دستگاه ترویر ( دانه گیر ) مدل A.R.L 201

دستگاه ترویر (دانه گیر) مدل A.R.L 201

دستگاه نیم دانه‌گیر (NB4) یکی از ماشین آلات کاربردی برای جداسازی نیم‌ دانه‌ های موجود در غلاتی نظیر گندم و جو و… است. ساختار بکار رفته در طراحی و ساخت دستگاه نیم دانه‌ گیر  شرایطی فراهم می‌ آورد تا این تجهیزات توانایی جدا کردن سیاه دانه یا نیم‌ دانه‌ ها را از غلات داشته باشند. گروه صنعتی آروین صنعت ایرانیان؛ تولید کننده دستگاه نیم دانه‌گیر در ادامه تمام نکات اصلی که لازم است درباره طراحی ماشین نیم دانه‌گیر، طرز استفاده و خرید دستگاه بدانید را ارائه می‌دهد.

دستگاه ترویر ( دانه گیر ) مدل A.R.L 201 چیست؟

دستگاه نیم دانه‌گیر که به سیاهدانه گیر نیز شناخته می‌ شود، یکی از کاربردی‌ ترین و در عین حال ساده‌ ترین تجهیزات جهت بوجاری، حذف دانه‌ های ریز و نیم‌ دانه از غلاتی مانند گندم، جو می‌ باشد. این دستگاه همچنین یکی از بهترین گزینه‌ ها جهت استفاده شالی‍کاران محترم به منظور جداسازی لاشه برنج (دلک) است.

طراحی دستگاه دانه‌ گیر

دستگاه نیم دانه‌ گیر به گونه‌ ای طراحی شده است که بدون نیاز به نیروی الکتریسیته و تنها از طریق ایجاد نیروی گریز از مرکز کار می‌ کند. این طراحی موجب می‌ شود تا در مصرف انرژی برق به میزان قابل توجهی صرفه‌ جویی شود و راندمان دستگاه افزایش یابد. راندمان اکثر دستگاه‌ های نیم دانه‌ گیر بالای 90 درصد است. مسئله بسیار مهمی که در طراحی دستگاه دانه‌ گیر باید به آن توجه داشت، جنس متریال به کار رفته در قطعات و اجزای مختلف دستگاه می‌ باشد. تمام قطعات موجود در این دستگاه از ورق استیل ضد زنگ با کیفیت ساخته شده‌ اند و  مقاومت خوبی در برابر خوردگی و پوسیدگی دارند. در ضمن ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر ورق استیل، از ورق آهنی نیز جهت تولید این دستگاه استفاده می‌ شود، اما به دلیل رعایت اصول بهداشتی این متریال در تولید کمتر استفاده می‌ شود. دستگاه سیاه دانه‌ گیر به جهت دارا بودن طراحی و ساختار خاص؛ بدون نیروی الکتریسیته و الکتروموتور کار می‌ کند.

تولید و ساخت دستگاه سیاه دانه‌ گیر

کاربرد دستگاه سیاهدانه‌ گیر در جدایی نیم‌ دانه از غلاتی نظیر گندم، جو و برنج است و استفاده از آن اهمیت زیادی در صنعت کشاورزی و بهینه سازی غلات دارد. به همین دلیل، گروه صنعتی آروین صنعت، تولید و ساخت دستگاه جدا کننده نیم دانه را در مجموعه فعالیت‌ های خود قرار داده است. لازم به ذکر است، تمام مراحل طراحی و تولید دستگاه سیاهدانه گیر در این مجموعه توسط تکنسین‌ های حرفه‌ ای و مهندسین با تجربه و بر اساس استانداردهای بین المللی انجام می‌ شود.
دستگاه نیم دانه‌گیر در بر اساس سفارش در سه مدل: تک سیلندر، دو سیلندر و چهار سیلندر قابل تولید می‌ باشد.

کاربرد دستگاه ترویر ( دانه گیر ) مدل A.R.L 201

وجود سیاه‌ دانه در غلات گندم و جو یا نیم‌ دانه در برنج کیفیت این محصولات را پایین می‌ آورد. به همین دلیل، با جداسازی نیم‌ دانه و سیاه دانه‌ ها  این محصولات را یکدست و برای عرضه در بازار آماده می‌ کنند.

دستگاه دانه‌ گیر با تنظیم ناودانی داخل سیلندر توانایی انجام کارهای زیر را دارد:

  • جداسازی نیم‌ دانه‌ ها در غلات گندم، جو و برنج
  • جداسازی سیاهدانه‌ ها در غلات گندم و جو
  • جداسازی لاشه برنج (دلک) از برنج

مزیت دستگاه ترویر ( دانه گیر ) مدل A.R.L 201

دستگاه دانه‌گیر علاوه بر کارایی بالا، تاثیر زیادی در مرغوبیت و یکدست شدن غلات کشاورزی دارد. دلایل دیگری نیز در کاربرد گسترده این تجهیزات موثر هستند که عبارتند از:

  1. در ساخت دستگاه از ورق استیل ضد زنگ استفاده شده است. به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر دما، رطوبت و ضربه دارد.
  2. کار کردن با آن آسان است و نیاز به تجربه قبلی ندارد.
  3. در مصرف انرژی بسیار صرفه‌ جویی می‌ شود.
  4. هزینه نصب، نگهداری و تعمیر آن پایین است.
  5. دستگاه نیم‌ دانه‌ گیر را می‌ توان در اندازه و ظرفیت‌ های مختلف طراحی و تولید کرد.

برای کسب اطلاع بیشتر و خرید دستگاه دانه گیر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

1-دستگاه ترویر ( دانه گیر ) مدل A.R.L 201 چگونه کار می‌ کند؟

دستگاه نیم دانه گیر با نیروی گریز از مرکز کار می‌ کند. به همین دلیل، از نظر مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه است.

2-دستگاه دانه‌ گیر به چه منظوری مورد استفاده قرار می‌ گیرد؟

از دستگاه دانه‌ گیر برای جداسازی سیاه‌ دانه و نیم دانه‌ ها از گندم و جو و نیز جدا کردن لاشه برنج از برنج سالم استفاده می‌ شود.

3-دستگاه دانه گیر در چه انواعی طراحی و تولید می‌ شود؟

تک سیلندر، دو سیلندر و چهار سیلندر

4-مزیت استفاده از دستگاه نیم دانه‌ گیر چیست؟

مقاومت بالا در برابر عوامل فرسایش محیطی، عملکرد آسان، مصرف انرژی کم و هزینه نصب، نگهداری و تعمیر پایین.

5-قیمت دستگاه نیم‌ دانه‌ گیر چقدر است؟

با توجه به عدم ثبات متریال مورد استفاده در دستگاه دانه‌ گیر، این ماشین قیمت مشخصی ندارد. فاکتورهای معینی نظیر متریال بکار رفته در بدنه و سایر قطعات، اندازه و ظرفیت دستگاه بر قیمت نهایی دستگاه دانه‌ گیر تاثیرگذار هستند. برای استعلام قیمت می‌ توانید با کارشناسان گروه صنعتی آروین صنعت و از طریق شماره‌ های تماس ذکر شده در پایین صفحه در ارتباط باشید.
ارتباط با کارشناسان گروه صنعتی آروین صنعت
دفتر مرکزی : 02188174420
کارخانه : 02156234025
فروش : 09192120190