید یک دستگاه بوجاری باکیفیت و مرغوب را تهیه نمایید در غیر این صورت افراد به راحتی می توانند از عدم آگاهی شما سو استفاده کنند و دستگاهی بی کیفیت را با قیمتی بالا به شما بفروشند. پس قبل از تهیه دستگاه بوجاری موارد ذیل را بررسی نمایید تا آگاه باشید که چه دستگاهی برای کار شما مناسب است:

  • ابتدا باید از کیفیت دستگاه بوجاری اطمینان حاصل نمایید زیرا اگر دستگاه کیفیت مطلوبی نداشته باشد به درستی کار سورت کردن را انجام نخواهد داد و این گونه احتمال این که محصولات اصلی در بین مواد زائد از بین بروند بسیار خواهد بود. شما باید جهت مطمئن بودن از کیفیت دستگاه بوجاری، شرکتی را گزینش کنید که هم معتبر باشد و هم سابقه کافی در ساخت دستگاه های بوجاری دارد. آروین صنعت یکی از این شرکت های معتبر است که بیش از 4 دهه، سابقه ساخت دستگاه های بوجاری را دارد.
  • ظرفیت دستگاه بوجاری نکته دوم است که باید به آن توجه کنید، شما باید آگاه باشید که چه میزان از محصول را در طول روز می خواهید بوجاری نمایید تا در زمان تولید دچار کاستی نشوید.
  • سایز دستگاه بوجاری ماش وابسته به ظرفیت تولیدی شما می باشد این دستگاه ها به 3 مدل خانگی، کارگاهی و صنعتی تقسیم می شوند، دستگاه بوجاری خانگی مناسب جهت محیط منزل و ظرفیت های کم، دستگاه های بوجاری نیمه صنعتی جهت محیط های کارگاهی با ظرفیت تولید متوسط و دستگاه های بوجاری صنعتی هم مناسب برای محیط های کارخانه با حجم تولید بالا می باشند. شما باید طبق کار و تناژی که از دستگاه بوجاری می خواهید آن را انتخاب نمایید.
  • تک یا چند کاره بودن دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، بعضی از دستگاه های بوجاری به دلیل این که سرند مشترکی با محصولات دیگر دارند می توانند آن محصول را نیز بوجاری نمایند. اگر شما چند محصول دارید و می خواهید آن ها را با یک دستگاه تفکیک کنید به این نکته دقت داشته باشید.
  • مکانیکی بودن یا لیزری بودن دستگاه بوجاری یکی دیگر از موارد مهم دیگر در خرید دستگاه بوجاری است. هر یک از این دستگاه ها توانایی بوجاری را دارند اما تفاوت در دقت و قیمت آن ها می باشد. دستگاه های لیزری دارای قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های مکانیکی می باشند اما دستگاه های مکانیکی ساده هم می توانند پاسخگوی نیازهای کشاورزان باشند.
  • حتماً به ولتاژ و میزان توان برق مصرفی دستگاه بوجاری توجه کنید تا متناسب با مکانی که دستگاه در آن قرار می گیرد باشد.
  • انتخاب دستگاه بوجاری باید متناسب با خود محصول باشد و شما اگر اطلاعات دقیقی نسبت به دستگاه ها نداشته باشید افراد واسطه ممکن است دستگاه اشتباهی را به شما بفروشند پس حواستان را جمع کنید.
  • خرید مستقیم دستگاه بوجاری از شرکت های سازنده از دیگر راه های اطمینان برای خریدی مطمئن می باشد، شما می توانید با خریدی بدون واسطه دستگاه بوجاری حبوبات را مناسب تر تهیه نمایید.

قیمت دستگاه های خط بوجاری ماش به دلیل شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی دارای ثبات نمی باشد، اما شما می توانید جهت گرفتن استعلام قیمت با کارشناسان آروین صنعت تماس بگیرید.

دستگاه بوجاری حبوبات چه کاری انجام می دهد؟

سورت نمودن حبوبات سالم از کلیه ضایعات و مواد زائد در کوتاه ترین زمان ممکن به عهده دستگاه بوجاری حبوبات می باشد.

خط سورتینگ حبوبات چیست؟

عملیاتی چند مرحله ای جهت تفکیک، یک دست کردن، جداسازی و دسته بندی حبوبات برحسب اندازه، رنگ، جنس و شکل می باشد. بعد از پایان این مراحل حبوبات برای پولیش و بسته بندی هدایت می شوند تا حبوباتی درجه یک و مرغوب را به جای بگذارند.

نکات مهم در خرید خط بوجاری حبوبات چیست؟

هنگام خرید دستگاه های خط بوجاری حبوبات باید به نوع کاربرد، برند، کیفیت و ضمانت نامه آن توجه داشته باشیم.

مزایای خط بوجاری حبوبات چیست؟

نصبی راحت و آسان، کاهش هزینه ها، افزایش ظرفیت تولید و سوددهی، قابلیت حمل و کاربری آسان از مزایای خط بوجاری حبوبات می باشد.

آیا خط بوجاری حبوبات برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه است؟

بله، تولیدکنندگان با به کارگیری ماشین های خط بوجاری حبوبات تولید خود را افزایش داده و محصولی 100% یونیک را به کارفرما تحویل می دهند.