دستگاه ترویر (خرده گیر و بلند گیر)

دستگاه جو گیر؛ تمام آنچه باید پیش از خرید بدانید

دستگاه جو گیر که به نام‌ های دستگاه جو پوست کنی یا پوست‌گیر جو نیز شناخته می‌ شود، یکی از ماشین آلاتی است که در کارگاه‌ های تولید جو یا گندم پوست کنده مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اگر قصد خرید دستگاه جو پوست کن را دارید، پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

در این مقاله به بررسی کامل دستگاه؛ نحوه کار و قیمت آن در بازار ایران می‌ پردازیم. امیدواریم بعد از خواندن این مطلب به تمام ابهامات کوچک و بزرگ شما در زمینه خرید دستگاه جو‌گیر پاسخ داده باشیم.

پوست گیری جو

جو یکی از غلات مهم در سبد غذایی ما ایرانیان است که ارزش غذایی بالایی دارد. این غله با ارزش نه تنها به صورت مستقیم در تغذیه انسان نقش دارد، بلکه از عصاره آن در نوشیدنی‌ ها نیز استفاده می‌ شود. از طرف دیگر، جو یکی از منابع غذایی دام است که بصورت غیر مستقیم قسمت اعظمی از غذای انسان را تشکیل می‌ دهد.

پوست گیری جو یکی از مراحل آماده سازی این غله بعد از برداشت آن است. در گذشته، عملیات پوست گیری جو و گندم توسط انسان و به شکل نیمه خودکار انجام می‌ شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ماشین آلات مخصوصی برای پوست گیری غلات طراحی و تولید شده اند که فرایند پوست کنی را سریع‌ تر، راحت‌ تر و بهداشتی تر کرده است.

طرز کار دستگاه پوست کن جو

جو بعد از مرحله سورت و بوجاری آماده پوست‌گیری می‌ شود. فرایند پوست‌گیری توسط دستگاه مخصوص انجام می‌ شود. این دستگاه که زمان‌ بندی مشخصی دارد، سبوس جو را از دانه جو جدا می‌ کند. عملکرد دستگاه  پوست‌گیری جو به شرح زیر است:

  • جو از طریق دریچه‌ ای که در بالای دستگاه قرار دارد، بارگیری می‌ شود. در این مخزن آهنرباهایی تعبیه شده تا مانع ورود نخاله‌ هایی مانند سنگ، خورده آهن و … که ممکن است به دستگاه آسیب برسانند شود.
  • قبل از انتقال جو به محور اصلی، ابتدا در یک مخزن که در قسمت بالای دستگاه قرار دارد، نگهداری می‌ شود. این مخزن دارای یک دریچه قابل تنظیم است. از طریق این دریچه مقدار مشخصی از محصول جهت پوست‌ کنی به سمت محور اصلی منتقل می‌ شود.
  • بعد از انتقال جو به محور اصلی، فرایند پوست‌گیری به وسیله‌ سنگ‌ های مخصوصی انجام می‌ شود.
  • جو پوست شده از طریق دریچه‌ ای که زیر دستگاه جو گیر تعبیه شده است، به درون مخزنی تخلیه می‌ شود.

از آنجایی که پوست کنی در یک مرحله ممکن است دمای محصول را بالا برده و موجب آسیب زدن به کیفیت و رنگ آن شود، بهتر است فرایند پوست کنی جو در دو مرحله انجام شود. به این صورت که در مرحله اول پنجاه درصد پوست‌ گیری جو انجام شود و در مرحله دوم، پوست‌ گیری به صد در صد برسد. با این روش کیفیت و رنگ محصول کاملا حفظ خواهد شد.

مشخصات فنی دستگاه پوست کن جو

دستگاه پوست کن جو دارای بدنه از جنس آهن است که برای حفظ تعادل در بهترین حالت ممکن از ضخامت بالایی برخوردار است. عملکرد دستگاه الکترومکانیکی است و موتور الکتریکی دستگاه بسته به نیاز مشتری قابل تغییر خواهد بود. توان مصرفی دستگاه نیز به نسبت ظرفیت الکتروموتور تغییر خواهد کرد.

دستگاه پوست‌ گیر معمولا دارای 5 الی 6 سنگ مقاوم که استحکام بالایی دارند، است.  در زمان انتخاب دستگاه جو گیر بهتر است دینام پایین را انتخاب نمایید. زیرا در دستگاه‌ هایی که دینام بالا دارند، هوا به خوبی وارد دستگاه نمی‌ شود. در نتیجه محصول بیشتر بصورت پودر تخلیه می‌ گردد که بسته بندی آن دشوار خواهد بود. توصیه ما به شما این است که از دستگاه دینام پایین استفاده کنید. در عوض پوست‌ گیری را در دو مرحله انجام دهید.

خرید دستگاه جو گیر (جو پوست کن )

دستگاه جو پوست کنی در بازار ایران با ظرفیت‌ های مختلفی تولید و عرضه می‌ شود. شما بایستی با توجه به نیاز خود دستگاه جو گیر مناسب را از کارخانه جات معتبر تهیه نمایید.  در صورتی که اقدام به تهیه دستگاه پوست‌ گیر غیر استاندارد نمایید، قطعا محصول پوست‌ کنده با کیفیتی نیز بدست نخواهید آورد. بنابراین به دنبال کارخانه‌ های تولید کننده ای باشید که از دانش فنی کافی برخوردار هستند و تمام استانداردهای لازم را در طراحی و ساخت این دستگاه رعایت می‌ کنند.

شرکت آروین صنعت با توجه به طراحی و ساخت اکثر قطعات، دستگاه‌ های با کیفیت و با قیمت مقرون به صرفه به شما پیشنهاد خواهد کرد. تمامی ماشین آلات شرکت آروین صنعت دارای ضمانت و خدمات پشتیبانی پس از فروش هستند. برای کسب اطلاعات کامل و مشاوره رایگان در زمینه خرید دستگاه پوست گیر می‌ توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قیمت دستگاه جوگیر

طبیعتا اگر قصد خرید این تجهیزات را داشته باشید یکی از فاکتورهای اساسی شما قیمت است. عوامل متعددی می‌ توانند در قیمت دستگاه جوگیر تاثیر گذار باشند و همین امر موجب شده نتوانیم یک قیمت ثابت برای خرید این محصولات در نظر بگیریم. اما با شناخت این عوامل تا حدود زیادی می توانید تخمین بزنید که برای خرید این دستگاه ها باید چه هزینه ای را پرداخت کنید.

برند سازنده این محصولات یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت آن ها به حساب می آید. برند های شناخته شده و صاحب نام محصولات تولیدی خود را با قیمت بیشتری عرضه می کنند. قیمت بالای این شرکت ها به دلیل کیفیت بیشتر محصولات تولیدی آن ها است. نوسانات ارزی دیگر عاملی بوده که می تواند در هزینه تهیه انواع این دستگاه ها نقش داشته باشد. قبل از خرید دستگاه جوگیر حتماً این نوسانات را مورد بررسی قرار دهید.

مرکز عرضه کننده نیز تاثیر قابل توجهی در مبلغی که برای خرید انواع این دستگاه ها پرداخت خواهید کرد دارد. این مراکز حتی قادر هستند قیمت خرید این محصولات را تا چندین برابر افزایش دهند. بر همین مبنا توصیه می شود تا حد امکان انواع این دستگاه ها را از مراکز اصلی فروش آن ها خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. ظرفیت و کیفیت دستگاه در کنار دیگر عوامل قادر خواهند بود هزینه تهیه این محصولات را دستخوش تغییراتی کنند.

قیمت دستگاه جو گیر

مزایای خرید دستگاه های جوگیر

مزایای خرید دستگاه جوگیر سبب می شود که متقاضیان به خرید این محصولات تمایل نشان دهند. در واقع می توان این مزایا را عامل اساسی خرید این محصولات به حساب آورد. با توجه به اینکه این مزایا بسیار گسترده هستند و دامنه بسیار وسیعی را شامل می شوند برای آشنایی هر چه بیشتر شما به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

کاهش نیروی انسانی

در کارگاه ها و کارخانه های تولید محصولات غذایی به نیروی کار نیاز است. هر چه این تجهیزات پیشرفته تر باشند تعداد نیروهای کار نیز کمتر خواهد بود. دلیل این امر کاملا مشخص است زیرا تجهیزات پیشرفته می ‌توانند امور پیچیده‌ تری را با سرعت بالاتری انجام دهند. با استفاده از این نوع محصولات می‌ توانید تعداد نیروی انسانی را کاهش دهید. قطعاً این امر موجب می ‌شود که مبلغ کمتری را نیز برای دستمزد این نیروهای کار پرداخت کنید.

افزایش سرعت تولید

در کارخانه های مختلف که به انجام این امور می پردازند زمان اهمیت فوق العاده بالایی دارد. با پیشرفت علم و ساخت این تجهیزات در زمان نیز صرفه جویی قابل توجهی شده است. با استفاده از این دستگاه ها می توان با سرعت بسیار بیشتری عملیات های جدا کردن پوست جو را انجام داد. بر همین مبنا می توانید محصولات زیادتری را در مدت زمان کمتری تولید و به بازار عرضه کنید. کارخانه های مختلف برای همین ویژگی دستگاه جوگیر از آن بهره می برند.

ایمنی بالا

در کارخانه ها با دستگاه های قدیمی شاهد خرابی های متعدد و حتی آسیب های جسمانی نیروهای کار بوده ایم. اما این محصولات با توجه به شیوه ساخت آن ها امنیت فوق العاده بالایی را ارائه خواهند داد. بر همین اساس به تجهیزات و نیروی انسانی آسیبی وارد نخواهند کرد. شما می توانید با اطمینان خاطر آن ها را خریداری کرده و در کارخانه های کوچک یا بزرگ خود از آن ها بهره ببرید.

مزایای دستگاه جو گیر

طول عمر دستگاه جوگیر

متقاضیانی که قصد خرید انواع دستگاه های جوگیر را دارند در خرید این محصول ملاک های خاصی را در نظر خواهند گرفت. قطعاً یکی از فاکتور های این افراد مدت زمانی است که می توانند از دستگاه بهره ببرند. یکی از مشخصه های بارز این محصولات طول عمر بالای آن ها است و می توان سال های زیادی از آن ها بهره برد. عوامل مختلفی سبب شده که این محصولات طول عمر بالایی داشته باشند.

یکی از این موارد مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن ها است. این دستگاه ها را با بهترین تجهیزات می سازند که می توانند طول عمر دستگاه جوگیر را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. دیگر عاملی که منجر به طول عمر بالای این محصولات شده مونتاژ عالی آن است. قسمت های مختلف این دستگاه با دقت بالایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. همچنین از بهترین فناوری برای مونتاژ آن ها استفاده شده است.

نکات مراقبت از دستگاه های جوگیر

با توجه به نکات خاصی قادر خواهید بود که طول عمر مفید دستگاه جوگیر را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. منظور از طول عمر مدت زمانی است که این محصولات بازدهی لازم را دارند و می‌ توان از آن ها بیشترین بهره را برد. باید انواع این تجهیزات را به صورت دوره ‌ای بررسی کنید. می توانید یک بازه زمانی ماهانه و حتی هفته ای برای بررسی این تجهیزات در نظر بگیرید.

 در صورت مشاهده هرگونه عیب در این تجهیزات خیلی سریع آن ها را رفع کنید. خرابی های کوچک در این دستگاه اگر از بین نرود ممکن است که به خرابی های بسیار بزرگتری تبدیل شوند. قطعاً مبلغ پرداختی برای رفع مشکلات بزرگتر بیشتر خواهد بود پس این امر را جدی بگیرید. نیروی محرکی که سبب عملکرد این دستگاه ها خواهد شد اهمیت فوق العاده بالایی دارد.

نیاز است که حتما منبع تغذیه دستگاه جوگیر از ایمنی کافی برخوردار باشد. این امر ضروری است زیرا در صورت وجود مشکل در آن دستگاه برای چند روز یا همیشه از کار خواهد افتاد که ضرر اقتصادی زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد. پس در بازرسی های دوره به منبع تغذیه دستگاه دقت کنید وسایل داشته باشید که منبع از کیفیت و ایمنی لازم برخوردار باشد.

سوالات متداول

    1. جنس سنگ‌ های بکار رفته در دستگاه جو پوست‌گیر چیست؟

    دانه بندی و جنس سنگ‌ های نصب شده بر روی دستگاه جو پوست‌کنی تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت محصول خروجی دارد. بنابراین بایستی از باکیفیت‌ ترین سنگ‌ ها که استحکام بالایی نیز دارند، استفاده شود.

    2. دستگاه جو پوست‌کن دینام بالا باشد یا پایین؟

    از دستگاه جو پوست‌گیر با دینام پایین استفاد کنید. به این ترتیب، کیفیت و رنگ محصول خروجی به خوبی حفظ خواهد شد.

    3. توان مصرفی دستگاه جو‌گیر چقدر است؟

    از آنجایی که الکتروموتور دستگاه با ظرفیت‌ های مختلفی قابل تنظیم است، توان مصرفی دستگاه به نسبت ظرفیت الکتروموتور متغیر خواهد بود.

    4. دستگاه جو پوست‌کنی را از کجا تهیه کنیم؟

    در ساخت و طراحی دستگاه جوگیر بایستی تمامی استانداردهای لازم رعایت شود. بنابراین توصیه می‌ شود دستگاه مورد نیاز خود را از کارخانجات تولیدی معتبر که دانش فنی لازم در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات را داشته باشند و کلیه قوانین و استانداردهای مورد نیاز را رعایت می‌ کنند، تهیه نمایید.

    5. قیمت دستگاه جو گیر چقدر است؟

    دستگاه گندم و جو پوست کن بسته به نیاز مشتری و اینکه با چه ظرفیتی کار می‌ کند، قیمت گذاری می‌ شود. کارخانه آروین صنعت یکی از حرفه‌ ای ترین دستگاه‌ های پوست گیر گندم – جو را طراحی و تولید می‌ کند. جهت استعلام قیمت می‌ توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.