دستگاه بوجاری کنجد

دستگاه بوجاری کنجد

عمل بوجاری یکی از اعمال بسیار مهم در صنایع تولید و بسته بندی دانه ها و غلات می باشد. یکی از لوازم بسیار کارآمد در کارخانه های تولید و بسته بندی کنجد، دستگاه های بوجاری کنجد می باشد.

به وسیله ی دستگاه بوجاری کنجد می توان دانه های بسیار ریز کنجد را با سرعت و دقت بسیار بالا وارد چرخه ی بسته بندی کرد. کارکرد دستگاه های بوجاری کنجد نیز به این صورت است که دستگاه با توجه به مدل و عملکرد، عمل بوجاری دانه های کنجد را انجام داده و دانه ی کنجد را بدون هیچ گونه خارو خاشاکی وارد چرخه ی بسته بندی می کند.

برای بازدید از خط تولید دستگاه بوجاری کنجد (ریزدانه)، اطلاع از قیمت و هرگونه سوال با ما در تماس باشید: 88174420-021

عمل بوجاری کردن کنجد با دستگاه بوجاری کنجد چگونه انجام می شود؟

همانطور که می دانید دانه ی کنجد یک دانه خوراکی ریزی است که پس از کشت و برداشت، دارای پوسته های اضافی و خاک و حتی سنگ ریزه هایی می باشد که این ضایعات را می توان به کمک دستگاه بوجاری کنجد از بین برد.

متاسفانه در گذشته عمل بوجاری کردن کنجد، به صورت دستی انجام می شد که این کار بسیار زمان بر بود و با دقت کافی انجام نمی شد. حال امروزه با ورود دستگاه بوجاری کنجد به صنعت بسته بندی کنجد، بوجاری کردن این دانه در زمان کوتاه و دقت بالایی انجام می شود.

انواع دستگاه های بوجاری کنجد:

در کشور ما دستگاه های بوجاری کنجد، هم ایرانی و هم خارجی موجود می باشد که هر کدام از انواع آن با توجه به نیاز کارخانه مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این مدل های دستگاه های تولید شده ی دستگاه بوجاری کنجد می تواند عمل بوجاری را برای سایر ریز دانه ها نیز انجام دهد.

دستگاه بوجاری کنجد (ریزدانه)

همچنین دستگاه های بوجاری کنجد در انواع مختلفی تولید می شود که هرکدام از آن با فاکتورهایی مانند: تعداد الک ها، سایز، تعداد خروجی ها و ابعاد کلی دستگاه با یکدیگر متفاوت می شوند.دستگاه های بوجاری کنجد نیز با توجه به برق ورودی نیز به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می شود.

نحوه ی کار دستگاه های بوجاری کنجد خانگی چگونه است؟

یکی از دستگاه های بوجاری کنجد بسیار کاربردی در اکثر کارگاه های کوچک، دستگاه های بوجاری کنجد خانگی می باشند. این نوع دستگاه بوجاری کنجد دارای عملکرد بسیار فوق العاده ای می باشد به طوری که این دستگاه از نظر عملکرد تفاوتی با دستگاه بوجاری صنعتی کجد، نداشته و دقت و کیفیت آن در حد انواع دستگاه های بزرگ و صنعتی است.

دستگاه بوجاری ریزدانه خانگی توانایی پاکسازی و تفکیک چندین کیلو کنجد در ساعت را دارد و این عمل را به کمک الک هایی که با زاویه خاصی بر روی یکدیگر نصب شده و در حال لرزش می باشند، انجام می دهد و سپس پس از طی کردن چند مرحله و عبور از چند نوع سایز الک، دانه ی کنجد خالص را جداسازی می کند.

دستگاه های بوجاری خانگی معمولا در ابعاد کوچکی تولید می شوند و به دلیل ابعاد کوچک و تولید آلودگی صوتی کمتر می توان آن را در اتاق یا زیرزمین نیز جای گذاری کرد.

فاکتورهای موثر بر قیمت دستگاه بوجاری کنجد خانگی و صنعتی:

  • معمولا دستگاه های خانگی بوجاری تولید شده در ابعاد بسیار کوچک بوده و دارای سیستمی ساده تر می باشد در نتیجه قیمت آن از دستگاه های بوجاری صنعتی کنجد، کمتر می باشد.
  • ظرفیت ورودی کنجد در دستگاه بوجاری کنجد
  • نوع عملکرد دستگاه بوجاری کنجد

ویژگی های دستگاه بوجاری صنعتی کنجد:

  • همانطور که گفتیم، دستگاه بوجاری صنعتی کنجد در مدل های زیادی تولید و در بازار موجود می باشد که هر کدام از این دستگاه ها ظرفیت عملکرد آن ها با یکدیگر متفاوت می باشند.
  • دستگاه های بوجاری کنجد قادر به جداسازی گرد و خاک و ضایعات و سایر ضایعات از کنجد هستند.
  • بزرگترین دستگاه بوجاری صنعتی کنجد در دنیا، توانایی بوجاری کردن 4 تن کنجد در ساعت را دارد.
  • دستگاه بوجاری کنجد از الک های ویبراتور در سایز های متفاوت و فن های دمنده به وجود آمده است و نحوه ی عمل جداسازی ضایعات در این دستگاه، بر اساس وزن دانه ها است.
  • دستگاه بوجاری صنعتی کجد، وظیفه ی پاک سازی کنجد را در کمترین زمان ممکن و با کمترین درصد خطا دارد.
  • اکثر دستگاه های بوجاری صنعتی کنجد استاندارد، مجهز به تابلو برق و ایمن می باشند، همچنین این دستگاه دارای صفحه دیجیتالی برای کنترل و تنظیم دستگاه است.
  • معمولا برق ورودی اکثر دستگاه های بوجاری صنعتی کجد، برق سه فاز می باشد.