دستگاه ترویر (خرده گیر و بلند گیر)

درباره دستگاه ترویر

بذرها و دانه ها موادی هستند که غربال و دانه بندی آن ها از اهمیت بسیار بالایی در تعیین درجه کیفی و در نهایت قیمت آن برخوردار می باشد.
یکی از روش های غربال و دانه بندی دانه ها و بذر ها بوجاری بذر به کمک دستگاه ترویر برای حذف مواد زائد و دستیابی به بذر با خلوص فیزیکی استاندارد می باشد.

 

دستگاه های ترویر یکی از دستگاه های پرکاربرد در غربال دانه ها در بین دستگاه بوجاری می باشد که از یک استوانه برای جداسازی بذر از نظر ابعاد طولی می باشد.

یکی از مشکلات عمده کار با این دستگاه این است که با توجه به این که جداسازی دانه ها به وسیله ی دستگاه ترویر خرده گیر از لحاظ قطر دانه ها انجام می گیرد، بذر های هم قطر با طولهای متفاوت مثل جو و گندم را نمی توان با این دستگاه غربال کرد و در این صورت هر سایت تولید بذر نیازمند سیستم تفکیک کننده های سیلندری مجهز به استوانه های سیلندر محفر می باشد.
علاوه بر این ها با تجهیز ایستگاه های بوجاری بذر به این نوع سیستم، انتقال آلودگی بذر ها به سایر دانه ها به کمک دستگاه ضدعفونی کننده بذر تا حد قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داشت.

یکی از کاربردهای عمده دستگاه های ترویر بذر گندم، جدا سازی بذر سالم از جو، یولاف، بذرهای غیر استاندرد و خرد شده و سیاه دانه می باشد.

در فرآیند غربال با دستگاه ترویر یکی از اصلی ترین اهداف، جداسازی بذرهای با کیفیت از بذرهای بی کیفیت و شکسته و مواد زائد به کمک اندازه ی قطری بذر می باشد.

اصول بوجاری کردن بذر با دستگاه ترویر

بوجاري و درجه بندي بذر و دانه ها اصولا بر اساس خصوصیاتي مانند اندازه، وزن، شكل یا وضعیت هندسي دانه، شكل و انتقال ، خواص الكتریكي ، بافت سطح، خواص مكانیكي نور، رنگ و خواص شیمیایي انجام مي شود.

اندازه دانه

یکی از اولین مراحل برای جداسازی و غربال بذر ها از یک دیگر، غربال دانه ها به وسیله ی تفاوت سایز آن ها می باشد. در Sieve Screen مواد دانه اي غربال این روش مواد اصلي و ناخالصي ها به دلیل اختلاف اندازه هایشان از یكدیگر جدا مي شوند.

 وزن دانه

یکی دیگر از مراحل تفکیک دانه ها از یک دیگر، استفاده از اختلاف وزن دانه ها با یک دیگراست. برای انجام این روش ابتدا، مواد در یك کانال قرار مي گیرند. فشار یا مكش بادي که به وسیله پنكه در کانال تولید می شود مواد را از یكدیگر جدا مي کند.

شكل هندسي دانه

گرد یا بیضي بودن دانه، کشیده یا چاق بودن و دیگر شكل هایی که مواد دارند، براي تمیز کردن محصول مورد استفاده قرار مي گیرند .به طور مثال دانه جو نسبت به گندم بلندتر و باریك تر است.

خصوصيات مكانيكي و بافت سطح دانه

دانه ها ممكن است سطح صاف یا زبری داشته باشند .اصطكاک دانه های مختلف با توجه به شكل سطح آنها متفاوت است. بر این اساس، ماشین هایی وجود دارند که از یك تسمه نقاله شیب دار و مخزن تشكیل شده اند. حرکت تسمه نقاله به سمت بالاي شیب مي باشد. دانه های مسطح و خشبي با تسمه نقاله به بالاي شیب، ریخته شده روي تسمه نقاله منتقل شده، درون مخزن اول مي ریزند. دانه های گرد با سطوح صاف روي تسمه نقاله سر مي خورند و یا غلتیده، در پایین تسمه نقاله درون مخزن دوم قرار مي گیرند.

خواص الكتريكي و مغناطيسي دانه

در این روش دانه ها بر اساس اختلاف بين خصوصيات، مغناطيسي شان جدا مي شوند. لایه نازكي از دانه روي تسمه نقاله ریخته مي شوند. در انتهاي تسمه نقاله دانه ها تحت تأثير یك ميدان قوي الكتریكي قرار مي گيرند. سطح دانه ها مغناطيسي شده و به تسمه مي چسبند. با چرخيدن تسمه دور غلتك، دانه هایی كه دارای خصوصيت مغناطيسي ضعيف تري هستند، زودتر و دانه های با خصوصيت مغناطيسي قوي تر، دیرتر از تسمه جدا مي شوند و به درون مخزن های مجزا سقوط مي كنند. به این ترتيب دانه هاي مختلف در مخزن مجزا تفكيك مي شوند.

بوجاری کردن بذر با دستگاه ترویز

بخش های تشکیل دهنده دستگاه ترویر:

شاسی دستگاه: یکی از بخش های مهم دستگاه ترویر که وزن کلیه ی بخش های دستگاه بر روی آن سوار می شود.

مخزن دستگاه: اولین قسمتی که مواد و دانه ها وارد دستگاه می شود مخزن است. خروجی مخزن دستگاه ترویر معمولا توسط دریچه تنظیم کنترل می شود تا مقدار مناسب و یکنواختی از مواد وارد دستگاه شود.

محفظه باد: یکی از قسمت های مه دستگاه ترویر، محفظه باد دستگاه است که در آن با نیروی باد عمل جداسازی دانه ها انجام می گردد. توجه داشته باشید در دستگاه ترویر میزان باد با توجه به وزن غلات و ناخالصی ها تعیین می شود.

واحدها غربالی دستگاه : این بخش از دستگاه ترویر شامل بازوهای لنگ و دو واحد تمیز کننده است که خلاف یکدیگر لرزش می کنند. کف واحد های غربالی مانند سینی است که مواد روی آن قرار می گیرد.

استوانه های حفره داردستگاه: این قسمت از دستگاه ترویر همانند الک هایی اقداماتی برای یکسان سازی حبوبات و غلات از نظر شکل و اندازه انجام می دهد. این بخش مهم ترین بخش دستگاه ترویر است و تفکیک دانه ها در بخش استوانه های حفره دار انجام را بر عهده دارد.

 

چرا باید یک دستگاه ترویر خریداری کنیم؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند شما را به خرید یک دستگاه ترویر ترغیب کند. در واقع خرید این محصولات می تواند مزایای بسیار زیادی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد. اما نیاز بوده قبل از خرید ابتدا این مزایا را مورد بررسی قرار دهید. اینگونه به طور کامل متوجه خواهید شد که آیا این تجهیزات ارزش خرید دارند یا خیر. اکنون مهم ترین دلایل خرید این دستگاه ها را بیان می کنیم.

خریداری دستگاه ترویر

کاهش نیروی انسانی

اگر عمل ترویر کردن به صورت سنتی انجام شود برای انجام تمام مراحل آن به نیروی انسانی زیادی احتیاج دارید. هر چه کسب و کار شما بزرگتر باشد این نیروها بیشتر خواهند شد. اما مزیت دستگاه های ترویر این است که می‌ تواند به میزان قابل توجهی نیاز شما را به نیروهای انسانی کاهش دهند. این گونه مجبور نیستید هزینه ای برای دستمزد آن ها پرداخت کنید. تجهیزات مدرن تر در این زمینه خدمات بیشتری ارائه می دهند و عملکرد بهتری دارند.

ارائه خدمات با دقت بیشتر و ایمنی بهتر

دستگاه ترویر قادر بوده که با دقت بسیار بالایی عمل ترویر کردن را انجام دهد. با این دستگاه ها محصولات کشاورزی با دقت بسیار بالایی جدا سازی می شوند. علاوه بر این به دلیل بهره گیری از تکنولوژی به روز در ساخت این دستگاه ها ایمنی فوق العاده بالایی دارند. پس می توان گفت که عملکرد این تجهیزات کیفیت محصول نهایی شما را تضمین می کند.

طول عمر مفید منحصر به فرد دستگاه ترویر

طبیعتاً افراد به این دلیل تجهیزات و دستگاه های کشاورزی را خریداری می کنند که بتوانند سال های زیادی از آن ها استفاده داشته باشند. بعضی از دستگاه های کشاورزی به دلیل عدم کیفیت بعد از گذشت چندین ماه از کار می افتند. البته عدم وجود فناوری به روز و استفاده نکردن از تجهیزات مدرن در ساخت آن ها نیز منجر به خراب شدن این دستگاه ها می شود. اما دستگاه ترویر ساخته شده توسط شرکت های معتبر مونتاژ بی نظیری دارند.

این دستگاه ها با پیشرفته ترین فناوری روز ساخته شده اند. یک دستگاه ترویر با کیفیت طول عمر مفید فوق ‌العاده بالایی دارد. منظور از طول عمر مفید مدت زمانی است که شما قادر هستید از تمام ظرفیت های این دستگاه نهایت بهره را ببرید. این تجهیزات اگر به صورت درست نگهداری شوند بازده و عملکرد منحصر به فردی دارند. پس اگر به فکر خرید یک دستگاه هستید که دوام و کارایی خود را در طول زمان های زیادی حفظ کند این دستگاه گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید.

چگونه از خراب شدن دستگاه ترویر جلوگیری کنیم؟

با انجام اقدامات خاصی شما قادر خواهید بود که میزان دوام دستگاه ترویر را بالا ببرید. این گونه از خراب شدن این محصولات پرکاربرد جلوگیری خواهید کرد. این اقدامات پیچیده و دشوار نیستند فقط کافی است که شما مدتی زمان به انجام آن ها اختصاص دهید. یکی از این اقدامات بررسی منبع تغذیه دستگاه است که نقش حیاتی برای عملکرد آن را برعهده دارد. ممکن است که ولتاژ برق دارای نوساناتی باشد که بر روی عملکرد نهایی دستگاه تاثیر بگذارد. علاوه بر این نوسانات در مواردی می توانند منجر به از کار افتادن دستگاه شوند. بر همین اساس نیاز بوده که منبع تغذیه مناسب برای دستگاه فراهم کرده و از ایمن بودن آن اطمینان خاطر حاصل کنید. از بازرسی دوره ای برای دستگاه ترویر غافل نشوید.

این بازرسی ها باید در بازه‌ های زمانی خاصی انجام شوند. بازرسی دوره ای منجر خواهد شد خیلی سریع تر بتوانید نواقص دستگاه را پیدا کرده و آن ها را رفع کنید. اگر شما تخصص کافی برای این امر را ندارید می توانید از نیروهای متخصص در این زمینه کمک بگیرید. همچنین الزامی بوده که بیش از نیاز دستگاه از آن کارایی انتظار نداشته باشید. زیرا هر دستگاه دارای محدوده ظرفیت خاصی بوده که با توجه به آن باید از دستگاه استفاده کرد.

خراب شدن دستگاه ترویر

قیمت خرید انواع دستگاه های ترویر

وقتی قصد خرید یک دستگاه را دارید فاکتورهای خاصی را مد نظر می گیرید. یکی از این فاکتور ها ترجیحا قیمت است بر همین مبنا قبل از خرید الزامی بوده درباره قیمت تهیه این محصولات اطلاعاتی را به دست بیاورید. عوامل بسیار زیادی در قیمت نهایی تهیه انواع دستگاه ترویر تاثیر گذار هستند بر همین مبنا امکان بیان یک قیمت کلی وجود نخواهد داشت.

اما می توانیم تا حدودی این عوامل تاثیر گذار را معرفی کنیم تا بتوانید قیمت حدودی تهیه آن ها را تخمین بزنید. نوسانات ارز یکی از این عوامل است که می تواند در افزایش و کاهش قیمت این تجهیزات تاثیر قابل توجهی داشته باشد. عامل مهم دیگر برند سازنده انواع این دستگاه ها است زیرا شرکت های مختلفی ساخت این تجهیزات را انجام می دهند.

هر کدام از این شرکت ها هزینه خاصی را برای این تجهیزات تعیین می کنند. عامل کلیدی دیگر مرکز عرضه کننده دستگاه های ترویر بوده که می تواند قیمت را تا چندین برابر افزایش دهد. بر همین اساس توصیه می ‌شود تا حد امکان این تجهیزات را از مراکز اصلی فروش تهیه کنید.

قیمت دستگاه ترویر

مزایای خرید آنلاین دستگاه های ترویر

روش های مختلفی وجود دارد که شما از طریق آن ها قادر خواهید بود دستگاه های ترویر را خریداری کنید. یکی از این روش ها خرید آنلاین این دستگاه بوده که متقاضیان بیشتری دارد. در واقع چند سالی است که به دلیل افزایش مشغله افراد بیشتری خرید های خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

این امر در مورد دستگاه های بوجاری نیز کاملاً صادق است. اگر شما این دستگاه را به صورت آنلاین تهیه کنید می توانید به مزایای بسیار بیشتری دست یابید. اکنون برای آشنایی بیشتر شما مهم ترین مزایای خرید آنلاین این تجهیزات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

صرفه اقتصادی و امکان مقایسه قیمت

بر اساس نتایج به دست آمده قیمت تجهیزات بوجاری در فروش آنلاین بسیار به صرفه تر در نظر گرفته می شود. بر همین مبنا شما می توانید با پرداخت هزینه کمتر دستگاه ترویر خریداری کنید. علاوه بر این در هر سایت فروش این محصولات  قیمت آن ها به طور واضح ذکر شده است. بر همین اساس شما قادر خواهید بود که قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید. پس می ‌توان گفت خرید آنلاین این تجهیزات صرفه اقتصادی بسیار بیشتری دارد.

تنوع بالا

این امکان وجود دارد که کارگاه شما به دستگاه های ترویر خاص و اختصاصی نیاز داشته باشد. در این مواقع پیدا کردن همچنین دستگاه‌ های با ظرفیت های دلخواه کمی دشوار است. اما شما به راحتی می توانید با جستجو در سایت های مختلف تجهیزات مورد نظر خود را خریداری کنید. اگر این کار را به روش سنتی بخواهید انجام دهیم باید به صورت مداوم به تمام مراکز حضوری مراجعه کرده و مدت زمان زیادی به جست و جو بپردازید.

حمل سریع و بدون مشکل

در خرید حضوری در بیشتر مواقع متقاضیان باید حمل و نقل دستگاه های ترویر را به صورت شخصی انجام دهند. در صورت حمل و نقل نامناسب ممکن است که به دستگاه آسیب های غیر قابل جبرانی وارد شود. اما خرید آنلاین کار را برای شما بسیار راحت تر می کند. زیرا سایت های فروش مسئولیت دارند که دستگاه را به هر موقعیتی که شما تعیین می کنید ارسال کنند. پس دیگر نیازی نیست شما حمل و نقل آن را خودتان انجام دهید. به علاوه در خرید آنلاین از سالم رسیدن این تجهیزات اطمینان خاطر بیشتری حاصل خواهید کرد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کرده ایم که دستگاه ترویر را به شما معرفی کنیم. این دستگاه های منحصر به فرد کاربرد فراوانی برای حبوبات و غلات دارند. شما متناسب با نیاز خود قادر خواهید بود انواع ظرفیت این تجهیزات را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. اما امر ضروری در خرید این محصولات این است که آن ها را به صورت اورجینال و با کیفیت بالا تهیه کنید. نیازی نیست در این راستا اقدامات خاصی انجام دهید. زیرا از طریق همین وب سایت شما قادر خواهید بود این تجهیزات را با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید. در سایت تمام اطلاعات لازم در اختیار شما قرار داده شده است. اما اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید.

  1. طول عمر مفید دستگاه ترویر چقدر است؟ این تجهیزات اگر با کیفیت و اورجینال باشند سال های زیادی برای شما کار خواهند کرد.
  2. منظور از دستگاه های ترویر چه چیزی است؟ دستگاه های ترویر جزو دستگاه های بوجاری هستند که عمل جدا کردن دانه ها را بر اساس وزن، قطر و غیره انجام می دهند.
  3. برای خرید دستگاه های ترویر باید چه مبلغی پرداخت کنیم؟ هزینه تهیه انواع این دستگاه ها بر اساس عوامل متعددی مانند نوسانات ارز، برند سازنده و غیره تعیین می شود.
  4. برای افزایش طول عمر دستگاه ترویر چه اقداماتی انجام دهیم؟ دستگاه را به صورت دوره ای بازرسی کرده و منبع تغذیه دستگاه را چک کنید.

فروش دستگاه ترویر در شرکت آروین صنعت:

یکی از خدمات گروه مهندسی و طراحی شرکت آروین صنعت، فروش دستگاه ترویر و انواع دستگاه های بوجاری بذر، گرویتی بذر، دستگاه های توزین کننده و دستگاه های ضد عفونی کننده بذر می باشد. این شرکت با بیش از 44 سال تجربه و سابقه درخشان در زمینه طراحی و ساخت انواع ماشین های فرآیند تولید بذر اکنون به راحتی قادر است با توجه به نیازهای مشتری انواع دستگاهها ی خاص فرایند بذر که به صورت عادی بکارگیری نمی شود را با توجه به شرایط خاص فرایند، تولید و یا بهینه سازی نماید.