دستگاه بالابر حبوبات

دستگاه بالابر حبوبات

دستگاه بالابر حبوبات یکی از دستگاه هایی بوده که در صنعت بسته بندی و مواد غذایی کارایی دارد. دستگاه های بالابر انواع مختلفی دارند و با تکنولوژی روز تولید می شوند. این دستگاه ها با توجه به شرایط کارخانه و خط تولید می توانند ابعاد مختلفی داشته باشند. دستگاه های بالابر معمولا طول عمر بالایی دارند و می توانید سال های زیادی از آن ها بهره ببرید. اما این اطلاعات برای خرید و شناخت این نوع دستگاه ها قطعاً کافی نیست. در این مطلب قصد داریم این دستگاه های کاربردی را بیشتر معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

معرفی دستگاه بالابر حبوبات

قبل از هر چیزی نیاز است که ابتدا به طور دقیق بدانید دستگاه بالابر حبوبات چه نوع دستگاهی است. این دستگاه یکی از دستگاه هایی بوده که در کارخانجات تولید مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. البته در زمینه بسته بندی حبوبات نیز می توان از این دستگاه استفاده کرد. این مدل دستگاه بالابر به منظور افزایش سرعت و تسهیل انتقال حبوبات و حفظ بهداشت مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه بالابر قادر است که انواع حبوبات را به داخل مخزن دستگاه مورد نظر انتقال دهد. با توجه به عملکرد این مدل دستگاه بالابر می توان گفت که استفاده از آن یکی از ملزومات کارخانه های مواد غذایی محسوب می شود. دستگاه بالابر حبوبات با ظرفیت های مختلفی تولید شده و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. همین ویژگی سبب شده قادر باشید یک دستگاه با فاکتورهای مد نظر خود تهیه کنید.

انواع دستگاه بالابر حبوبات

دستگاه های بالابر حبوبات را از نظرهای مختلف در دسته بندی های متنوعی قرار می دهند. به عنوان مثال این نوع محصولات از نظر ظرفیت دارای انواع مختلفی هستند. به طور کلی دستگاه های بالابر جزوه دستگاه های بسته بندی به شمار می روند. دستگاه بالابر Z، دستگاه بالابر کاسه ای و دستگاه بالابر تسمه ایی سه نوع پر متقاضی این دستگاه ها هستند.

هر کدام از این دستگاه ها شکل ظاهری خاص خود را دارند و به گونه ای اختصاصی عمل می کنند. تجهیزات سازنده این محصولات نیز با توجه به نوع آن ها متفاوت خواهد بود. معمولاً دستگاه های مدرن تر از تجهیزات پیشرفته تری ساخته شده اند. اکنون به بررسی هر کدام از این دستگاه ها به صورت تخصصی تر خواهیم پرداخت.

الواتور بالابر پله ایی

این نوع دستگاه بالابر حبوبات با نام دستگاه بالابر پله ای و تسمه ای شناخته می شود. این دستگاه در زمینه حمل و نقل مواد غذایی و انتقال آن ها در خطوط تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک است و همین امر سبب شده سرعت فوق العاده بالایی داشته باشد. اگر شما یک خط تولید مدرن داشته باشید خرید این دستگاه برای شما گزینه بسیار مناسبی است. دستگاه بالابر پله ای با ظرفیت های مختلفی تولید می شود می ‌تواند نیاز متقاضیان را به طور کامل به یک دستگاه بالابر درجه یک رفع کند.

این دستگاه از نوار نقاله برای جابجایی و انتقال مواد غذایی به بخش های مختلف استفاده می کند. البته دستگاه بالابر پله ای از بخش های دیگری نیز تشکیل شده است که در عملکرد نهایی آن تاثیر می گذارند. از جمله مهم ترین بخش های این دستگاه می توان به سیستم انتقال دهنده از نوار نقاله، مخازن ذخیره سازی حبوبات و سیستم لرزانده اشاره کرد. سیستم لرزنده این دستگاه وظایف مهمی مانند کنترل سطح مواد اولیه و میزان کردن آن ها را بر عهده دارد.

کارخانه هایی که در زمینه تولید دستگاه های بالابر حبوبات مشغول به فعالیت هستند باید به نکات ویژه ای توجه داشته باشند. یکی از این نکات اساسی و مهم دقت به انتخاب متریال سازنده نوار نقاله است. باید این بخش از دستگاه حبوبات به گونه ای ساخته شود که بتوان به راحتی آن را شستشو و تمیز کرد. حفظ بهداشت در خط تولید حبوبات نباید نادیده گرفته شود و این امر شامل دستگاه های متنوع نیز خواهد شد. برندهای معتبر تولید کننده این دستگاه ها به این نکات دقت دارند و بهترین محصولات را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

دستگاه بالابر Z

شکل ظاهری این دستگاه شبیه به حرف انگلیسی Z بوده و همین امر سبب شده به این نام معرفی شود. دستگاه بالابر Z در نوع خود عملکرد فوق العاده بالایی دارد می توان آن را برای واحدهای تولیدی بسته‌ بندی حبوبات خریداری کرد. این نوع دستگاه بالابر فقط برای جابجایی حبوبات کارایی ندارد. شما از این دستگاه می توانید برای انتقال مواد گرانولی متنوعی مانند خشکبار نیز استفاده کنید. کارکرد این دستگاه راحت است و حبوبات  ابتدا در مخزن دستگاه بالابر قرار می گیرند.

بعد از این مرحله حبوبات با ویبره کاملاً یکسان به درون کاسه های دستگاه ریخته می شوند. در نهایت حبوبات خیلی سریع و بدون هیچ گونه آسیبی به مخزن دستگاه های بسته بندی منتقل می شوند. این نوع دستگاه بالابر نیز مانند دیگر دستگاه ها با ظرفیت های مختلفی تولید و عرضه خواهد شد. طول عمر آن ها به گونه ای است که می توانید سال های زیادی از این دستگاه ها استفاده کنید.

دستگاه بالابر کاسه ای

یکی از نمونه های پر متقاضی و محبوب دستگاه های بالابر حبوبات دستگاه بالابر کاسه ای است. از این دستگاه برای بسته بندی مواد غذایی و محصولات خوراکی استفاده می کنند. نام دستگاه بالابر کاسه ای به دلیل شیوه عملکرد این محصول و اجزای سازنده دستگاه بر روی آن گذاشته شده است. این دستگاه حبوبات را در خود ذخیره خواهد کرد و و سپس با استفاده از حالت ارتعاش و ویبره آن ها را به درون کاسه خود می ریزد. همچنین کاسه هایی درون این دستگاه قرار گرفته اند که منجر به نامگذاری آن شده اند.

عملکرد این محصول به گونه ای است که آسیبی به حبوبات وارد نخواهد شد و به صورت ایمن منتقل می شوند. از دستگاه بالابر کاسه ای فقط برای حبوبات استفاده نمی کنند بلکه این دستگاه برای خشکبار و غلات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه جزو دستگاه های صنعتی به حساب می آیند که دارای ظرفیت های متنوعی هستند. عملکرد سریع و در عین حال با دقت آن ها سبب شده که ارزش خرید زیادی داشته باشند.

ویژگی های دستگاه بالابر حبوبات

دستگاه های بالابر متناسب با نوعشان دارای ویژگی های خاصی هستند. با این حال شما می توانید ویژگی هایی را مشاهده کنید که در اکثر این دستگاه ها ثابت است. این ویژگی های ثابت را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می دهیم تا بهتر با این دستگاه ها آشنا شوید. دستگاه های بالابر انتقال عمودی و افقی حبوبات را در خط بوجاری حبوبات انجام می دهند. بعضی از آن ها از نوع کاملا بسته با سطل های چرخان هستند و می توانند ورودی و خروجی های متعددی داشته باشند.

دستگاه های بالابر برای حمل و نقل محصولات فله به آرامی طراحی شده اند. این دستگاه ها برای طیف گسترده ای از محصولات فله در صنایع غذایی، کشاورزی، دارویی، شیمیایی، متالورژی و سایر صنایع مناسب هستند. در دستگاه الواتور تسمه ای سطل ها در ورودی ها روی هم قرار می گیرند تا از ریزش مواد جلوگیری کنند و می توانند به طور انتخابی در خروجی ها کج شوند. اما به طور کلی این دستگاه ها دقت بالایی در انتقال مواد دارند و بروز خطا در عملکرد آن ها به ندرت مشاهده می شود.

تولید دستگاه بالابر حبوبات

شیوه تولید دستگاه های بالابر با توجه به نوع آن ها متفاوت بوده اما عملکرد آن ها در نهایت مشابه خواهد بود. دستگاه بالابر حبوبات برای عملیات های سنگین و عمر طولانی طراحی شده است. سطل هایی که در این دستگاه ها وجود دارد معمولا  در انواع فولاد کربنی با پوشش پودری، فولاد ضد زنگ با نسخه های شستشو در دسترس هستند.

آسانسورهای خروجی چند گانه دارای قابلیت واژگونی انتخابی سطل بوده و طراحی بی نظیری دارند. عمل واژگونی سطل ها در این دستگاه ها توسط یک رمپ تخلیه با هوا انجام می شود. در این محصولات آخرین خروجی تخلیه همیشه در یک موقعیت ثابت است تا اطمینان حاصل شود که تمام سطل ها خالی شده اند.

تولید دستگاه الواتور کاسه ای

در دستگاه های الواتور کاسه ای که یک نوع دستگاه بالابر بوده معمولاً زنجیر 2 اینچ با غلتک های قطر 28 میلی متر قرار دارد. سطح این دستگاه ها در مواردی از پلی اورتان ساخته شده است تا عملکرد صاف و بی صدا را تضمین کند. سطل های این دستگاه ها به صورت یک تکه قالب گیری شده اند و می توانند دماهای 20- درجه سانتیگراد تا 100+ درجه سانتیگراد را تحمل کنند. در این دستگاه ها فلنج هایی در ورودی و خروجی ها برای تسهیل اتصال قیف ها، دهانه ها یا لوله های کشیده وجود دارد.

عملکرد دستگاه های الواتور کاسه ای

دستگاه الواتور کاسه ای مجموعه ای از یک زنجیره بوده که از آن سطل های مساوی برای انتقال مواد آویزان می شوند. از عناصر زیر مختلفی تشکیل شده که مهم ترین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  • سطل های حمل و نقل مواد
  • یک چرخ موتور بالا و یک چرخ پایین که محورهای چرخش آن ها در یک راستا عمود است.
  • یک گروه موتور محرک که به چرخ بالایی متصل است.
  • جعبه ای که درون سطل ها و چرخ ها قرار دارد. در قسمت بالایی آن دهانه تخلیه وجود داشته و در قسمت پایین دهانه بارگیری صورت می گیرد.

شکل سطل ها و سرعت آسانسور به موادی که قرار است حمل شوند بستگی دارد. سطل ها با فاصله روی یک نوار نخی و لاستیکی یا روی یک یا دو زنجیره بسته می شوند. در این دستگاه ها سیستم تخلیه می تواند گرانشی یا گریز از مرکز باشد. سرعت بالا بردن بین 0.5 تا 4 متر بر ثانیه متغیر است. عرض سطل ها می تواند به 1.5 متر برسد. ارتفاع بلند کردن می تواند 50 متر یا بیشتر باشد، ظرفیت آن ها تا 500 یا 600 متر مکعب در ساعت است.

اهمیت استفاده از دستگاه بالابر حبوبات

در هر شرکتی که به فرآوری و جابجایی غلات و هر نوع محصول دیگری که به صورت فله بوده مشغول است دستگاه بالابر وجود دارد. به عنوان مثال در خط سورتینگ حبوبات یقیناً نیاز است از این نوع دستگاه ها استفاده کنید. دستگاه بالابر وسیله ای برای بلند کردن و حمل مواد است. این دستگاه در صنایع کشاورزی مانند صنایعی که در زمینه غلات و حبوبات حضور دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه بالابر در تمام مراحل فرآیند تولید یک کارخانه از مدیریت، انتخاب، ذخیره سازی و تبدیل مداخله می کند. این وسیله ای است که معمولاً به صورت عمودی قرار می گیرد، اگرچه می تواند افقی نیز باشد که برای انتقال حبوبات از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود. دستگاه بالابر حبوبات باعث صرفه جویی زیادی در زمان و انرژی می شود، زیرا یک سیستم بسیار کاربردی برای بارگیری و تخلیه کامیون ها و واگن های راه آهن است.

حبوبات به وسیله دستگاه به راحتی و در مدت زمان کوتاه و با اتلاف کمی مواد خام به قیف های ذخیره می رود. قبلا سیستم انتقال با روش های بسیار دست و پا گیرتر و کندتر انجام می شد که شامل حمل و انتقال بعدی به صورت کاملا دستی بود. با دستگاه بالابر، حبوبات به راحتی از محل دریافت غلات به یک تسمه نقاله افقی منتقل می شوند که آن ها را برای پردازش بیشتر به قسمت دیگری از کارخانه می برند.

تعمیر و نگهداری دستگاه بالابر حبوبات

در تولید دستگاه بالابر حبوبات فقط از قطعات با کیفیت بالا استفاده می شود که نیاز به نگهداری کمی دارند. همه مدل ها دارای پوشش های بازرسی با قابلیت جدا شدن آسان و یک پنجره بازرسی مناسب هستند. برای سهولت در تمیز کردن، کشوهایی در زیر بخش های افقی تعبیه شده است. در این دستگاه ها دیوارهای داخلی صاف هستند، بنابراین از تجمع گرد و غبار جلوگیری می شود.

تمامی بلبرینگ ها برای دسترسی آسان به بیرون نصب شده اند. سطل ها دارای مکانیزم آزادسازی سریع برای تسهیل نصب یا برداشتن سریع هستند. در بعضی از این تجهیزات تمامی نوار نقاله های سطلی مجهز به  دستگاه تنش زنجیر اتوماتیک و مکانیزم حفاظت اضافه بار هستند.  طراحی و تولید دستگاه بالابر حبوبات به گونه ای است که نیاز به مراقبت و نگهداری کمی داشته باشد.

با این حال بر کسی پوشیده نیست که پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود پس نیاز است که از این دستگاه ها به خوبی مراقبت شود. توصیه می کنیم که این دستگاه ها را به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار دهید. همچنین در صورت بروز مشکل در دستگاه خیلی سریع برای تعمیر آن و برطرف کردن مشکل اقدام کنید. همچنین می توانید به صورت سالانه از یک متخصص تعمیر دستگاه درخواست داشته باشید که دستگاه بالابر حبوبات را مورد بررسی قرار دهد.

طراحی سفارشی

طراحی انعطاف پذیر دستگاه بالابر حبوبات امکان سفارشی سازی آسان را فراهم می کند. رایج ترین پیکربندی ها برای این دستگاه در سه اندازه مختلف سطل با ظرفیت های 10، 23 و 80 متر مکعب در ساعت موجود است. سطل ها باید با حجم کنترل شده و در عرض کامل بارگذاری شوند. همین ویژگی و انعطاف پذیری در تولید این مدل دستگاه ها سبب شده است که بتوانید آن ها را متناسب با شرایط بخش تولید کارخانه خود خریداری کنید.

قیمت و خرید دستگاه بالابر

قیمت دستگاه بالابر حبوبات با توجه به چندین عامل تعیین خواهد شد پس برای اطلاع از قیمت این محصول باید این عوامل را بشناسید. برند سازنده این محصولات مهم ترین عامل داخلی تاثیر گذار در قیمت آن ها به حساب می آید. معمولاً برندهای مختلف با توجه به قیمت تجهیزات و فناوری ساخت قیمت این تجهیزات را تعیین می کنند.

ظرفیت دستگاه عامل موثر دیگر در مبلغ خرید آن بوده که نباید نادیده گرفته شود، برای خرید دستگاه های بزرگ بالابر مبلغ بیشتری باید بپردازید. خرید این نوع دستگاه های بالابر به صورت آنلاین برای متقاضیان وجود دارد و می توانید به راحتی آن ها را سفارش دهید. حتماً قبل از اقدام به ثبت سفارش بررسی کنید که کدام دستگاه و با چه ظرفیتی برای شما مناسب خواهد بود.

سخن پایانی

خرید دستگاه بالابر حبوبات قطعاً برای یک واحد تولیدی یا کارخانه مواد غذایی فعال در زمینه حبوبات ضروری خواهد بود.  شما متناسب با نیاز خود می توانید از میان انواع این دستگاه ها یک نوع آن را خریداری کنید. اما توصیه می‌ شود قبل از خرید حتما به بررسی دقیق مشخصات هر کدام از انواع این محصولات بپردازید. از طریق سایت ما خرید این تجهیزات برای علاقه مندان امکان پذیر خواهد بود. قیمت دستگاه های بالابر در سایت به صورت منصفانه ای تعیین شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تجهیزات می توانید با پشتیبانی سایت ارتباط بگیرید.

قیمت دستگاه بالابر حبوبات چقدر است؟

قیمت خرید این دستگاه ها بر اساس عوامل مختلفی مانند ظرفیت، برند سازنده، نوع و مرکز عرضه کننده تعیین می شود.

آیا نگهداری از دستگاه های بالابر دشوار خواهد بود؟

این دستگاه ها به صورت مدرن طراحی شده اند و نگهداری و تعمیر آن ها به همین دلیل دشوار نیست.

چگونه دستگاه های بالابر را تهیه کنیم؟

شما می توانید انواع این دستگاه ها را به صورت آنلاین سفارش دهید.

انواع دستگاه های بالابر حبوبات را معرفی کنید؟

دستگاه های بالابر کاسه ای، پله ای و Z

در تولید دستگاه بالابر باید به چه نکاتی توجه شود؟

ساخت دستگاه با بهترین تجهیزات و استفاده از نوار نقاله به صورتی که قابل تمیز کردن باشد.