توزین کننده و کیسه پرکن دیجیتال

توزین کننده و کیسه پرکن دیجیتال

صنعت توزین دیجیتال یا ترازو باسکول دیجیتالی و دستگاه بوجاری برای بوجاری غلات و دستگاه ضدعفونی کننده بذر، در قسمت های مختلف صنعت تولید و تهیه محصولات مواد غذایی کاربرد فراوانی دارد زیرا در گذشته بسته بندی انواع محصولات غذایی از جمله نواع برنج، شکر، حبوبات و … در گونی یا کیسه به صورت دستی و غیر اتوماتیک صورت می گرفت اما امروزه با به کارگیری تکنولوژی توزین دیجیتال اتوماتیک به همراه نمایشگرهای رله دار، کیسه های مختلف با ابعاد متفاوت توسط دستگاه کیسه پر کن اتوماتیک از مواد غذایی مختلف پر می شوند. از تکنولوژی های جدید جهت پر کردن کیسه های مختلف می توان به تکنیک پر کردن بشکه یا مخزن تخلیه مواد به کیسهاز روی زمین و هدایت کیسه پر شده توسط کفه متحرک به سمت دستگاه دوخت اشاره نمود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با دستگاه کیسه پرکن و انواع و مشخصات آشنا نماییم.

دستگاه کیسه پر کن اتوماتیک

 

دستگاه کیسه پر کن چیست؟

جهت بارگیری مواد پودری در شرکت و انبار های تولید از دستگاه كيسه پركن استفاده می شود که با بهره گیری از آن و فناوری های به روزی که دارد سرعت پرکردن کیسه ها تا 30 تا 40 تن در ساعت افزایش یافته و در نتیجه دقت و بهره وری افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. این دستگاه برای گونی هایی با دهانه باز و عرض 40 سانتی متر و جهت پر کردن آن با مواد فله گرانولی و یا پودری با ذرات تشکیل دهنده بزرگتر از نانو مانند شکر، آرد، پودر سیمان، پودر گچ، کود، خوراک دام، برنج، مواد شیمیایی و پتروشیمی و… کاربرد دارد.

تجهیزات جانبی دستگاه کیسه پرکن

دستگاه کیسه پر کن از بخش های مختلفی از جمله نوارنقاله، مخزن ذخیره ورودی، چرخ دوخت، کمپرسور، نقاله انتقال کیسه به کامیون، فیلتر کیسه و نرم افزار مخصوص جهت پر کردن کیسه های بزرگ با ابعاد مختلف تشکیل شده است.

انواع دستگاه کیسه پرکن

دستگاه های کیسه پرکن با مدل ها و ظرفیت های مختلفی در بازار موجود می باشند اما دستگاه هایی که کیسه را با فناوری روز و به صورت اتوماتیک یعنی با استفاده از لودسل پر می کنند به سه مدل مختلف تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • دستگاه کیسه پر کن پودری
  • دستگاه کیسه پرکن گرانولی
  • دستگاه کیسه پرکن بیگ بک

دستگاه کیسه پر کن پودری

این دستگاه برای بسته بندی انواع مواد غذایی مانند چای، برنج، حبوبات، خشکبار و غیره  کارایی بسیار بالایی دارد. این مدل دستگاه ها به صورت وزنی کار می کند. بر همین اساس متقاضیان قادر هستند بر اساس نیاز خود انواع آن را خریداری کنند. بدنه دستگاه پر کن پودری از استیل بسیار مقاوم ساخته می شود.

این امر سبب شده که کیفیت محصولات چندین برابر شده و طول عمر آن ها افزایش یابد. البته در صورت تمایل می توانید از این دستگاه برای پر کردن مواد دارویی نیز استفاده کنید. دستگاه های پر کن پودری در ابعاد و مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. اما به طور کلی می توان این دستگاه ها را در دو دسته اتوماتیک و غیر اتوماتیک جای داد.

دستگاه پر کن پودری نیمه اتوماتیک

این دستگاه ها کارایی بسیار بالایی دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با دستگاه پر کن پودری متقاضیان قادر هستند انواع محصولات غذایی و حبوبات را بسته بندی کنند. این دستگاه به صورت نیمه اتوماتیک طراحی شده است. پس برای انجام عمل بسته بندی به یک اپراتور نیاز دارد.

یعنی شما باید یک فرد را برای نظارت و کمک به دستگاه استخدام کنید. از لحاظ قیمتی دستگاه پر کن پودری نیمه اتوماتیک دارای قیمت به صرفه تری نسبت به نوع اتوماتیک آن است. پس اگر به دنبال یک محصول هستید که از نظر اقتصادی به صرفه باشد می توانید نوع نیمه اتوماتیک آن را انتخاب کنید.

دستگاه پر کن پودری اتوماتیک

از نظر عملکرد دستگاه پر کن پودری اتوماتیک عملکردی مانند نوع نیمه اتوماتیک آن دارد. متقاضیان قادر هستند تنها با یک دستگاه عملیات بسته بندی و هدایت مواد را به درون ظروف مد نظر انجام دهند. مراحل مختلف توسط این دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود. بر همین اساس نیازی نیست که یک اپراتور یا نیروی کار را استخدام کنید.

به دلیل اتوماتیک بودن این دستگاه شاهد هستیم که مراحل مختلف با سرعت بیشتری در آن انجام می شوند. از نظر دقیق بودن نیز نوع اتوماتیک آن دقت بسیار بیشتری دارد. دستگاه های اتوماتیک معمولا صنعتی هستند و از آن ها در بسیاری از صنایع استفاده می کنند. به دلیل داشتن ویژگی و مزیت های زیاد این مدل دستگاه متقاضیان بیشتری دارد.

دستگاه کیسه پر کن گرانولی

نوع دیگر دستگاه کیسه پر کن که بسیار پر متقاضی بوده دستگاه پرکن گرانولی است.‌ از این محصول برای پر کردن کیسه های دانه های گرانول استفاده می کنند. منظور از این دانه ها دانه های ماسه، شن، گرانول لاستیک و غیره است. این محصولات از نظر وزن در دسته بندی های متنوعی قرار می گیرند.

بر همین اساس اگر نیاز شما زیاد است می‌ توانید انواع این دستگاه که دارای ظرفیت بیشتر هستند را خریداری کنید. این دستگاه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. از جمله این قسمت ها می توان به قیف خروجی، سیستم میانی مخزن، واحد کیسه گیر و غیره اشاره کرد. این محصول در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است.

کارایی دستگاه کیسه پر کن گرانولی

البته امری که سبب شده این محصولات بسیار پر طرفدار باشند کارایی بالای آن ها است. متقاضیان می توانند از این محصولات برای پس بدی طیف وسیعی از مواد مختلف استفاده کنند. انواع این محصول در صنایع خوراک دام، رنگ و رزین، پتروشیمی و حتی صنایع بهداشتی کارایی دارد. البته موارد گفته شده فقط بخش کوچکی از کاربرد بالای این محصول است.

مزایای دستگاه کیسه پر کن گرانولی

دستگاه کیسه پرکن گرانولی مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به سرعت بالای تولید این دستگاه اشاره کرد. در بسته بندی برخی محصولات نیاز است که حتما اصول بهداشتی رعایت شود. عدم توجه به نکات بهداشتی منجر می ‌شود که بسته بندی غیر استاندارد و شامل موادی بیماری زا باشد. اما در دستگاه کیسه پر کن گرانولی هنگام بارگیری به اصول بهداشتی دقت بسیاری شده است. با استفاده از این محصول می‌ توانید تعداد نیروی انسانی را در واحد تولیدی به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

دستگاه کیسه پر کن بیگ بگ

نوع دیگر دستگاه های کیسه پرکن دستگاه کیسه پرکن بیگ بگ است. این تجهیزات توانایی بسیار بالای در امور بسته بندی دارند. با استفاده از این دستگاه می توان توزین، درب بندی و پر کردن را خیلی سریع انجام داد. از این دستگاه برای انجام این عملیات ها در مواد گرانول و پودری استفاده می شود. دسته بندی مواد مختلف توسط این دستگاه در کیسه های بزرگ بیگ بگ یا جامبوبگ صورت می گیرد. این محصولات بر اساس نوع ساخت دارای مشخصه و ویژگی های خاصی هستند.

از مهم ترین مشخصه این محصولات می توان به دقت بالای آن ها اشاره کرد. که این امر به دلیل ساخت عالی و بهره گیری از تکنولوژی روز است. دیگر مشخصه این محصول داشته است سرعت بسیار بالا است. پس اگر ملاک شما برای انتخاب این تجهیزات سرعت است. می‌توانید این محصول را انتخاب کنید و نهایت بهره را از آن ببرید. از نظر طول عمر نیز باید بگوییم که این محصول طول عمر بسیار بالایی دارد. پس اگر شما به خوبی از آن مراقبت  کنید  قادر هستید سال های زیاد از دستگاه کیسه پرکن بیگ بگ بهره ببرید.

انواع دستگاه کیسه پرکن

مشخصات یک دستگاه کیسه پرکن مناسب

  1. استفاده از قطعات صنعتی و با کیفیت بالا و طراحی دقیق و تکنولوژی ساخت دستگاه که تاثیر بسیاری بر دقت و سرعت دستگاه کیسه پرکن خواهد داشت و می تواند مداومت کاری آن را افزایش دهد.
  2. به آسانی قابل حرکت باشد تا بتواند در تمامی قسمت های کارخانه یا سوله مستقر و نصب شود.
  3. استفاده از شاسی مخصوص جهت نصب و راه اندازی دستگاه کیسه پرکن تا عملیات کیسه گیری مواد با سرعت بالایی صورت بگیرد.
  4. دارا بودن یک یا دو سیستم توزین دیجیتال در دستگاه کیسه پرکن که سبب بالا رفتن سرعت کیسه زنی دستگاه می شود.
  5. دارا بودن میزان دقت تا 10 ± گرم در عملیات کیسه گیری.
  6. بهره گیری از عيب ياب اتوماتيک داخلی
  7. مجهز بودن به سه موتور و گیربکس کوپله جهت هم زدن پودر درون مخزن و دو موتور برای به حرکت در آوردن مواد با دو سرعت
  8. حجم مخزن توزین با توجه به نیاز مشتری قابل تنظیم باشد
  9. رنج کیسه گیری دستگاه کیسه پرکن بین 20 تا 2000 کیلوگرم باشد.
  10. قابلیت تنظیم و همچنین کالیبراسیون وزن به صورت نرم افزاری
  11. دارای کیسه شمار با قابلیت ذخیره اطلاعات در بخشی از حافظه
  12. دارا بودن تنظیمات مختلف برای عملکرد بهتر دستگاه کیسه پرکن
  13. مجهز بودن به یک قیف ماشین از نوع دستگاه های کیسه پرکن وزنی
  14. مجهز بودن به شاسی مخصوص و مناسب جهت نصب و راه اندازی در کوتاه ترین زمان ممکن
  15. دارا بودن نمایشگر برای در اختیار قرار دادن محاسبات توزین، تعداد کیسه ها و … برای اپراتور دستگاه
  16. نمایش وضعیت دستگاه بر روی میمیک
  17. عدم احتیاج به تجربه و تخصص بالا برای کار با دستگاه به دلیل آسان بودن کار با دستگاه کیسه پرکن
  18. قابل استفاده حتی برای افراد مبتدی
  19. مناسب ترین دستگاه کیسه پر کن دستگاهی است که دارای آلارم صوتی یا بلندگو باشد تا اپراتور بتوانید محاسبات را به صورت شنیداری نیز دریافت کند

بهترین روش برای تهیه دستگاه کیسه پرکن

روش ‌های مختلفی وجود دارد که متقاضیان قادر خواهند بود از طریق آن‌ ها دستگاه کیسه پر کن خریداری کنند.‌ بر اساس علاقه و راحتی افراد قادر هستند این روش ها را انتخاب کنند. اما به طور کلی تهیه دستگاه کیسه پر کن دو روش خرید آنلاین و خرید حضوری امکان پذیر است. اکنون این دو روش را به طور کامل مورد بررسی قرار می ‌دهیم.

خرید سنتی

اولین روش خرید که همه ما با آن آشنایی داریم خرید حضوری دستگاه کیسه پر کن است. در این روش باید به صورت حضوری اقدام به خرید این محصول کنید. البته ممکن است که وقت شما ما برای خرید حضوری بیش از اندازه صرف شود. بسیاری از افراد خرید حضوری را بر اساس راحتی خود انتخاب می ‌کنند.

البته معایب خرید سنتی بسیار زیاد است. به‌ عنوان مثال امکان دارد که شما به مرکز مورد نظر مراجعه کرده اما‌ به دلیل موجود نبودن نتوانید که دستگاه کیسه پرکن را خریداری کنید. بر همین اساس اگر شما وقت زیادی ندارید خرید حضوری چندان توصیه نمی شود. پس بهتر است از روش‌ هایی جدید خرید استفاده کنید.

خرید آنلاین

چند سالی است که به دلیل افزایش مشغله و نبودن زمان کافی افراد بیشتر تمایل به خرید آنلاین دارند. البته با فعالیت های گسترده که در حوزه خرید آنلاین صورت گرفته و داشتن خدمات ارزنده بیشتر بهترین گزینه برای خرید است. در خرید آنلاین دستگاه کیسه پر کن نیازی نیست که شما به یک مرکز برای تهیه آن مراجعه کنید. فقط کافی است اقدام به ثبت سفارش کنید تا محصول مورد نظر به مکانی که قصد دارید ارسال شود.

البته برای خرید دستگاه کیسه پر کن به صورت غیر حضوری ابتدا نیاز است که یک مرکز مناسب پیدا کنید. این مرکز باید مشخصه های خاصی را دارا باشد. اما مهم ترین امری که باید در خرید آنلاین آن توجه داشته باشه این است که این مرکز بدون واسطه محصولات را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

هزینه تهیه دستگاه کیسه پر کن

اگر شما قصد داشته باشید یک محصول را تهیه کنید قطعاً یکی از فاکتورهای اساسی شما هزینه تهیه آن است.‌ این امر کاملاً طبیعی است زیرا که قیمت یک محصول نقش قابل توجهی در ارزش خرید آن ایفا می ‌کند. عوامل بسیار زیاد و متنوعی در هزینه تهیه دستگاه کیسه پر کن دخیل هستند که باید آن ها را مد نظر داشته باشید.‌ اولین عامل برند و شرکت تولید کننده محصول است بعضی برند ها کیفیت بالاتری دارند و دستگاه را با قیمت بیشتری عرضه می کنند.

شاید در ابتدا فکر کنید خرید از برند های گران قیمت چندان به صرفه نباشد. اما باید بدانید که کیفیت این محصولات به میزانی زیاد است که قیمت آن ها را می توان در نظر نگرفت. عامل موثر دیگر در هزینه تهیه دستگاه کیسه پر کن تعداد محصولی است که شما قصد خریداری آن را دارید. اگر شما قصد داشته باشید که این محصول را به صورت عمده خریداری کنید، شامل تخفیف هایی خواهید شد. این محصولات در خرید عمده با قیمت مناسب تری در اختیار متقاضیان قرار می گیرند.

البته قبل از خرید الزامی است که ابتدا نیاز خود را به طور کامل بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید. نوسانات ارز در قیمت تهیه این محصول دخیل هستند. ممکن است در زمانی که شما قصد خریداری این محصولات دارید نوسانات ارز زیاد باشند. در این مواقع باید هزینه بیشتر یا کمتری را پرداخت کنید. پس قبل از خرید ابتدا نوسانات بازار را مورد بررسی قرار دهید.

نکاتی که قبل از خرید توزین کننده و کیسه پر کن باید بدانیم

نکات قبل از خریداری توزیع کننده و کیسه پرکن دیجیتال وجود دارد که شما باید حتما آن‌ها را مد نظر داشته باشید. این نکات به شما کمک می‌کنند که محصولی با کیفیت و درجه یک تهیه کنید.

طول‌عمر مفید

توزین کننده و کیسه پر کن اداری باید طول عمر مفید بالایی داشته باشند. منظور از طول عمر مفید مدت زمانی است که شما می‌توانید نهایت بهره را از این محصولات ببرید. دوام و طول عمر این محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از این عوامل تکنولوژی ساخت توزین کننده و کیسه پر کن دیجیتال است. قطعاً هر چقدر از تکنولوژی به روزتر در ساخت این محصولات استفاده شود آن ها دوام و طول عمر بالاتری دارند. البته جنس سازنده این محصولات نیز در مدت زمان استفاده از آن ها  دخیل است.

برند سازنده

شرکت های مختلفی وجود دارند که در ساخت این محصولات فعالیت می کنند. حتماً باید یکی از معیار های خریداری این محصولات داشتن برند شناخته شده و معتبر باشد. این برند ها معمولاً خدمات و محصولات بسیار مناسب تری را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. کیفیت بالای دستگاه های شرکت های معتبر سبب شده شما بتوانید سال های زیادی از این محصولات استفاده کنید. شما قادر خواهید بود دستگاه های دارای برند معتبر را از مراکز عرضه کننده این محصولات خریداری کنید.

ابعاد و اندازه توزین کننده و کیسه پر کن دیجیتال

این محصولات در ابعاد مختلفی تولید می شوند. اگر شما قصد خریداری آن ها را دارید حتما باید به ابعاد محصول  دقت داشته باشید. اما سایز دستگاه معمولاً متناسب با فضای کسب و کار شما تعیین می‌شود. استفاده از دستگاه های بزرگ با اینکه حجم کار شما کم است چندان به صرفه نیست. پس حتما در انتخاب سایز مناسب دقت کافی را داشته باشید.

انتخاب نوع توزین کننده و کیسه پر کن

یکی از معیارهای توزین کننده و کیسه پر کن مدل این محصولات است. این دستگاه ها در طراحی و انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند.  شما متناسب با سلیقه، نوع محیط کاری و نیاز خود می ‌توانید مدل این محصول را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر حجم کار شما زیاد است می توانید از  کیسه پر کن بیگ بگ استفاده کنید. اگر تخصص کافی در انتخاب نوع و مدل این محصولات را ندارید از افراد آگاه کمک بگیرید. به طور کلی شما محدودیتی برای انتخاب مدل این دستگاه ها نخواهید داشت.

ساخت توزین کننده و کیسه پر کن با متریال های با کیفیت

از متریال‌ و جلسه ای بسیار مختلفی برای این دستگاه ها استفاده می‌ شود. اگر کیفیت این متریال ها بسیار پایین باشد استفاده از آن ها منجر خواهد شد که نتوانید بهره لازم را از دستگاه ببرید. پس یکی از معیارهای انتخاب این محصولات باید متریال سازنده آن باشد. به علاوه اگر این متریال‌ ها درجه یک باشند شما می‌توانید سال‌ های بیشتری از محصول استفاده کنید. البته باید بدانید محصولاتی که با جنس های با کیفیت ساخته می شوند قیمت بیشتری دارند. اما شما با خرید آن ها از  طول عمر بالای دستگاه مطمئن خواهید بود.

سخن پایانی

این دستگاه ها در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شوند اگر قصد خرید آن ها را دارید حتما به نوع محصول دقت کنید. با توجه به عملکردی که دارند حتما شرکت کار شما را افزایش خواهند داد. اگر قصد تهیه این دستگاه ها را دارید از طریق همین سایت اقدام به خرید کنید. این مجموعه انواع این محصول را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

در خرید توزین کننده و کیسه پر کن باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

طول عمر، کیفیت، نوع محصول

آیا کیسه پر کن پودری به صورت وزنی کار می کند؟

بله این محصول به صورت وزنی کار می کند.

قیمت دستگاه پر کن نیمه اتوماتیک بیشتر است یا اتوماتیک؟

اتوماتیک

ویژگی دستگاه کیسه پر کن گرانولی چیست؟

دقت بالا، سرعت زیاد، توجه به بهداشت و غیره

قیمت دستگاه کیسه پر کن چند است؟

قیمت این محصولات به عوامل زیادی مانند نوع محصول، برند سازنده و غیره بستگی دارد.