سازنده دستگاه بوجاری

سازنده دستگاه بوجاری

دستگاه بوجاری نامی است که در صنعت بسته بندی محصولات کشاورزی مانند انواع غلات و دانه ها کاربرد دارد. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا شما را با دستگاه های بوجاری و سازنده های دستگاه بوجاری آشنا کنیم.

به جهت خرید دستگاه بوجاری و اطلاع از قیمت دستگاه های بوجاری با ما در تماس باشید: 88174420-021

 

کاربرد دستگاه بوجاری چیست؟

در رابطه با این دستگاه باید گفت در حقیقت دستگاه های بوجاری ماشین هایی هستند که با سیلندر محفر و گرویتی و الواتور وظیفه ی جداسازی و پاکسازی دانه هایی مانند: حبوبات (نخود، عدس و غیره) و یا غلات و یا برنج و جو و گندم و نظیر این غلات را، از خارو سنگ و سنگ ریزه ها می باشد و علاوه بر این توانایی درجه بندی غلات را دارد.

روش کار دستگاه های بوجاری چگونه است؟

به طور کلی دستگاه های بوجاری عمل بوجاری کردن غلات را با یک سری حرکات مکانیکی و لرزشی (ویبره) به همراه فشار هوا انجام می دهد و در نهایت موجب الک غلات و دانه بندی آن ها می شود که این کارها موجب سهولت کار کشاورزان غلات کار و برنج کاران برای فروش و عرضه ی محصولات خود می شود.

انواع دستگاه های بوجاری

دستگاه های بوجاری معمولاً در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار موجود می باشند این دستگاه ها همچنین دارای کاربردهای زیادی می باشند. مانند: دستگاه های بوجاری صنعتی و دستگاه های بوجاری خانگی برای حبوبات که هر کدام از این نوع دستگاه های بوجاری دارای کاربردهای منحصر به فردی می باشند.

به طور کلی دستگاه های بوجاری صنعتی توان بوجاری غلات در ابعاد وسیعی را شامل می شوند اما دستگاه های بوجاری خانگی هم یکی از انواع دستگاه بوجاری می باشند که ابعادشان با دستگاه بوجاری صنعتی متفاوت و کوچک تر است و هم توان تولید بوجاری آن ها متفاوت و اکثر توان بوجاریشان کمتر می باشد.

سازنده دستگاه های بوجاری در آروین صنعت

دستگاه بوجاری خانگی 

اگر شما قصد داشته باشید که پاک کردن دانه و غیره را در مقیاس کوچک و به صورت خانگی انجام دهید می توانید دستگاه بوجاری خانگی را خریداری کنید. این دستگاه ها دارای ظرفیت های متغیر بوده و در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند. اثر تمیز کنندگی دستگاه بوجاری خانگی فوق العاده بالا از و جداسازی ذرات را به خوبی انجام می دهد. این محصول یک پاک کنندگی ارتعاشی با راندمان حذف ناخالصی بالا بوده و عملکرد پایداری دارد.

بعضی از دستگاه ها  انرژی زیادی مصرف می کنند که از نظر اقتصادی به شما ضربه خواهد زد. اما این دستگاه میزان مصرف انرژی بسیار کمی دارد. از نظر آلودگی صوتی نیز دستگاه بوجاری خانگی سر و صدای بسیار کمی دارد و به خوبی مونتاژ شده است. جداسازی قطعات این دستگاه توسط افراد متخصص به راحتی صورت می گیرد و تعمیر سریعی دارد. دستگاه بوجاری خانگی نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی داشته و حمل آن آسان است.‌

بخش های اصلی دستگاه بوجاری خانگی

تجهیزاتی در دستگاه های بوجاری وجود دارد که شما می توانید در انواع دستگاه بوجاری خانگی آن ها را مشاهده کنید. به طور کلی این دستگاه ها از پنج بخش اصلی تشکیل شده اند.

شاسی دستگاه

وزن کلی دستگاه ها و تمام بخش های آن بر روی شاسی سوار می شود. پس طراحی  این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد. شاسی را با دوام و محکم می سازند تا بتواند وزن دستگاه را به خوبی تحمل کند.

مخزن

دستگاه های بوجاری خانگی دارای مخزن هستند حجم و ابعاد مخزن با توجه به نوع دستگاه تعیین می شود. مخزن اولین قسمتی است که دانه ها در آن قرار می گیرند. با کمک دریچه تنظیم و کنترل خروجی مخزن کنترل می شود. این امر به این دلیل صورت می گیرد که مقدار مناسبی از مواد وارد بخش های دیگری از دستگاه شود.

محفظه باد

برحسب نیاز می توان که میزان باد دستگاه را تنظیم کرد. معمولاً افراد میزان باد را متناسب با حجم غلات و ناخالصی های آن ها تنظیم می کنند.

واحد های غربالی

طراحی واحدهای غربالی در دستگاه سازنده بوجاری بسیار پر اهمیت است. اگر طراحی این قسمت به درستی صورت نگرفته باشد عمل غربال کردن و تسویه کردن محصولات به درستی صورت نمی گیرد. بخش های مختلفی واحد غربالی را تشکیل می دهد. از جمله این بخش آن می توان  به بازوهای لنگ و دو واحد تمیز کننده که در خلاف جهت یکدیگر لرزش می کنند اشاره کرد. این دستگاه به صورتی طراحی شده که کف آن سینی شکل است و مواد بر روی آن قرار می گیرند.

استوانه های حفره دار

دستگاه های بوجاری خانگی توان یکسان سازی و سایز بندی حبوبات را نیز دارا هستند. استوانه های حفره دار برای همین امر در دستگاهها بوجاری استفاده می شود. با کمک این استوانه ها یکسان سازی غلات از نظر شکل و اندازه سریع و با کیفیت انجام خواهد شد.

انواع دستگاه بوجاری خانگی

دستگاه های بوجاری خانگی بسیار پرطرفدار هستند. همین امر سبب شده این محصولات در انواع مختلفی تولید شوند که متقاضیان بر حسب نیاز خود قادر باشند آن ها را خریداری کنند. اکنون چند نوع محبوب و کارآمد دستگاه بوجاری خانگی را معرفی خواهیم کرد.

دستگاه بوجاری خانگی چهار توزین

برای این دستگاه چهار توزین و چهار ورودی طراحی شده است.‌ ورودی های دستگاه متناسب با نوع آن دارای اندازه کوچکی هستند. ارتفاع این مدل در سه گاه کم بوده و برای کسب و کارهای خانگی یا کارگاه های بسته بندی نسبتاً کوچک کارایی دارد. طراحی خاص و ارتفاع کم آن ها سبب شده متقاضیان بسیار زیادی داشته باشند.

دستگاه بوجاری خانگی دو توزین

این مدل دستگاه دارای ارتفاع کمی است و جزو پرفروش ترین دستگاه های بوجاری خانگی تولید شده محسوب می شود. طراحان برای ساختن این مدل دستگاه از دو ورودی متفاوت با ارتفاع کم استفاده کرده‌ اند.

امکانات دستگاه بوجاری خانگی

طبیعتاً هر نوع دستگاهی دارای امکانات و تجهیزات خاص خود است. در واقع این امکانات و تجهیزات عملکرد و کیفیت دستگاه را تعیین خواهند کرد. دستگاه بوجاری خانگی نیز متناسب با ابعاد آن از امکانات خاصی ساخته شده است. در تولید این دستگاه از یک فن های نسبتاً کوچک استفاده کرده اند که با توجه به ظرفیت دستگاه اندازه آن انتخاب شده است.

برای عملکرد بهتر و غربالگری سریع تر دانه در دستگاه بوجاری خانگی سرند هایی قرار داده شده است. البته این سرند ها در دستگاه های بوجاری صنعتی بزرگ نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع دستگاه ها از نظر اقتصادی بسیار به صرفه بوده اول افراد زیادی توان خرید آن ها را دارند. پس اگر به فکر یک فعالیت در ابعاد کوچک هستید می توانید خرید این دستگاه ها را در اولویت خود قرار دهید.

کاربرد دستگاه بوجاری خانگی

طراحی دستگاه های بوجاری خانگی به گونه انجام شده که از این دستگاه می توان برای پاک کردن بسیاری از محصولات استفاده کرد. افراد با کمک این دستگاه می‌ ‌توانند غربالگری و تصفیه انواع گندم، جو، ذرت، برنج و حبوبات را انجام دهند.‌ البته توصیه می شود که این دستگاه های بوجاری خانگی را در اتاق جداگانه قرار دهید تا گرد و غبار دستگاه شما را آزار ندهد.

دستگاه بوجاری صنعتی

دستگاه بوجاری دستگاهی است که برای تمیز کردن و مرتب کردن دانه استفاده می شود. این دستگاه ها در مقیاس صنعتی و بزرگ برای شرکت های بزرگ صنعتی تولید شده اند. عملکرد دستگاه غلات پاک کن صنعتی به گونه ای است که غلات را  بر اساس تفاوت در عرض، ضخامت و طول، خواص آیرودینامیکی، وضعیت سطح، شکل و وزن تقسیم بندی می کند.

دستگاه های بوجاری صنعتی  می توانند متحرک یا ثابت باشند. این ماشین آلات دارای سرعت فوق العاده زیاد و سیستم  گرد و غبار هستند. این دستگاه ها صفحه ارتعاشی و درجه بندی شده دارند. همچنین می توانند گرد و غبار، کاه، پوسته و سایر ناخالصی های سبک را از بین ببرد.

همچنین می تواند بذر سوخته، بذر جوانه زده، بذر آسیب دیده (توسط حشره)، دانه پوسیده، بذر خراب، دانه کپک زده، بذر مبتلا به پودر بیماری را حذف کنند. پس از حذف ناخالصی های بزرگ و کوچک، محصول نهایی را می تواند به ذرات بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم کند.

عملکرد دستگاه بوجاری صنعتی

دانه بر اساس ضخامت بر روی صفحه نمایش با سوراخ های دراز طبقه بندی شده قرار می گیرند. این صفحات معمولاً مسطح و دارای سوراخ های گرد و گردان استوانه ای هستند و برای مرتب و تمیز کردن دانه ها کارایی دارند. برس، کوبنده و سایر وسایل برای حذف ذرات گیر کرده در صفحه نمایش استفاده می شوند. جدا کننده های طول برای جدا کردن دانه ها بر اساس طول و فن ها برای جداسازی آن ها با ویژگی های آیرودینامیکی استفاده می شوند.

انواع دستگاه بوجاری صنعتی

دستگاه های بوجاری صنعتی دارای انواع متنوعی هستند که متقاضیان بر حسب نیاز و توان مالی خود می توانند آن ها را خریداری کنند. اکنون به مهم ترین انواع دستگاه بوجاری صنعتی می پردازیم.

  • دستگاه بوجاری حبوبات چهارتوزین

این محصولات دارای چهار بخش ورودی هستند همین امر سبب شده بتواند همزمان ۴ محصول غیر مشابه یا یکسان را بوجاری و بسته بندی کنند. اگر نیاز شما زیاد است می توانید این محصول را خریداری کنید.

  • دستگاه بوجاری دو توزین

دو ورودی برای این دستگاه تعبیه شده که امکان کار بر روی محصولات مشابه یا غیر مشابه را در اختیار شما قرار می دهد، این محصولات نسبت به ۴ توضیح قیمت مناسب تری دارند.

  • دستگاه بوجاری حجمی

این محصولات قابلیت این را دارند که به صورت همیشگی و دائمی بوجاری و بسته بندی کردن حبوبات را انجام دهند. اما تنها کارخانه ها و افرادی که حجم تولید بالایی دارند می توانند این محصولات را خریداری کنند زیرا که جزو دستگاه های بوجاری بزرگ هستند.

  • دستگاه بوجاری بزرگ

این محصولات برای بسته بندی کردن انواع سبزی های خشک، گیاهان دارویی و پودر های غذایی کارایی دارند. دقت این دستگاه ها بسیار بالا است، همین امر سبب شده بتوانند محصول اصلی را از اضافات به خوبی جدا کنند.

  • دستگاه بوجاری تک توزین آنالوگ

از لحاظ قیمتی دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و برای بوجاری کردن حبوبات مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها نیمه اتوماتیک هستند و فقط یک ورودی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

تفاوت دستگاه بوجاری خانگی و صنعتی

دستگاه های بوجاری خانگی و صنعتی تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند.  از جمله این تفاوت ها می توان به کارایی آنها اشاره کرد. دستگاه های بوجاری خانگی برای محصولات با حجم کم مورد استفاده قرار می گیرد. پس توان بالایی برای غربالگری محصولات زیاد  و تمیز کردن آن ها ندارند. اجزای سازنده این محصولات نیز با یکدیگر متفاوت است در دستگاه های صنعتی با توجه به نوع آن ها از تجهیزات بیشتر استفاده شده است. از لحاظ قیمتی نیز دستگاه های بوجاری خانگی دارای قیمت مناسب تری هستند.

شرکت سازنده دستگاه های بوجاری

یکی از شرکت های بسیار معتبر و با تجربه در زمینه تولید و طراحی انواع دستگاه بوجاری جهت جداسازی محصولات در صنایع غذایی، شرکت آروین صنعت ایرانیان می باشد.

دستگاه های تولیدی این شرکت عمل بوجاری غلات و دانه های کشاورزی مانند: حبوبات، خشکبار، سبزیجات خشک، کشمش، قندشکسته، زیتون و غلات مثل جو، گندم و… را بر عهده دارند.

شرکت آروین صنعت ایرانیان طراح و سازنده دستگاه سرند برقی، این دستگاه را برای جداسازی محصولات در صنایع مختلف مانند جداسازی در صنایع بسته بندی و غذایی مثل حبوبات، خشکبار، سبزیجات خشک، زرشک، کشمش، قندشکسته، زیتون و سیر و صنایع کشاورزی مثل کود کمپوست و ورمی کمپوست (سرند دوار) و خاکه برگ و غلات مثل جو، گندم و کنجد و صنایع شکلات سازی و کیک و کلوچه و نوشیدنیها مثل شکر و آرد و صنایع شیمیایی (گرانولها و پودرهای شیمیایی) و کود شیمیایی و پلیمر و صنایع دارویی و صنایع معدنی و صنایع خوراک دام و طیور و صنایع لاستیک سازی و بازیافت زباله و خاک اره و… طراحی و وارد بازار کرده است.

کلیه متقاضیان و مشتریان محترم میتوانند برای سفارش دستگاه بوجاری حبوبات با شرکت نوآوران ماشین با شماره تلفن 09127174106 آقای بهیفر تماس حاصل فرمایند.

ضمنا آروین صنعت ایرانیان آمادگی دارد تا در صورت تمایل متقاضیان محترم در محل کارگاه خود پذیرای آن دسته از عزیزانی باشد که تمایل به مشاهده فرآیند تولید ماشین آلات را دارند.

این دستگاه ها برای پاک کردن محصول از ناخالصی های ریز و درشت طراحی گردیده است. حجم کوچک دستگاه قابلیت عملکرد و تنظیمات مختلف را میسر و آسان می نماید.

در طراحی این دستگاه ها علاوه بر جاری غلات و حبوبات بوجاری بذر محصولاتی مانند سبزی و صیفی نیز در نظر گرفته شده که با تهیه و سفارش غربالی های مناسب میسر میگردد.

سازنده دستگاه بوجاری 100% گندم به ظرفیت حداقل 500 کیلوگرم تا 20 تن در ساعت چه شرکتی است؟ معمولا میزان تناژ معمول بزرگان حوزه غلات، 5 تن می باشد، اما اگر بیشتر از این باشد، قطعاً بسیار بهتر عمل خواهد شد.

انواع دستگاه بوجاری گندم شرکت آروین صنعت ایرانیان:

دستگاه های بوجاری گندم تولید شده شرکت آروین صنعت ایرانیان بر اساس کوچک و بزرگ بودن به صورت های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • دستگاه بوجاری سیار خانگی
  • صنعتی بزرگ

به طور کلی دستگاه های سیار بوجاری گندم تولیدی شرکت آروین صنعت، به خودی خود دارای چرخ می باشند. دلیل این امر قابلیت جابجایی دستگاه است.

سخن پایانی

دیگر روش های سنتی برای غربال کردن و پاک کردن دانه ها جوابگو نیست بهتر از دستگاه های مدرن و کارآمد استفاده کنید. دستگاه های بوجاری با بهترین امکانات طراحی شده و دارای انواع مختلفی است. که اگر شما توان خرید دستگاه های بزرگ را ندارید می توانید دستگاه های کوچک و خانگی را خریداری کنید. از طریق همین وب سایت می توانید این محصولات را خریداری کنید.

تفاوت دستگاه بوجاری خانگی و صنعتی چیست؟

قیمت، عملکرد، تجهیزات

مزیت های دستگاه بوجاری خانگی چیست؟

صدای کم، دقت بالا، قیمت مناسب و غیره

انواع دستگاه بوجاری چه هستند؟

صنعتی و خانگی

کارکرد دستگاه بوجاری چیست؟

غربالگری و پاک کردن دانه و غیره

انواع دستگاه بوجاری صنعتی شامل چه هستند؟

تک توزین، دو توزین، پودری و غیره

به جهت اطلاعات بیشتر و هرگونه سوال و بازدید از فرآیند تولید دستگاه های بوجاری با ما در تماس باشید: 88174420-021

Tags: , , , ,