دستگاه پیش بوجاری گندم

دستگاه پیش بوجاری گندم

گندم یکی از محصولات کشاورزی با ارزش بوده که برای بهره برداری صحیح آن حتماً به دستگاه پیش بوجاری گندم احتیاج دارید. این دستگاه ها در ابعاد و ظرفیت های مختلف تولید می شوند تا نیاز متقاضیان را به طور کامل رفع کنند. عملیات های متنوع پیش بوجاری مانند جدا کردن ساقه توسط این دستگاه صورت می گیرد. اما قبل از خریداری آن ها نیاز بوده که اطلاعاتی را درباره این تجهیزات کاربردی به دست بیاورید. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم درباره این تجهیزات مهم در صنعت بوجاری مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد خریدی آگاهانه را دارید ما را همراهی کنید.

دستگاه پیش بوجاری گندم را دقیق تر بشناسید

الزامات تکنولوژیکی فرآوری گندم باید با کمک تجهیزات مناسب انجام شود. تصور زندگی انسان مدرن بدون کشاورزی غیرممکن است. این بخش، مواد غذایی و سایر مواد خام را برای سایر بخش های اقتصاد تامین می کند. برای مجتمع کشاورزی، محصولات قرار است محصولات کشاورزی از جمله گندم برای مدت طولانی ذخیره شو‌د. بر همین مبنا لازم بوده تجهیزات بهینه مانند ماشین آلات تمیز کردن گندم از جمله دستگاه پیش بوجاری گندم در این زمینه به کار گرفته شود.

در سال های اخیر ماشین آلات یکپارچه برای تکمیل و افزایش فرآوری گندم تولید شده اند. دستگاه پیش بوجاری گندم یکی از این تجهیزات است که فناوری ساخت آن نیاز بسیاری از فرآیند های بوجاری را رفع می کند. این تجهیزات از قسمت های مختلفی ساخته شده اند. انواع دستگاه پیش بوجاری مدرن تر راحتی بیشتری را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. جدا کردن اضافاتی مانند ساقه، پوشال، کاه، کلوخ و غیره توسط همین دستگاه صورت می گیرد.

وظایف دستگاه پیش بوجاری گندم

غلات به ویژه گندم اساس کشاورزی هستند زیرا نان، شیرینی، پاستا و آرد از آن تهیه می شود. نکته اصلی در صنعت فرآوری غلات این بوده که هر ساله تقاضا برای این نوع محصول افزایش می یابد پس خرید تجهیزات با کیفیت ضروری است. این دستگاه ها هر کدام برای انجام وظایف خاصی تولید شده اند. در واقع شیوه ساخت و تجهیزات به کار برده شده در تهیه آن ها عملکرد دستگاه را مشخص می کند. دستگاه پیش بوجاری گندم نیز با توجه به تجهیزات به کار رفته شده در تولید آن وظایف به خصوصی دارد.

این دستگاه پیش بوجاری وظیفه دارد که بذر ها را تمیز کند و فرایند بوجاری را سرعت ببخشد. از آنجایی که گندم از مزرعه برداشت می شود، همیشه روی سطح آن گرد و غبار وجود دارد. بنابراین باید گندم را به گونه ای تمیز کنیم که گرد و غبار از سطح آن گرفته شود. این امر نیز این دستگاه پر کاربرد انجام خواهد شد. دستگاه پیش بوجاری با کیفیت قادر بوده سنگ، دانه های پوک، دانه های درشت را تشخیص داده و آن ها را جدا سازی کند. این دستگاه بر اساس برخورداری از استفاده آسان، راندمان بالا و ساختار ساده، مورد استفاده و پذیرفته شدن افراد مختلف حاضر در این صنعت است.

وظایف دستگاه پیش بوجاری گندم

اهمیت استفاده از دستگاه پیش بوجاری

 ممکن بوده که قصد داشته باشید از گندم به عنوان بذر برای کاشت استفاده کنید. در هنگام استفاده این نوعی از گندم باید دقت بسیار بالایی داشته باشید و موارد زیادی را در نظر بگیرید. مهمترین شاخص کیفیت بذر خلوص آن است. پس از برداشت، شما باید بذر را از اضافات جدا کنید و خلوص آن را بالا ببرید. دانه های گندم باید از چندین مدل نا خالصی ها جدا شوند‌. یکی از این نا خالصی ها علف های هرز است. جدا کردن آن ها به راحتی از طریق دستگاه انجام خواهد شد.  ماسه، دانه های آفت، برگ دیگر موارد آن ها هستند که یک تهدید بزرگ محسوب می شوند.

اما از همه مهم تر برای پاکسازی گندمی که قصد دارید از آن به عنوان بذر استفاده کنید جدا کردن دانه دیگر گیاهان و دانه های خود رو است. دلیل این امر کاملاً واضح است اگر شما نتوانید آن ها را جدا کنید همراه با محصول رشد خواهند کرد. آن ها می توانند بیشتر از گندم آب جذب کرده و املاح مفید زمین را به خود اختصاص دهند. به علاوه اگر همراه با گندم رشد کرده باشند محصول نهایی نا خالصی های فوق العاده بالایی دارد. در این مواقع طبیعتاً باید هزینه زیادی را برای پاکسازی و تمیز کردن آن پرداخت کنید. دقیقا همین موارد است که اهمیت استفاده از دستگاه پیش بوجاری گندم را چندین برابر می کند.

تجهیزات به کار رفته شده در ساخت دستگاه پیش بوجاری

هر دستگاه بوجاری از تجهیزات خاصی ساخته شده است که در نهایت کیفیت و عملکرد آن را تعیین می کنند. هر چه این تجهیزات مدرن تر باشند به نسبت دستگاه عملکرد بهتری خواهد داشت. در دستگاه هایی با ظرفیت بالا از تجهیزات بیشتری استفاده می کنند. پس می توان گفت که محصولات به کار رفته در ساخت انواع دستگاه پیش بوجاری گندم یکسان نیستند. اما اکنون برخی از تجهیزات ثابت در اکثر این دستگاه ها را ذکر می کنیم. گردگیر، فن، بلبرینگ، الک، موتور، مبدل فرکانس از جمله آن ها هستند. قسمت های مختلف این دستگاه ها نیز از فولاد ضد زنگ ساخته شده تا در برابر رطوبت دستگاه مقاوم باشد.

تعمیر و نگهداری دستگاه پیش بوجاری گندم

تعمیر و نگهداری صحیح از هر دستگاهی منجر خواهد شد که طول عمر مفید آن به میزان چشم گیری افزایش پیدا کند. نکات نگهداری بسیار آسان هستند و شما به راحتی می توانند آن ها را انجام دهید. یکی از این موارد بازرسی دوره ای دستگاه پیش بوجاری گندم است. بهتر بوده در بازه های زمانی مختلف مانند یک بار در ماه دستگاه را چک کنید. در صورت کاهش بازده دستگاه مشکل را پیدا کرده و آن را از بین ببرید. اکنون دیگر نکات تعمیر و نگهداری از انواع این دستگاه ها را ذکر خواهیم کرد.

  • محل پارک دستگاه و قرار دادن آن باید مسطح و سفت باشد. همچنین با توجه به تولید گردو غبار توسط دستگاه محل مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.
  • قبل از کار، بررسی کنید که آیا پیچ های اتصال هر قسمت سفت هستند، آیا قطعات گیربکس به طور انعطاف پذیر می چرخند. همچنین آیا صداهای غیرعادی وجود دارد و آیا کشش تسمه انتقال ثابت است یا خیر.
  • هنگام تعویض واریته در حین کار باید ذرات بذر باقی مانده در دستگاه تمیز شود و دستگاه باید 10-5 دقیقه به کار خود ادامه دهد.
  • ماشین باید در مکانی سرپوشیده قرار داده شود.
  • نقاط روغن کاری باید قبل از هر عملیات با سوخت پر شده و پس از اتمام تمیز و بررسی شود.
  • عیوب دستگاه به موقع برطرف شود.

تعمیر و نگهداری دستگاه پیش بوجاری گندم

توصیه هایی برای نگهداری و بوجاری گندم

گندم اهمیت فوق العاده بالایی برای تهیه انواع مواد غذایی مانند نان، ماکارونی و غیره دارد. همین اهمیت بالا منجر شده که ضروریت  استفاده از تجهیزات پاک کننده گندم از جمله دستگاه پیش بوجاری گندم چندین برابر شود. بر همین مبنا انجام صحیح کلیه فرآیند های پس از برداشت گندم از جمله پاک کردن، ذخیره سازی، حمل و نقل و برای حفظ حداکثر کیفیت آن ها ضروری است. حفاظت کافی از گندم بسیار الزامی بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

زیرا به دلیل اثرات تنفس خود دانه ها، رشد قارچ ها و حشرات تخریب در طول ذخیره سازی می تواند بسیار سریع باشد. در مورد گندم، برای نگهداری در شرایط بهینه باید چندین عامل را عمدتاً کنترل کرد. به عنوان مثال باید آن ها را به درستی خشک کنید زیرا تأثیر خشک کردن بر کیفیت گندم بسیار زیاد است. در این راستا باید کنترل شود پروتئین های گلوتن در اثر دمای بالای خشک شدن آسیب نبینند. در غیر این صورت، فرآیند برگشت ناپذیر است و نمی توان این امر را جبران کرد.

مدیریت پس از برداشت گندم با خرید دستگاه پیش بوجاری گندم

فرآیند های اصلی درگیر در مدیریت پس از برداشت گندم عبارتند از تمیز کردن، ذخیره سازی، هوادهی، خشک کردن و کنترل آفات. اگر همه این فرآیندها به درستی انجام شود، می توانیم کیفیت گندم را به حداکثر برسانیم. اما مهم تر از همه این موارد تمیز کردن گندم با دستگاه پیش بوجاری گندم است. اما دقیقاً چرا استفاده از این دستگاه ها پس از برداشت گندم اهمیت دارد؟

قبل از ذخیره سازی و برای از بین بردن نا خالصی های همراه گندم تمیز کردن غلات از طریق دستگاه پیش تمیز کننده صورت می گیرد. منظور از نا خالصی های بیان شده دانه های غلات دیگر، سنگ، کاه و غیره است. فرآیند پیش بوجاری فضای بیشتری را برای ذخیره مقدار زیادی غلات باقی می گذارد. علاوه بر این گندم را تمیز کرده بهتر مخلوط می کند و کیفیت آن را بهبود می بخشد.

نکات ضروری برای انتخاب فضای ذخیره سازی بعد از بوجاری گندم

البته شیوه و مکان ذخیره سازی نیز علاوه بر استفاده از دستگاه پیش بوجاری گندم حایز اهمیت است. باید یک فضای ذخیره سازی مناسب برای گندم بعد از بوجاری کردن آن در نظر بگیرید. زیرا قارچ ها و حشرات مسئول اصلی از دست دادن کیفیت دانه در طول پس از برداشت هستند که در فضای ذخیره سازی رشد می کنند. برای کاهش خسارات ناشی از آن ها باید شرایط نا مساعدی برای توسعه آن ها ایجاد شود.

کنترل رطوبت نسبی یکی از شرایطی است که باید مورد توجه قرار گیرد. هنگامی که رطوبت نسبی فضای بین دانه ای کمتر از 67٪ باشد، شرایط ذخیره سازی ایمن است، زیرا رشد قارچ ها از 71٪ رخ می دهد. برای نظارت بر شرایط ذخیره سازی غلات، از دما سنج استفاده می‌ کنیم. فناوری‌ ای که به ما امکان می ‌دهد افزایش دما را با اندازه ‌گیری‌ های دوره ‌ای تشخیص دهیم. پس علاوه بر استفاده از دستگاه پیش بوجاری گندم به این عوامل نیز برای مدیریت بهتر گندم پس از برداشت توجه کنید.

مزایای خرید دستگاه پیش بوجاری

خرید این دستگاه ها مزایای فوق العاده بالایی به همراه دارد. متقاضیان با خرید این دستگاه قادر خواهند بود عمل بوجاری کردن را خیلی سریع تر انجام دهند. این امر منجر خواهد شد سرعت کار خود را افزایش داده و زمان ذخیره کنند. به علاوه با خریدن این دستگاه می توان میزان تولید را به میزان قابل توجهی افزایش داد. این تجهیزات طول عمر بالایی دارند

برای خرید دستگاه پیش بوجاری گندم باید چه مبلغی پرداخت کنیم؟

یکی از فاکتور های اساسی که متقاضیان هنگام خرید دستگاه پیش بوجاری گندم به آن توجه ویژه‌ ای دارند قیمت خریداری این محصول است. اگر هزینه تهیه دستگاه بیش از حد بالا باشد افراد زیادی تمایل به خرید نشان نمی دهند. قیمت این محصول به عوامل متعددی  وابسته بوده بر همین امکان بیان هزینه نهایی وجود نخواهد داشت. اما تا حدودی قادر خواهیم بود که عوامل دخیل در قیمت را بیان کنیم. اینگونه  می توانید بهتر هزینه تهیه این دستگاه ها را تخمین بزنید. از جمله این عوامل می توان به ظرفیت دستگاه اشاره کرد.

دستگاه های با ظرفیت بیشتر به دلیل استفاده از فناوری و تجهیزات سازنده زیاد تر مبلغ بالاتری دارند. البته برند سازنده این محصولات نیز در قیمت نقش دارد. اگر متقاضی قصد تهیه دستگاه بوجاری گندم از یک برند صاحب نام را داشته باشند نیاز بوده مبلغ بالاتری پرداخت کنند. عامل دیگری که در قیمت موثر بوده مرکز عرضه کننده انواع دستگاه پیش بوجاری است. مراکز مختلفی به عرضه این دستگاه ها مشغول هستند که هر کدام قیمت متفاوتی را برای دستگاه ها در نظر می ‌گیرند. اما خرید از مراکز معتبر منجر می شود هزینه کمتری برای تهیه آن ها پرداخت کنید.

بهترین راه برای خرید

از روش‌ های مختلفی متقاضیان قادر خواهند بود که دستگاه پیش بوجاری گندم را خریداری کنند. انتخاب هر کدام از این روش ها متناسب با راحتی و تمایل شما صورت خواهد گرفت. اما به طور کلی می توان با دو  روش خرید حضوری و خرید آنلاین انواع این دستگاه ها را تهیه کرد. اکنون هر دو آن ها را مورد بررسی قرار می‌ دهیم تا با آگاهی کامل روش مناسب خود را انتخاب کنید.

  • خرید حضوری

بعضی از مراکز این محصولات را به صورت حضوری در اختیار متقاضیان قرار می دهند. برای تهیه مستقیم این محصولات نیاز بوده که به مراکز عرضه کننده آن ها به صورت حضوری مراجعه کنید. این روش خرید که به روش سنتی تهیه محصولات نیز معروف است مزایای خاص خود را دارد. به عنوان مثال شما از نزدیک می توانید دستگاه را بررسی کرده و تصمیم به خرید بگیرید. البته ممکن است مجموعه عرضه کننده حضوری خدمات حمل را انجام ندهند. در این صورت خریدار بعد از خرید باید دستگاه را به مکان مورد نظر انتقال دهد.

  • خرید آنلاین

در چند سال اخیر افراد تمایل بسیار بیشتری به خرید آنلاین محصولات مختلف از جمله دستگاه پیش بوجاری گندم دارند. خرید این دستگاه ها به صورت آنلاین مزایای بسیار بیشتری نسبت به خرید حضوری دارد. شما می توانید این تجهیزات در هر استانی که باشید به صورت آنلاین تهیه کنید.

همچنین در سایت عرضه کننده این دستگاه ها تمام مشخصات آن ها به طور کامل ذکر شده که خرید را برای شما راحت تر می کند. علاوه بر این حمل و نقل و جابجایی دستگاه پیش بوجاری نیز به عهده مراکز آنلاین فروش است. این ویژگی سرعت کار شما را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

شیوه سفارش دستگاه پیش بوجاری گندم

شیوه سفارش و مدت زمان تحویل دستگاه

برای سفارش آنلاین دستگاه پیش بوجاری گندم فقط کافی است که به سایت مدنظر مراجعه کرده و اقدام به ثبت سفارش کنید. در سایت ظرفیت، قیمت و دیگر اطلاعات دستگاه برای آگاه سازی کاربران ذکر شده است. این شفاف سازی منجر شده به راحتی بتوان این محصول را انتخاب کرده و قیمت آن را با دیگر وب سایت ها مقایسه کنید.

مدت زمان تحویل دستگاه نیز با توجه به عوامل متعددی تعیین خواهد شد. مرکز عرضه کننده، ظرفیت دستگاه، برند سازنده از جمله این عوامل هستند. اما در حالت کلی تحویل این تجهیزات اگر از مراکز معتبر خریداری شده باشند مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید. از طریق بررسی سابقه و فعالیت های هر مجموعه قادر خواهید بود به معتبر بودن آن پی ببرید.

سخن پایانی

قطعاً افراد و مجموعه های فعال در زمینه گندم با خرید دستگاه پیش بوجاری قادر خواهند بود کسب و کار خود را ارتقاء دهند. این تجهیزات با بهترین مواد اولیه و به روزترین تکنولوژی ساخته شده اند. همین شیوه ساخت و مونتاژ عالی منجر شده طول عمر مفید بسیار بالایی داشته باشند. البته شما در صورتی از مزایای این دستگاه ها برخوردار خواهید شد که آن ها را به صورت اورجینال و با بهترین کیفیت تهیه کنید. در همین راستا می توانید از طریق همین وب سایت انواع این دستگاه ها را با قیمت بسیار مناسب سفارش دهید.

  1. مدیریت پس از برداشت گندم شامل چه مواردی است؟ مدیریت پس از برداشت گندم شامل استفاده از دستگاه پیش بوجاری گندم، ذخیره سازی و غیره می شود.
  2. برای خرید انواع دستگاه پیش بوجاری گندم باید چه مبلغی پرداخت کنیم؟ هزینه تهیه این تجهیزات با توجه به عواملی مانند ظرفیت دستگاه، برند سازنده، نوسانات ارز تعیین می شود.
  3. برای طول عمر مفید بیشتر دستگاه پیش بوجاری گندم چه کاری انجام دهیم؟ نگهداری درست و به ویژه بازرسی دوره ای در افزایش طول عمر مفید این تجهیزات نقش فراوانی دارد.
  4. بهترین روش خرید دستگاه های پیش بوجاری چگونه است؟ خرید آنلاین از طریق سایت با توجه به قیمت مناسب و ارسال سریع بهترین راه خرید این دستگاه ها محسوب می شود.
  5. وظیفه دستگاه پیش بوجاری شامل چه مواردی است؟ این دستگاه باید اضافاتی مانند ساقه، سنگ و غیره را از دانه ها جدا کند.