دستگاه بوجاری لوبیا

دستگاه بوجاری لوبیا، برای جداسازی ناخالصی های مختلف از آن مورد استفاده قرار می گیرد. لوبیا یکی از محبوب ترین حبوبات در ایران به حساب می آید که در سبد هر خانواده ایرانی مشاهده می شود. این محصول به شکل های فله ای و بسته بندی به فروش می رسند که قطعاً لوبیای بسته بندی شده کیفیت بالاتری نسبت به فله ای دارد و متقاضی آن بیشتر است زیرا در مسیر تولید و بسته بندی این محصول بوجاری شده است و دیگر نیازی به پاک کردن ندارد. در گذشته پاک کردن لوبیا به وسیله نیروی انسانی انجام می گرفت که هم کار طاقت فرسایی بود و هم وقت گیر اما در حال حاضر پاک سازی و جداسازی لوبیا از تمام مواد زائد وظیفه دستگاه بوجاری لوبیا است. این دستگاه یکی از زیر مجموعه های خط بوجاری حبوبات می باشد که با دقت و سرعت بالایی کار بوجاری را انجام می دهد.

شاید برایتان این سؤال پیش آمده باشد که دستگاه بوجاری لوبیا چگونه کار می کند؟ ما در اینجا به توضیح این سؤال پرداخته ایم. این دستگاه دارای یک تابلو برق است که وظیفه تأمین نیروی الکتریکی قطعات دستگاه بوجاری را به عهده دارد و برق را به صورت مستقیم بین قطعات تقسیم و منتقل می کند، بعد از آن لوبیا توسط بالابر یا به شکل دستی وارد مخزن دستگاه می شود. ناودانی که در زیر مخزن وجود دارد دارای یک ترانس ویبره است که در زیر ناودانی جای گذاری شده است و وظیفه دارد با لرزاندن ناودانی لوبیا را به سمت جلو هدایت نماید، لوبیا به طرف محفظه باد ریزش کرده و از آن عبور می کند. فن قدرتمندی که در پشت محفظه باد قرار گرفته است با نیرویی که ایجاد می کند تمام خاک و خاشاک را از محصول جدا می نماید اما نکته جالب توجه اینجاست که این خاک ها از سوراخ هایی که در جلو محفظه باد قرار گرفته است خارج می شوند اما لوبیا که قادر به عبور از این سوراخ ها نیست و مجبور است به پایین ریخته شود. ناگفته نماند ناخالصی های به جا مانده جدا شده از این محصول، به بیرون از مخزن توسط خروجی پایین محفظه باد هدایت می شوند.

حالا زمان اجرای کار مخزن سه مرحله ای است این مخزن با 3 الک در زیر مخزن باد جای گرفته است. هر کدام از این الک ها برای بوجار کردن قسمتی از اضافات این محصول طراحی شده اند و دارای سوراخ هایی مخصوص هستند. وسیله ای که باعث لرزش و حرکت مخزن 3 مرحله ای دستگاه بوجاری لوبیا می شود الکترو موتوری است که در زیر این مخزن قرار گرفته است و قدرت این موتور توسط تسمه ای به بلبرینگ های زیر مخزن انتقال پیدا می کند. الک اول دانه های لوبیا را از خود عبور می دهد و ناخالصی ها و مواد زائدی که در مرحله قبل جدا نشده اند را از خروجی خود به بیرون هدایت می کند. الک دوم مقدار تعیین شده ای از ضایعات بزرگ تر را توسط سوراخ های الک از لوبیا جدا می سازد. الک سوم که دارای کوچک ترین سوراخ است فقط لوبیا را از سرند خارج می کند و از طریق خروجی پایانی به بیرون هدایتشان می کند. تا اینجای کار 80 در صد از محصول جداسازی شده است، شما برای پاک سازی 100% دانه های لوبیا باید نوار نقاله بازدید و چند کاربر داشته باشید که این محصول را به صورت چشمی پاک نمایند تا وارد مرحله بسته بندی شود.

یکی از موفق ترین سازندگان دستگاه های بوجاری شرکت آروین صنعت می باشد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید دستگاه بوجاری لوبیا از طریق مراجعه به سایت این شرکت با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

دستگاه بوجاری حبوبات

حبوبات در زمان برداشت به همراه کاه، شن، خاک، سنگ و غیره برداشت می شوند در قدیم الایام افراد تا چند تن از حبوبات را جداسازی می کردند و زمان بسیار زیادی هم برای انجام این کار صرف می شد اما یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها برای پاک سازی و سورت حبوبات، دستگاه بوجاری حبوبات است که در کوتاه ترین زمان هر تناژی از حبوبات را سورت می نماید. این دستگاه دارای 2 مدل مکانیکی و لیزری می باشد، دستگاه بوجاری حبوبات مکانیکی اولین دستگاه ساخته شده در این زمینه است که به صورت مکانیکی، کار سورت محصولات مختلفی را انجام می دهد و دستگاه بوجاری حبوبات لیزری مدل پیشرفته دستگاه مکانیکی است که به وسیله سنسورهای موجود در آن، تمامی حبوبات را با دقیق ترین حالت ممکن جداسازی می نماید. محصولاتی که می توان با دستگاه بوجاری حبوبات بوجار کرد عبارتند از: عدس، نخود، ماش، انواع لوبیا و تمامی حبوبات. دستگاه بوجاری حبوبات 5 سرند با اندازه های مختلف برای جداسازی انواع حبوبات دارد و یکی از مهم ترین ماشین آلات خط بوجاری این محصولات به شمار می رود. مزیت های دستگاه بوجاری حبوبات بسیار زیاد است که در این متن به شرح آن ها می پردازیم: صرفه جویی در به کارگیری نیروی انسانی یکی از مزیت های دستگاه بوجاری است در گذشته تعداد نیرو، بالا بود و کار با دقت کامل انجام نمی شد اما با پیدایش این دستگاه ها فقط به تعدادی نیرو نیاز دارید، هر چند برخی از دستگاه ها بدون کاربر هم کار جداسازی حبوبات را انجام می دهند.

دومین مزیت بالا رفتن تولید حبوبات است این مورد اهمیت ویژه ای برای صاحبان کارخانه های تولیدی دارد. با به کارگیری دستگاه بوجاری حبوبات مقدار تولید حبوبات چند برابر افزایش یافته است و نکته ای که ارتباط مستقیمی با تولید دارد کیفیت دستگاه است که قادر باشد خروجی با کیفیتی را ارائه دهد در این صورت تولید بیشتر می شود و افرادی که به دنبال افزایش تولید محصولاتشان هستند می توانند از این دستگاه استفاده نمایند. مورد سوم از مزایای دستگاه بوجاری کاستن خطا در فرایند تولید است در قدیم احتمال خطا به جهت ریز بودن حبوبات بسیار بالا بود و محصول اصلی کیفیت جالبی به دلیل وجود اضافات مواد زائد نداشت اما بوجاری توسط دستگاه بوجاری بدون کوچک ترین خطایی صورت می گیرد. اگر می خواهید بوجاری به شکل کامل بدون نقص باشد باید از دستگاه سورتینگ حبوبات استفاده نمایید که قطعاً گران تر از سیستم مکانیکی بوجاری خواهد بود. مزیت بعدی افزایش سود دهی برای صاحبان کارخانه ها و تولید کنندگان حبوبات می باشد یکی از راه های افزایش درآمد تولیدکنندگان حبوبات استفاده از دستگاه بوجاری حبوبات است.

موضوع افزایش سود دهی و درآمد یکی از اهداف تمامی کارخانه داران و تولیدکنندگان این محصولات می باشد. این دستگاه ها با سرعت بالایی که دارند میزان تولید را بیشتر کرده و موجب سوددهی بیشتر می شوند. از دیگر مزیت های این دستگاه طول عمر بالای آن است با توجه به این نکته شما می توانید تا سالیان سال از این دستگاه ها استفاده نمایید. این امر با خرید از سازندگان معتبر دستگاه های بوجاری قابل اجرا خواهد بود زیرا آن ها با استفاده از تجهیزات با کیفیت، دستگاه های بوجاری را می سازند و به همین دلیل آن ها دارای عمر طولانی می باشند. حالا متوجه شدید که این دستگاه چقدر در راندمان کاری شما و درآمد شما می تواند مؤثر باشد.

شرکت آروین صنعت با استخدام کادری مجرب توانسته است جایگاه ویژه ای بین خریداران دستگاه های بوجاری کسب نماید. شما می توانید دستگاه بوجاری حبوبات را به جهت خرید بدون واسطه خود با قیمتی مناسب تر از این شرکت تحویل بگیرید.

حبوبات و دستگاه سورتینگ برای جداسازی حبوبات

خط سورتینگ حبوبات

سورتینگ فرآیندی چند مرحله ای برای مرتب کردن، یک دست کردن، تفکیک و دسته بندی اقلام یک محصول بر اساس رنگ، شکل، اندازه و جنس می باشد به این فرآیند سورت و یا سورت کردن نیز می گویند. دستگاه سورتینگ حبوبات، محصول را بر اساس رنگ، ویژگی های ساختاری، وزن، اندازه، ترکیب شیمیایی، شکل و غیره به صورت خودکار مرتب سازی می کند. سورتینگ در فرآیند تولید و عرضه یک محصول کمک شایانی به جهت آسان کردن کار سورت و کوتاه کردن زمان سورت می کند. عملکرد یک سورتر می تواند شامل جدا کردن، رفع نقص، دسته بندی و جمع آوری باشد که موجب افزایش فرآیند کلی تولید می شود. یکی از دستگاه های سورتینگ حبوبات، کالر سورتر است فناوری های مورد استفاده در این دستگاه می تواند شامل هوش مصنوعی، دوربین دیجیتال، اشعه ایکس، لیزر، اجکتور شلیک و سیستم شارش باشد.

کالر سورتر، دانه های محصول را به کمک دوربین های دیجیتال ثبت و اسکن کرده و با هوش مصنوعی تفاوت های موجود در رنگ محصول را در یک صدم ثانیه شناسایی می کند و سپس ناخالصی های آن را خارج می سازد. دستگاه سورتینگ حبوبات یکی از زیر مجموعه های خط سورتینگ حبوبات است. یکی از تفاوت های کالر سورتر با بقیه دستگاه های سورت این است که کالر سورتر رنگ های مختلف یک محصول را از رنگ اصلی که برای دستگاه مشخص شده است تشخیص داده و حبوبات نامرغوب را از محصول اصلی جدا می کند و محصولی هم سایز و استاندارد به شما تحویل می دهد اما دستگاه های دیگر قابلیت تشخیص رنگ را ندارند. پاک سازی حبوبات از هر نخاله ای به صورت دستی، دارای مسائل زیادی می باشد اما انجام این کار توسط دستگاه های سورتینگ مزایای بسیاری برای کشاورزان و تولیدکنندگان حبوبات دارد. این دستگاه می تواند در صدم ثانیه حبوبات نامرغوب را شناسایی و جداسازی نماید و در نهایت محصولی سورت شده و با کیفیت بالا را به شما ارائه دهد به همین جهت سرعت تولید افزایش پیدا می کند این دستگاه کار ساعت ها نیروی انسانی را در کوتاه ترین زمان انجام می دهد.

استفاده از دستگاه سورتیگ حبوبات برای تولیدکنندگان این محصولات بسیار کارآمد است آن ها به راحتی می توانند محصولات خود را در بسته بندی های گوناگون و سایزهای یکسان در اختیار مصرف کنندگان حبوبات قرار دهند همچنین فروش حبوبات بوجار شده در بازار بسیار بیشتر از حبوبات فله ای می باشد. یکی از نکاتی که هر مصرف کننده باید برای نگهداری و حفظ دستگاه های بوجاری بدانید این است که هر چند ماه یک بار این دستگاه ها بازرسی شده و به صورت سالیانه هم توسط افراد ماهر و تعمیرکار این دستگاه ها بررسی شوند زیرا در صورت بروز کوچک ترین ایراد، عمر دستگاه بوجاری کاهش می یابد و می تواند بزرگ ترین مشکلات را برای شما ایجاد کند. آسیب دیدن دستگاه های سورتینگ لوبیا نسبت به دستگاه بوجاری لوبیا بیشتر است زیرا حساس تر از دستگاه مکانیکی بوجاری می باشد به همین جهت شما با انجام بازرسی های دوره ای می توانید از کارکرد دستگاه بوجاری خود خیالی آسوده داشته باشید.

ساخت دستگاه بوجاری لوبیا

شرکت های سازنده دستگاه های بوجاری باید یک سری نیازهایی که برای مصرف کننده این دستگاه ها مهم است را برآورده سازند. هر مصرف کننده برای خرید دستگاه بوجاری لوبیا سؤالاتی را دارد که سازنده باید برای هر کدام از آن ها جوابی داشته باشد این سؤالات عبارتند از:

ظرفیت دستگاه چقدر است؟

چند کیلو در یک ساعت سورت می کند؟

با چه کیفیت و راندمانی لوبیا را بوجاری می کند؟

آیا شرکت سازنده برای خرید دستگاه بوجاری لوبیا خدمات پس از فروش و قطعات یدکی لازم را تأمین می کند؟

این ها سؤالات مهمی هستند که برای مصرف کننده بسیار با اهمیت است زیرا اگر سازنده به ظرفیت و کیفیت دستگاه دقت نکند، ممکن است ناخالصی های زیادی در محصول سورت شده باقی بماند یا حتی مقدار زیادی از محصول با ناخالصی ها از دست برود. در رابطه مقدار سورت در ساعت نیز سازنده باید برای انواع تناژها، دستگاه بوجاری همان ظرفیت را داشته باشد در واقع باید برای همه نیازها حرفی برای گفتن داشته باشد (هم برای تولیدکنندگان صنعتی که تولید تناژ بالایی در ساعت دارند و هم برای تولیدکنندگان خانگی که حجم تناژ پایینی دارند) مورد بعدی داشتن اعتبار، سابقه و نیروی فنی برای پشتیبانی شرکت سازنده است در کنار این موارد داشتن قطعات جانبی هم بسیار مهم است، شرکت سازنده باید تیم لازم برای نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش داشته باشد تا مصرف کننده در زمان خرید دیگر دغدغه ای برایش باقی نماند و به راحتی بتواند دستگاه بوجاری لوبیا را خریداری نماید. یکی از شرکت هایی که جای هیچ گونه نگرانی برای خریداران دستگاه های خود باقی نمی گذارد، شرکت آروین صنعت است که تا به این لحظه توانسته است پاسخگوی تمامی نیازهای مصرف کننده باشد.

قیمت دستگاه بوجاری لوبیا

قیمت یکی از عوامل مهم و مؤثر در خرید به شمار می رود امروزه برای هیچ دستگاهی نمی توان قیمت ثابتی را تعیین کرد زیرا بسته به عوامل مختلف دچار تغییر می شوند حتی امروز در بازار چیزی به اسم قیمت ثابت نداریم. عواملی که می توانند قیمت دستگاه بوجاری لوبیا را تحت تأثیر قرار دهند عبارتند از:

  • کیفیت و دقت دستگاه بوجاری
  • ظرفیت خروجی و تعداد سرندهای آن جهت بوجاری محصول
  • داشتن گارانتی از شرکت عرضه کننده
  • تأمین مناسب و سریع قطعات مصرفی دستگاه بوجاری
  • کیفیت وسایل جانبی دستگاه بوجاری
  • نوع دستگاه بوجاری
  • خرید بدون واسطه دستگاه بوجاری
  • نوسانات بازار

وجود هر یک از این عوامل می تواند قیمت را تغییر دهد، ظرفیت دستگاه نقش مهمی در قیمت دارد زیرا هرچه ظرفیت دستگاه بوجاری بیشتر باشد دارای قیمت بالاتری خواهد بود. نوسانات بازار هم نقش تعیین کننده ای در قیمت این دستگاه ها دارند شما در زمان خرید باید شرایط بازار را بررسی نمایید تا در بهترین زمان ممکن خریدتان را انجام دهید. خرید به شکل جزئی و عمده هم در قیمت مؤثر است زیرا شرکت برای افرادی که این دستگاه ها را به صورت عمده خریداری می کنند تخفیف بیشتری قائل می شود. با توجه به وضعیت بازار ایران و کاهش قدرت خرید صاحبان صنایع، بعضی از واردکنندگان، دستگاه های فاقد کیفیت را با قیمت پایین وارد کشور کرده اند. اگر دستگاه بوجاری لوبیا این دقت و کیفیت را نتواند به درستی تأمین کند، این تفاوت قیمت در میان مدت می تواند آسیب های جدی به صاحبان کسب و کار وارد نماید. به همین جهت افراد باید برای خرید دستگاه بوجاری لوبیا، سراغ شرکت های معتبری بروند که خود سازنده این دستگاه ها هستند تا در صورت ایجاد مشکل افراد بتوانند از خدماتی که سازنده دستگاه های بوجاری برای مصرف کننده این دستگاه ها تعریف کرده است بهره مند شوند و بتوانند برای خرید این دستگاه ها قیمت کمتری را به واسطه خرید مستقیم از شرکت بپردازند.

دستگاه بوجاری لوبیا چیست؟

جداسازی تمام مواد زائد سنگین و سبک از لوبیا توسط دستگاه بوجاری لوبیا صورت می گیرد.

چند مدل دستگاه بوجاری حبوبات داریم؟

دستگاه بوجاری حبوبات دارای دو مدل است مدل اول دستگاه بوجاری حبوبات مکانیکی می باشد و مدل دوم دستگاه بوجاری حبوبات لیزری.

مزایای دستگاه سورتینگ حبوبات چیست؟

دستگاه سورتینگ حبوبات دارای مزیت های زیادی است که می توان به سرعت و دقت بالای این دستگاه، بهره وری بیشتر، راندمان بالاتر و افزایش تولید حبوبات اشاره کرد.

دستگاه بوجاری لوبیا را از کجا خریداری کنم؟

شرکت آروین صنعت یکی از بهترین سازندگان دستگاه بوجاری لوبیا است که با استفاده از باکیفیت ‌ترین تجهیزات اقدام به ساخت این دستگاه ها می کند یکی از مزیت های خرید از این شرکت این است که شما در مقابل هزینه ای که پرداخت می کنید تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش را دریافت می نمایید.

قیمت دستگاه بوجاری لوبیا به چه عواملی وابسته است؟

عوامل مختلفی مانند نوسانات بازار، ظرفیت دستگاه، کیفیت دستگاه، نوع دستگاه، داشتن گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش می توانند در تعیین قیمت دستگاه بوجاری لوبیا مؤثر باشند.