دستگاه بوجاری غلات

دستگاه بوجاری غلات

در میان دستگاه های بوجاری، دستگاه بوجاری غلات معمولاً خرید بیشتری دارد و از محبوبیت بالایی برخوردار است. این نوع دستگاه در کارخانه های پیشرفته و با بهترین تجهیزات تولید می شود. غلات نقش پررنگی را در زنجیره غذایی ما بر عهده دارند. از غلات برای تولید نان و دیگر محصولات خوراکی ضروری استفاده می کنند. اهمیت بالای غلات منجر شده دستگاه های پیشرفته ای برای بوجاری کردن آن ابداع شود. این دستگاه ها عملکرد بی نظیری را از خود نشان می دهند و در عین حال از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

دستگاه بوجاری غلات را بهتر بشناسید

غلات محصولات خوراکی محسوب می شوند که معمولاً به صورت روزانه از آن ها استفاده می کنیم. شما می توانید غلات را در انواع خوراکی ها مانند نان و ماکارونی مشاهده کنید. بخش عظیمی از زمین های کشاورزی در سراسر جهان زیر کشت انواع غلات هستند. روز به روز با توجه به اهمیت غلات روش های متعددی برای کشت و برداشت این محصولات ابداع می شود. محصولات کشاورزی به خصوص غلات بعد از برداشت حاوی اضافات هستند.

قطعاً این اضافات باید از غلات جدا شوند تا بتوانیم بهره بیشتری از آن ها ببریم. در گذشته تکنولوژی پیشرفته ای برای جدا کردن اضافات وجود نداشت اما امروزه دستگاه های بوجاری متنوعی برای این امر تولید شده اند. دستگاه بوجاری غلات در بازه زمانی کوتاهی قادر است غلات را تمیز کرده و آن را از اضافات خالص سازی کند. عملکرد این نوع دستگاه ها با توجه به نوع و اجزای آن ها معمولاً متفاوت خواهد بود. حتی امروزه دستگاه های لیزری پیشرفته نیز برای بوجاری کردن غلات تولید شده اند.

دستگاه بوجاری چه اضافاتی را از غلات جدا می کند؟

دستگاه بوجاری غلات اضافات بسیاری را از غلات جدا کرده و آن را برای مراحل بعدی مانند بسته بندی و وزن کردن آماده می کند. از جمله اضافاتی که توسط این دستگاه جداسازی می شوند آفات هستند. قطعاً وجود آفات در غلات منجر می شود که کیفیت آن ها کاهش یابد و ارزش خرید بالایی نداشته باشند. همچنین دستگاه بوجاری می تواند انواع سنگ های درشت و ریز را از غلات جداسازی کند.

دستگاه های بوجاری می توانند برگ و چوب را نیز از غلات تشخیص داده و آن ها را جدا کنند. به طور کلی این نوع دستگاه های بوجاری توانایی جداسازی اضافات سبک و سنگین را دارند. بعد از عمل بوجاری با مشاهده غلات متوجه خواهید شد که اضافاتی در آن ها وجود ندارد. البته میزان دقت در دستگاه های مختلف متفاوت خواهد بود و دستگاه های مدرن دقت بیشتری دارند. بر همین اساس توصیه می شود دستگاه های مدرن و پیشرفته بوجاری را برای غلات خریداری کنید.

عملکرد دستگاه بوجاری غلات

دستگاه بوجاری غلات ماشین ‌های کشاورزی هستند که هدف آن‌ ها  این است که غلات را بهم بریزند. به عبارتی یعنی غلات را تکان دهند و با هوا دمیده کنند تا تمام موارد اضافی ناخواسته احتمالی مانند سنگ‌ های ریز و تکه ‌های کاه را از آن ها جدا کنند. گرد و غبار، دانه های علف و سایر علف های هرز و به طور کلی هر نوع ذرات که غلات با آن مخلوط می شود با این دستگاه ها جدا می شوند.

برای از بین بردن تمام کثیفی ها امروزه این وظیفه جداسازی دانه از کاه توسط ماشین های برداشت مدرن انجام می ‌شود. این دستگاه ها مخصوصاً برای بدست آوردن عملکرد عالی از نظر سطح برداشت یا دانه برداشت شده در واحد زمان آماده شده ‌اند و به ویژه در مناطق وسیع کشت بسیار کارآمد هستند.  همچنین این ماشین آلات به بخش های مختلفی مجهز شده اند که بسته به نوع دستگاه، دانه ها به طور معقولی تمیز می شوند.

عملکرد winnow machine یا همان دستگاه بوجاری بسیار ساده است. غلات در ابتدا در محفظه ای قرار می گیرند که در قسمت بالایی قرار دارد و با وزن خود و حرکت دستگاه از طریق یک شکاف به سمت مجموعه ای از غربال ها که در دستگاه قرار دارند حرکت می کنند می رود. سپس موتور تعدادی تیغه را در داخل یک درام حرکت می دهد که وظیفه آن ایجاد جریان قوی هوا است. موتور و جریان هوا مانند یک فن عمل کرده  و از غلات هم زده عبور داده می شود و با آن تمام کثیفی های حاصل از آن به بیرون پرتاب می شوند.

اجزای سازنده دستگاه های بوجاری غلات

دستگاه بوجاری متناسب با نوع آن دارای تجهیزات سازنده به خصوصی است. این دستگاه ها از مونتاژ قطعات ویژه ای تولید خواهند شد. اکنون اجزای سازنده این نوع دستگاه ها را که در بیشتر آن ها ثابت است را معرفی خواهیم کرد.

  • شاسی دستگاه، وزن اصلی دستگاه بر روی آن قرار دارد.
  • مخزن، معمولاً دارای درجه تنظیم است و غلات در ابتدا در آن قرار می گیرند.
  • محفظه باد و فن، وظیفه جدا سازی اضافات را دارند و معمولاً با کمک نیروی باد تولید شده این امر را انجام می دهند.
  • موتور ویبره و واحدهای غربالی، قدرت دستگاه بوجاری تا حدود زیادی به آن وابسته بوده و با لرزش های این بخش جدا سازی اضافات ادامه پیدا می کند.
  • استوانه های حفره دار، به عنوان الک نیز شناخته می شوند و جداسازی به وسیله آن ها صورت می گیرد.

تاریخچه دستگاه های بوجاری

طبیعتاً تولید هر دستگاه پیشنه ای دارد و برای نخستین بار افرادی آن را اختراع کرده اند. در چین باستان، برای اولین بار از ماشین بوجاری با یک فن چرخان استفاده می شد که جریان هوا را برای جدا کردن کاه ایجاد می کرد. دستگاه های ابتدایی که در چین برای بوجاری کردن مورد استفاده قرار می گرفته اند چندان پیشرفته نبوده اند. به مرور زمان با گسترش علم این دستگاه ها توسعه یافته اند و نمونه های مدرن آن ها تولید شده اند.

اهمیت بوجاری کردن غلات

نیاز است که حتما بوجاری کردن غلات در برنامه یک واحد تولیدی مربوط به غلات باشد. وجود اضافات مختلف در غلات سبب خواهد شد که نتوانیم مدت زمان زیادی آن ها را ذخیره سازی کنیم. آفات موجود در غلات به آن ها آسیب می زنند و طول عمر آن ها را کاهش می دهند. اگر اضافات موجود در غلات زیاد باشد امکان رشد کپک و عوامل بیماری زا در آن افزایش پیدا خواهد کرد. همین امر سبب خواهد شد که کار انبارداری آن ها بسیار دشوار شود. در بعضی مواقع از غلات به عنوان بذر استفاده می شود که قطعا چنین محصولاتی باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشند.

غلات بعد از برداشت معمولاً دارای دانه های علف های هرز هستند که کاشت مجدد آن ها تعداد علف های هرز را در زمین افزایش می دهد. قطعاً برای جلوگیری از این امر باید از دستگاه بوجاری غلات استفاده کرد تا اضافات مختلف را از بین برد. بعد از عمل بوجاری اضافات به طور کامل از بین رفته اند پس با اطمینان خاطر بیشتری می توانید از غلات به عنوان بذر استفاده کنید. البته بوجاری تنها یک مرحله از آماده کردن غلات بوده و امور دیگری نیز باید بر روی بذر صورت بگیرد. اما به طور کلی خالص سازی بذر را می توان یکی از مراحل مهم در کشت آن به حساب آورد.

کاربرد دستگاه بوجاری غلات

غلات حاوی نشاسته، لیپید، سلولز، گلوتن و پروتئین های مختلف است که همه این اجزا در تغذیه انسان اساسی هستند. از طرف دیگر، از غلاتی مانند ذرت، به عنوان مثال، می توان روغن و رزین تهیه کرد. گونه های اصلی غلات عبارتند از ذرت، گندم، جو، برنج ، چاودار، جو ، سورگوم و ارزن و غیره. بسته به  نوع غلات انواع مختلفی از مواد غذایی را با کمک آن ها می توان به دست آورد. دستگاه بوجاری غلات قادر است تمام غلات ذکر شده را بوجاری کنید و غلاتی خالص را ارائه دهد.

اهمیت غلات در تغذیه انسان

وجود و اهمیت غلاتی که در حال حاضر بخشی از رژیم غذایی ما هستند از دوران باستان شناخته شده است. برای مثال، در ایران، برنج به یک غذای ضروری تبدیل شده، زیرا نه تنها به عنوان سوپ بلکه به عنوان یک ماده اساسی برای تهیه یکی از غذاهای معمولی غذای این کشور نیز استفاده می شود. همچنین در بسیاری از کشورهای دیگر نیز برنج یکی از غلات ضروری در رژیم غذایی آن ها است. در مورد گندم باید توجه داشت که غلاتی بوده که بخش اعظمی از رژیم تغذیه ای ما را تشکیل می دهد. از گندم می توان برای تهیه نان و انواع فرآورده های نانوایی استفاده کرد پس کشت و بهره برداری آن اهمیت فوق العاده بالایی دارد.

در میان برجسته ترین عناصری که بخشی از غلات هستند، باید گلوتن را برجسته کنیم که هم در دو غلات فوق الذکر و هم در جو بسیار وجود دارد. عنصری که بدن همه افراد آن را نمی پذیرد، بنابراین افرادی هستند که سلیاک دارند، یعنی نمی توانند هر نوع غذایی که حامل آن عنصر باشد مصرف کنند. در این مورد، توصیه می کنند که جایگزین آن ها یعنی ذرت یا برنج و غیره را مصرف  کنند. به طور کلی برای هر نوع استفاده ای که از غلات دارید باید ابتدا آن را با دستگاه بوجاری غلات خالص سازی کنید.

انواع دستگاه های پیش بوجاری

دستگاه های بوجاری انواع مختلفی دارند عنوان مثال دستگاه پیش بوجاری گندم یکی از دستگاه‌ های پرفروش در زمینه بوجاری محسوب می شود. این دستگاه قادر است که با عملکرد خود گندم را برای بوجاری کردن نهایی آماده سازی کند. این امر سبب خواهد شد که عمل بوجاری با کیفیت و سرعت بالاتری نسبت به قبل انجام شود. تولید دستگاه های بوجاری فقط مربوط به غلات نمی شود بعضی دستگاه های بوجاری حبوبات نیز وجود دارند.

دستگاه پیش بوجاری حبوبات یکی از دستگاه های مورد نیاز برای بوجاری کردن حبوبات است. شما قادر خواهید بود با این دستگاه حبوبات متنوعی مانند عدس، نخود و لوبیا را بوجاری کنید. این نوع دستگاه ها در کارخانه های پیشرفته تولید می‌شوند و معمولا طول عمر بالایی دارد. شما این دستگاه ها را می توانید در ابعاد مختلفی خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. اما توصیه می شود حتماً ظرفیت دستگاه را با توجه به میزان حبوبات و غلات خود انتخاب کنید.

سودآوری خرید دستگاه بوجاری

غلات بخش مهمی از انواع محصولات غذایی را تشکیل می دهند و اهمیت آن ها غیر قابل انکار است. قطعا اگر دستگاه های بوجاری  را تهیه کنید می توانید با بوجاری اصولی غلات به درآمد بالایی برسید. خرید دستگاه بوجاری غلات برای متقاضیان سودآوری قابل توجهی دارد که به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

کاهش نیروی انسانی

در هر واحد تولیدی یا کارخانه تعداد افراد مشغول به کار هستند و در امر تولید فعالیت می کنند. به هر میزان که تجهیزات و دستگاه های شما قدیمی تر باشد نیاز است که از نیروی کار بیشتری استفاده کنید. دستگاه های مدرن بوجاری می توانند امور مختلف را بدون نیاز به اپراتور انسانی انجام دهند. همین امر سبب می شود تعداد نیروهای انسانی در هر واحد تولیدی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. قطعاً با کم شدن نیرو مبلغ پایین تری را برای پرداخت دستمزد کارکنان می ‌پردازید.

افزایش دقت

عمل بوجاری کردن باید با دقت بالایی صورت گیرد و این امر برای یک واحد تولیدی کاملاً حیاتی است. در روش های قدیمی که توسط نیروهای انسانی و یا دستگاه ‌های قدیمی بوجاری صورت می گرفت به وفور مشاهده خطا بوده ایم. اما دستگاه های مدرن و جدید بوجاری غلات میزان خطا را بسیار کاهش می دهند پس شما می توانید عمل بوجاری را با بهترین درجه کیفی داشته باشید. افزایش دقت در بوجاری کردن یکی از مزایای دستگاه های بوجاری است که ارزش خرید این دستگاه ها را افزایش می دهد.

افزایش سرعت

در بعضی مواقع نیاز است که عمل بوجاری کردن با سرعت بالایی انجام شود طبیعتاً اگر تجهیزات شما مدرن نباشد نباید انتظار سرعت بالا را از آن ها داشته باشید. اما با خرید دستگاه بوجاری غلات نیازی نیست برای افزایش سرعت تولید اقدامات پیچیده ای انجام دهید. این نوع دستگاه ها قادر هستند که در بازه زمانی کوتاهی میزان قابل توجهی از غلات را بوجاری کنند. پس می توان گفت سرعت تولید را در یک کارخانه از زمان استفاده افزایش خواهند داد.

قیمت دستگاه بوجاری غلات

مبلغی که شما برای خرید دستگاه های بوجاری غلات باید پرداخت کنید متغیر است زیرا قیمت گذاری این نوع دستگاه متناسب با عوامل متعددی صورت می گیرد. یکی از اساسی ترین عوامل موثر در قیمت این محصولات ظرفیت آن ها به حساب می آید. دستگاه های بوجاری متناسب با نیاز متقاضیان در ظرفیت ‌های مختلفی تولید می شوند و مبلغ خرید دستگاه هایی با ظرفیت بیشتر بالاتر خواهد بود.

برند سازنده نیز در قیمت گذاری این محصولات لحاظ می‌ شود زیرا هر کارخانه قیمت خاصی را برای دستگاه های بوجاری خود در نظر خواهد گرفت. در صورتی که شما دستگاه بوجاری را از یک مرکز اصلی و یا یک نمایندگی فروش بدون واسطه تهیه کنید مبلغ پرداختی برای شما کمتر خواهد بود. اما اساساً با قاطعیت می توانیم بیان کنیم که خرید این دستگاه ها سودآوری چشم گیری دارد. بر همین مبنا شما در مدت زمان کوتاهی می توانید به مبلغی که برای خرید این دستگاه پرداخت کرده اید دست یابید.

خرید آنلاین دستگاه بوجاری غلات

شیوه خرید دستگاه بوجاری غلات اهمیت بسیاری دارد و تا حدودی مبلغ پرداختی و خرید دستگاه اصل به آن وابسته است. این دستگاه ها به صورت آنلاین به فروش می رسد و شما می توانید آن ها را سفارش دهید. اهمیتی ندارد که ابعاد دستگاه به چه میزانی باشد زیرا باز نیز می توانید آن را به صورت آنلاین تهیه کنید.

توصیه می کنیم حتماً قبل از خرید بررسی های لازم را از نظر معتبر بودن مرکز مدنظر انجام دهید. همچنین اگر نیاز شما به تهیه این دستگاه ها فوری قبل از اقدام به ثبت سفارش در مورد مدت زمان ارسال آن اطلاعاتی را جویا شوید. اما به طور کلی این دستگاه بعد از سفارش در بازه زمانی کوتاهی به دست شما خواهند رسید.

سخن پایانی

متقاضیان بر اساس نیاز واحد تولیدی خود قادر خواهند بود دستگاه بوجاری غلات را خریداری کنند. این نوع دستگاه ها توسط شرکت های مختلفی در سراسر جهان تولید و عرضه می شوند. اگر قصد تهیه این محصولات را دارید انتخاب یک مرکز معتبر ضروریت بالایی دارد. خرید این دستگاه ها با هزینه ای بسیار مناسب از طریق سایت ما امکان پذیر خواهد بود. مشخصات دستگاه های مختلف بوجاری غلات را در سایت قرار داده ایم تا خرید هوشمندانه ای داشته باشید. تیم پشتیبانی ما آمادگی کامل را دارد تا شما را یاری کند و به سوال های متنوع شما پاسخ دهد.

قیمت خرید دستگاه های بوجاری چقدر است؟

قیمت خرید دستگاه های بوجاری متناسب با ظریف و برند سازنده آن ها و همچنین نوسانات بازار تعیین خواهد شد.

چگونه دستگاه های بوجاری را تهیه کنیم؟

شما می توانید دستگاه های بوجاری را به صورت غیر حضوری سفارش دهید.

مزایای خرید دستگاه بوجاری غلات چه هستند؟

افزایش تولید و بازدهی کارخانه، کاهش تعداد نیروهای انسانی و افزایش دقت در عمل بوجاری

عملکرد دستگاه بوجاری غلات چگونه است؟

عملکرد دستگاه های بوجاری غلات با توجه به نوع آن ها متفاوت بوده اما همه آن ها قادر هستند اضافات را از غلات جدا کنند.

آیا خرید دستگاه بوجاری غلات سودآوری دارد؟

با توجه به اهمیت بالای غلات در زندگی ما می توان گفت که خرید این دستگاه ها سودآوری کلانی دارد.<