انواع سورتینگ در خط تولید

انواع سورتینگ در خط تولید

شرکت‌ ها و افراد فعال در زمینه تولید محصولات گوناگون و به خصوص محصولات کشاورزی، باید بتوانند محصولاتی با ظاهر مناسب و یکسان را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. این موضوع قطعاً باعث می‌ شود تا بتوان رضایت مشتریان را جلب کرد و از سوی دیگر فروش را افزایش داد.

سورتینگ یکی از روش‌ های نوینی است که با استفاده از آن می توانید محصولات مختلف را بر اساس ساختار، رنگ، شکل ظاهری، ابعاد و… تقسیم بندی کنید. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا دستگاه سورتینگ برای افراد با سطوح نیاز مختلف تولید و وارد بازار شوند. از آنجایی که به روش‌ های سورتینگ گوناگونی برای محصولات مختلف نیاز داریم، بهتر است قبل از همه چیز، انواع سورتینگ در خط تولید را بهتر بشناسیم. در ادامه متخصصین ما در سایت آروین صنعت توضیحات بیشتری را در این زمینه با شما به اشتراک خواهند گذاشت.

مزایای استفاده از سورتینگ

افزایش استقبال مردم از محصولات بسته بندی شده و‌ خرید فروشگاه‌ های زنجیره‌ ای بزرگ باعث شده تا تولیدکنندگان به دنبال روش‌ های مختلفی برای دسته بندی محصولات خود باشند. زمانی که مشتریان سراغ محصولات بسته بندی شده می‌ روند، قطعاً انتظار دارند تا هیچگونه ناخالصی بین محصولات مختلف مانند مرغ، حبوبات، انواع میوه و… وجود نداشته باشد. این در صورتی است که خرید فله‌ ای باعث می‌ شود تا قیمت نهایی محصول شما تا حدودی کاهش یابد و از طرفی میزان ناخالصی‌ های مختلف مانند پوکه، ضایعات و… بیشتر شود.

زمانی که سراغ استفاده از دستگاه سورتینگ بروید، می‌ توانید به راحتی انواع محصولات تولید شده خود را در دسته بندی‌ های گوناگونی قرار دهید که هر کدام از آنها درجه کیفی خاصی دارند. از سوی دیگر داشتن خط کامل سورتینگ به تولیدکنندگان اجازه می‌ دهد تا کیفیت محصولات خود را در شرایطی که قصد صادرات را دارند افزایش دهند. البته نباید فراموش کنید که این موارد تنها بخشی از مزایای استفاده از دستگاه سورتینگ می‌ باشند و استفاده از روش های صورت اینکه گوناگون قطعاً مزایای گوناگونی را در اختیار افراد فعال در زمینه‌ های مختلف خواهد گذاشت.

معرفی انواع دستگاه سورتینگ

انواع سورتینگ در خط تولید1

به طور کلی انواع دستگاه سورتینگ را بر اساس محصولی که با استفاده از آن می‌ توان دسته بندی کرد، می‌ شناسند. روش‌های سورتینگ گوناگون برای مراحل مختلف تولید و بسته بندی مورد استفاده قرار می‌ گیرند و هر کدام از آنها ویژگی‌ های خاصی را در اختیار ما می‌ گذارد. در بسیاری از موارد خط کامل سورتینگ شامل چند دستگاه است که می‌ تواند محصولات درجه یک، درجه دو و درجه سه را تقسیم بندی کند. بر اساس کاربرد انواع دستگاه سورتینگ مورد استفاده در خط تولید را می‌ توان در دسته بندی زیر مشاهده کرد:

  • دستگاه سورتینگ تخم مرغ
  • دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی
  • دستگاه سورتینگ برنج
  • دستگاه سورتینگ حبوبات
  • دستگاه سورتینگ مرکبات

در ادامه هر کدام از این موارد را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دستگاه سورتینگ تخم مرغ

در زمان بسته بندی تخم مرغ باید حتما به شکل ظاهری و وزن آنها توجه داشته باشیم. تخم مرغ‌ هایی که در معرض فساد قرار دارند، معمولاً دچار تغییر وزن یا شکل ظاهری می‌ شوند. از همین رو نباید در بسته بندی نهایی برای عرضه به بازار قرار گیرند. با استفاده از دستگاه صوتی می‌ توانید انواع تخم مرغ‌ هایی که دچار ترک خوردگی هستند و یا خراب شده‌ اند را تشخیص داده و آنها را جدا کنید. همچنین با جداسازی تخم مرغ‌ هایی که در معرض فساد قرار دارند، کمک می‌ کنید تا محصولاتی با کیفیت و سالم به دست مشتری برسد.

دستگاه سورتینگ مرغ و ماهی

روش‌ های سورتینگ برای مرغ و ماهی می‌ تواند متفاوت باشد. از همین رو دستگاه سورتینگ مورد استفاده برای مرغ و ماهی ابتدا محصولات را شستشو داده و سپس آنها را بر اساس وزن و اندازه جداسازی می‌ کنند. در گذشته جداسازی محصولات نامرغوب یا بی‌کیفیت به صورت دستی و با استفاده از نیروی انسانی انجام می‌ شد. دقت پایین نیروی انسانی نسبت به دستگاه‌ های پیشرفته باعث شده تا به کارگیری این تجهیزات گزینه به صرفه‌ تری باشد. از همین رو افراد فعال در زمینه پرورش مرغ و ماهی باید حتماً از روش های سورتینگ استفاده کنند تا از سایر رقیبان خود جا نمانند.

دستگاه سورتینگ برنج

خط کامل سورتینگ برنج شامل چند دستگاه است که روند دسته بندی برنج را بر اساس رنگ و اندازه آنها انجام می‌ دهند. این کار باعث می‌ شود تا بتوان برنج‌ های نیم دانه یا خرد شده را از محصولات سالم جدا کرد و در نهایت برنج با کیفیت و درجه یک را در اختیار مشتری قرار داد. استفاده از این روش‌ ها کمک می‌ کند تا در سایر فرآورده‌ های دیگر مانند خورده برنج یا برنج نیم دانه برای مصارف دیگری مانند تولید شیرینی جات یا پخت آش استفاده کرد. همچنین محصول نهایی فاقد هرگونه ناخالصی یا برنج‌ های ناقص خواهد بود.

دستگاه سورتینگ حبوبات

افراد فعال در  زمینه پرورش و تولید حبوبات می‌ دانند که حشرات مختلف یا آفات گوناگون باعث می‌ شوند تا وزن برخی از حبوبات و کیفیت آنها کاهش یابد. از همین رو برای پاکسازی و بسته بندی حبوبات باید سراغ روش‌ های سورتینگ مختلف بروید. دستگاه سورتینگ حبوبات دارای سنسورها و بخش‌ های گوناگونی است که در آنها تمامی ناخالصی‌ ها مانند برگ یا دانه‌ های سنگ، حبوبات ناقص یا آسیب دیده و… از محصول نهایی به صورت کامل جداسازی شوند. از همین رو بعد از عبور دادن حبوبات از خط کامل سورتینگ می‌ توانیم آنها را با خیال راحت درون بسته ‌بندی‌ قرار دهیم.

دستگاه سورتینگ مرکبات

با استفاده از دستگاه سورتینگ مرکبات این امکان را دارید که محصول نهایی با کیفیت و سالم که همگی به یک اندازه و یکرنگ هستند را در اختیار مشتری قرار دهید. معمولاً می‌ بینیم که در خط کامل سورتینگ مرکبات از حداقل دو دستگاه سورتینگ استفاده شده که یکی از آنها وظیفه جداسازی محصولات بر اساس رنگ و دیگری وظیفه جداسازی آنها بر اساس ابعاد و وزن را دارد‌. دسته بندی محصولات در چنین شرایطی باعث می‌ شود تا در نهایت محصولات تولید شده خود را با قیمت بالاتری در بازار به فروش برسانید.

دستگاه کالر سورتینگ

این دستگاه سورتینگ که جایگاه مهمی در خط کامل سورتینگ خواهد داشت، بر اساس رنگ دسته بندی را انجام می‌ دهد. استفاده از این دستگاه‌ ها برای بسته بندی و جداسازی انواع گیاهان دارویی مانند دمنوش ها، چایی و… می‌ تواند به بهبود کیفیت نهایی بسیار کمک کند. از سوی دیگر در خط کامل سورتینگ برنج، حبوبات و… نیز دسته بندی محصولات بر اساس رنگ آنها اهمیت زیادی برای ما خواهد داشت. در نمونه‌ های امروزی دستگاه کالر سورتینگ شاهد این هستیم که سنسورهای دیگری در کانال‌ های متفاوت برای پاک کردن و همسان سازی محصولات نهایی وجود دارد.

جمع بندی

تا این جای کار سعی کردیم انواع سورتینگ در خط تولید را با هم مورد بررسی بیشتری قرار دهیم. در صورتی که قصد خرید دستگاه سورتینگ را دارید، باید حتماً با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند مشورت کنید. از سوی دیگر برای راه اندازی خط کامل سورتینگ ممکن است نیاز به دستگاه‌ های گوناگونی داشته باشید. از همین رو بهتر است سراغ تولید کنندگان و عرضه کنندگان حرفه‌ ای این تجهیزات بروید. متخصصین ما در شرکت آروین صنعت آماده‌ اند تا مشاوره‌ های لازم برای داشتن خریدی بهتر را در اختیار شما قرار دهند.

 

سوالات متداول

1. انجام سورتینگ چه مزایایی دارد؟

با استفاده از دستگاه سورتینگ ما محصولات مرغوب را از سایر محصولات بی‌ کیفیت یا ضایعات گوناگون مانند برگ، ریگ و… جدا خواهیم کرد. به همین دلیل می‌ توانیم محصول باکیفیت تری را در نهایت تحویل بازار دهیم.

2. انواع دستگاه سورتینگ کدامند؟

انواع دستگاه صوتی را بر اساس نوع کاربرد آنها تقسیم بندی می‌ کنند که دستگاه سورتینگ حبوبات، برنج، تخم مرغ، مرغ و ماهی و… را شامل می‌ شود.

3. خط کامل سورتینگ شامل چه دستگاه‌ هایی می‌ شود؟

خط کامل سورتینگ شامل چند دستگاه است که می‌ تواند محصولات درجه یک، درجه دو و درجه سه را تقسیم بندی کند.

4. دستگاه کالر سورتینگ چیست؟

دستگاه کالر سورت این روند دسته بندی محصولات را بر اساس رنگ آنها انجام می‌ دهد و در شرایط مختلفی کاربرد دارد.

5. برای خرید انواع دستگاه سورتینگ از کجا اقدام کنیم؟

در سایت آروین صنعت شما می‌ توانید انواع دستگاه سورتینگ را مشاهده و خریداری نمایید و همچنین امکان دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید برای مشتریان وجود دارد.