دستگاه بوجاری کنجد (ریزدانه)

خرید دستگاه بوجاری بذر یونجه با بهترین قیمت

کشاورزان و دامداران می‌ توانند با خرید دستگاه بوجاری بذر یونجه با بهترین قیمت، دانه‌ های یونجه را از پوسته آن جداسازی نمایند. این دستگاه علاوه بر جدا کردن پوست یونجه، بذر را از خاک، سنگریزه، پوشال و دیگر مواد اضافی پاکسازی می‌ کند. دستگاه بوجاری بذر یونجه از دقت و سرعت عمل بسیار بالایی برخوردار است و می‌ تواند در کمترین زمان ممکن مقدار زیادی بذر یونجه را جداسازی کند.

در این مقاله از آروین صنعت ایرانیان قصد داریم به بررسی دستگاه بوجاری بذر یونجه به طور کامل و جامع بپردازیم. در صورتی که شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید و می‌ خواهید این دستگاه را با بهترین قیمت خریداری نمایید، پیشنهاد می‌ کنیم با ما همراه باشید.

دستگاه بوجاری بذر یونجه

یونجه به عنوان یکی از محصولات کشاورزی ریزدانه، غذای اصلی دام محسوب می‌ شود. دامداران برای استفاده از یونجه در ابتدا باید آن را از مواد اضافی پاکسازی کنند. در گذشته این پاکسازی به روش سنتی و دستی انجام می‌ شد که دقت پایین و مدت زمان طولانی داشت. اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه بوجاری یونجه این عمل به بهترین نحو ممکن در زمانی بسیار کم انجام می‌ گیرد.

دستگاه بوجاری ریز دانه برای محصولات کشاورزی دیگری همچون گندم و ذرت نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این دستگاه بذرهای یونجه را از پوسته، تخم حشرات، خاک، سنگریزه، خاشاک و هر نوع مواد اضافی جدا می‌ کند. دستگاه بوجاری یونجه از طریق الک و باد ناخالصی‌ ها را پاکسازی می‌ نماید. اگر این مواد از بذر یونجه جدا نشوند، پس از کاشت بذر، رشد نامطلوب و ناهماهنگ گیاه حاصل می‌ گردد. از این رو بوجاری بذر یونجه امری ضروری و لازم است. این دستگاه دارای مدل‌ های مختلفی است که هر کدام از توانایی و ظرفیت خاصی برخوردار می‌باشند.

خرید دستگاه بوجاری بذر یونجه

انواع مختلفی از دستگاه بوجاری بذر یونجه تولید شده است. این دستگاه با توجه به ظرفیت و میزان یونجه‌ ای که می‌تواند پاکسازی کند، دارای چندین مدل است. برخی از مدل‌ ها ظرفیت 10 تن یونجه و برخی ظرفیت 20 تن و همچنین ظرفیت‌ های دیگر دارند. برای خرید دستگاه بوجاری بذر یونجه باید به مقدار یونجه تولیدی خود توجه نموده و دستگاهی با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

قیمت دستگاه بوجاری بذر یونجه نیز با توجه به مدل و ظرفیت و ابعاد آن مشخص می‌ گردد. برندها و مجموعه‌ های مختلفی اقدام به تولید و فروش دستگاه بوجاری ریزدانه می‌ کنند. هر کدام از این دستگاه‌ ها از ویژگی‌ ها و کیفیت و قیمت مخصوص به خود برخوردارند. قیمت این دستگاه با توجه به میزان ظرفیت، ابعاد و اندازه، امکانات، سرعت پوست گیری و جداسازی یونجه، تعداد الک‌ ها و قدرت باد متفاوت است. دستگاه‌ هایی که در ابعاد بزرگتری هستند و میزان بیشتری از بذر یونجه را بوجاری می‌ کنند از قیمت بالاتری برخوردارند.

در صورتی که به دنبال بهترین دستگاه هستید، باید به سراغ مجموعه‌ ها و کارخانه‌ های معتبر که دارای دانش فنی و تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته تولیدی هستند بروید. یکی از بهترین مجموعه‌ ها برای خرید دستگاه بوجاری بذر یونجه با بهترین قیمت آروین صنعت ایرانیان است.

ما در مجموعه آروین صنعت با بهره گیری از علم روز دنیا و تجهیزات کاملا مدرن و پیشرفته، دستگاه بوجاری بذر یونجه را با رعایت تمام استانداردهای لازم و در نهایت کیفیت تولید می‌ کنیم. تمامی ماشین آلات شرکت آروین صنعت دارای ضمانت و خدمات پشتیبانی پس از فروش هستند. برای کسب اطلاعات کامل و مشاوره رایگان در زمینه خرید دستگاه بوجاری بذر یونجه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

طرز کار دستگاه بوجاری بذر یونجه

یونجه به عنوان غذای دام مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برای بدست آوردن بذر با کیفیت یونجه و کاشت مجدد آن باید مواد اضافی و ناخالصی‌ ها جدا گردند. این فرایند جداسازی و پاکسازی توسط دستگاه بوجاری یونجه و طی مراحلی صورت می‌ گیرد.

  1.  مرحله اول اختصاص دارد به بارگیری دستگاه. یعنی مقدار یونجه مورد نظر که مطابق با ظرفیت مخزن دستگاه می‌ باشد، توسط بالابرهای مخصوص از دریچه بالای دستگاه وارد محفظه مخصوص می‌ شوند.
  2.  گام بعدی نوبت ورود یونجه به قسمت اصلی دستگاه است. یونجه‌ هایی که در مخزن دستگاه بوجاری قرار دارند آرام و براساس اندازه‌ ای مشخص توسط دریچه‌ ای به بخش اصلی جداسازی و پوست گیری هدایت می‌ شوند. مخزنی که یونجه‌ ها در آن قرار دارند از یک دریچه قابل تنظیم برخوردار است که می‌ توان مقدار مشخصی از یونجه را با استفاده از این دریچه در زمانی مشخص وارد قسمت اصلی دستگاه نمود.
  3.  در مرحله سوم و پس از ورود یونجه‌ ها به قسمت اصلی دستگاه، الک‌ ها و سرندهای مخصوص شروع به کار می‌ کنند و مواد اضافی را جدا می نمایند. همچنین در این بخش دستگاه علاوه بر سرندها با تولید باد عملیات جداسازی ناخالصی‌ ها را با کیفیت بیشتر و دقت بالاتری انجام می‌ دهد. این مواد اضافی از طریق کانال  مخصوصی از دستگاه خارج می‌ شوند. در برخی مدل‌ ها نیز ناخالصی‌ ها به جای خروج از دستگاه و انتقال به فضای باز بیرون، در مخازن مخصوصی ریخته می‌ شوند و پس از اتمام کار تخلیه می‌ گردند.
  4.  در مرحله چهارم بذر یونجه پاک شده از طریق دریچه‌ ای که در زیر قسمت اصلی دستگاه بوجاری تعبیه شده است وارد مخزن مخصوصی می‌ شود. 

 

سوالات متداول

1. قیمت دستگاه بوجاری بذر یونجه چقدر است؟

قیمت دستگاه بوجاری بذر یونجه با توجه به مواردی همچون میزان ظرفیت، ابعاد و اندازه، توان و نیرو، برند تولید کننده، امکانات، تعداد الک‌ ها، میزان سرعت و دقت و … مشخص می‌ شود.

2. ظرفیت دستگاه بوجاری یونجه چقدر است؟

مدل‌ های گوناگونی از این دستگاه در بازار موجود است که هر کدام از آنها دارای ظرفیت خاصی هستند. از بهترین و مرسوم ترین دستگاه بوجاری یونجه که دامداران و کشاورزان بسیاری از آن استفاده می‌ کنند، می‌ توان به مدل 20 تنی اشاره نمود. این دستگاه می‌ تواند 20 تن بذر یونجه را در یک ساعت از ناخالصی‌ ها و مواد اضافی جدا کند.

3. چرا باید از دستگاه بوجاری بذر یونجه استفاده کنیم؟

بذر یونجه برای خوراک دام و همچنین کاشت مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از این رو باید با به کارگیری دستگاه بوجاری ریزدانه بذری خالص و با کیفیت بدست آوریم.

4. چرا از سیلو و مخازن نگهداری در کنار دستگاه بوجاری بذر یونجه استفاده می شود؟

ممکن است بلافاصله پس از فرآیند بوجاری از بذرهای یونجه استفاده‌ ای نشود. از این رو برای اینکه بذرها دچار مشکل و خرابی نشوند و آسیبی نبینند، آنها را در مخازن مخصوص نگهداری می‌ کنند.

5. دستگاه بوجاری بذر یونجه را از کجا تهیه کنیم؟

کارخانجات و شرکت‌ های مختلفی این دستگاه را طراحی و تولید می‌ کنند و برندهای مختلفی از دستگاه بوجاری یونجه در بازار موجود می‌ باشند. شما باید دستگاه مورد نیاز خود را از برند و مجموعه‌ ای معتبر که از دانش فنی لازم و کیفیت کار بالایی برخوردار است، مانند مجموعه آروین صنعت ایرانیان تهیه نمایید.