دستگاه بوجاری چیست؟

دستگاه بوجاری چیست؟

عمل بوجاری کردن را به غربال مواد گوناگون مانند پاک کردن غلات و حبوبات از خاک و… می گویند. یکی از لوازم پرکاربرد صنعتی که برای غربال دانه های مختلف جهت درجه بندی دانه ها در صنایع گوناگون از آن استفاده ی زیادی می شود، دستگاه بوجاری می باشد.

پیش از به وجود آمدن دستگاه بوجاری، الک کردن حبوبات و غلات و غربال دانه ها از نخاله ها توسط توری ها و پاک کردن این محصولات و همینطور سورتینگ و درجه بندی انجام می شد. یکی از قدیمی ترین راه ها بوجاری، روش باد دادن خرمن های کوبیده شده توسط چنگک ها کشاورزی می باشد که در حال حاضر این روش دیگر مرسوم نمی باشد.

یکی از علل اختراع دستگاه های بوجاری و سیلندر محفر و گرویتی ها، بازدهی بالا با کمترین دخالت انسانی در امر غربالگری غلات و حبوبات از ناخالصی هایی در حجم های بالا بود. در ادامه این مطلب از سایت آروین صنعت ایرانیان با ما همراه باشید تا به معرفی دستگاه های بوجاری بپردازیم.

برای خرید و هرگونه سوال در مورد دستگاه های بوجاری با ما در تماس باشید: 88174420-021

دستگاه بوجاری

کاربردهای دستگاه های بوجاری:

  • پاک کردن انواع دانه ها مانند غلات، حبوبات و سایر ریز دانه ها
  • جدا کردن دانه ها از یکدیگر
  • سایز بندی کردن دانه ها به کمک جداسازی قطعات
  • پولیش کردن دانه ها و برق انداختن آن ها برای بسته بندی و بکارگیری دستگاه ضد عفونی کننده بذر
  • بسته بندی درجه های مختلف دانه ها با توجه به اندازه ها و وزن های مختلف و بکار گیری از کیسه پرکن اتوماتیک

انواع دستگاه های بوجاری:

به طور کلی دستگاه های بوجاری دارای انواع گوناگونی می باشند که هرکدام از انواع آن با توجه به نوع محصول جهت غربال و نحوه ناخالصی های محصول متفاوت می باشد. اما به طور کلی وجه مشترک همه ی دستگاه بوجاری، پاک سازی محصولات دانه ای از ناخالصی های موجود در آن است.

از انواع دستگاه های بوجاری می توان به: دستگاه بوجاری حبوبات، دستگاه بوجاری غلات، دستگاه بوجاری تخمه، دستگاه بوجاری گندم، دستگاه بوجاری کنجد و… اشاره داشت.

مراحل کار با دستگاه بوجاری غلات و حبوبات چگونه است؟

  1. در ابتدا جدا کردن گرد و غبار از حبوبات توسط فن دستگاه بوجار
  2. جدا کردن اجسام سبک تر حبوبات یا غلات توسط فن دستگاه بوجار
  3. جداکردن ناخالصی های درشت توسط سرند فوقانی دستگاه بوجار
  4. جدا کردن ناخالص‌ های ریز مانند: شن و سنگ ریزه و حبوبات شکسته توسط سرندهای بوجاری دستگاه.

کار با دستگاه بوجاری غلات و حبوبات

نحوه کار دستگاه بوجاری چگونه است؟

برای کار با دستگاه بوجاری، ابتدا دانه مورد نظر را به کمک دستگاه های بالابرهای موجود در دستگاه بوجاری در داخل دستگاه ریخته می شود تا دانه ها از توزین ها بالای دستگاه وارد دستگاه بوجاری شوند.

در اولین مرحله پس از ریختن دانه در دستگاه، باید سنگ و خاشاک و نخاله های بزرگ از دانه ها جدا شوند. این عملیات معمولا به کمک فن و ویبراتور دستگاه انجام می گیرد. در مرحله ی بعدی باید حبوبات ها را از نظر سایز دانه ها با یکدیگر جدا نمود و قطعات کوچک تر آن ها را کنار گذاشت. معمولا این مرحله به کمک غلطک های دستگاه بوجاری انجام می گیرد. همچنین این مورد را می توان بر اساس نوع حبوبات مورد نیاز حساسیت دستگاه بوجاری را کم و یا زیاد نمود.

در مرحله ی بعدی پس از جدا شدن تمامی موارد اضافی از دانه ها، نوبت به غربالگری مجدد دانه جهت جداسازی دانه های درشت از دانه های متوسط می باشد. معمولاً حبوبات و غلات با دانه های بزرگتر ارزش و قیمت بیشتری دارند. این مرحله با استفاده از الک های خاص و همچنین لرزش و وزش باد انجام می شود.

در مرحله ی بعدی حبوبات و غلات جدا شده با قرار گرفتن روی غلطک های مخصوص و لرزش پولیش کشیده می شوند تا ظاهر براق و جذابی به دست آورند. بدین ترتیب بخش های خشک و نامناسب حبوبات نیز از آن ها جدا خواهد شد و یک محصول با کیفیت، بوجاری و پولیش شده برای شما باقی خواهد ماند. بیشتر مدل های دستگاه بوجاری حبوبات به سیستم های بسته بندی نیز مجهز هستند و می توانند حبوبات و غلات را در بسته بندی هایی با اوزان مختلف بسته بندی کنند. در صورت نیاز به محصولات عمده نیز می توانید محصول نهایی را در داخل گونی بریزید.

ویژگی های کلی دستگاه های بوجاری

  1. قابلیت حمل و نصب در تمامی فضاها
  2. صدای کمتر به نسبت نسل قدیمی تر
  3. نصب آسان
  4. راندمان کاری بالا
  5. دارای تابلو برق کامل و مجزا
  6. توان مصرفی برق کمتر به نسبت دستگاه های نسل قدیم

نکاتی که قبل از خرید دستگاه بوجاری باید بدانید

قبل از خرید هر محصولی الزامی است که ابتدا نکاتی را بدانید. این نکات به شما کمک می‌ کنند که محصولی با کیفیت و درجه یک انتخاب کنید. با توجه به اهمیت دستگاه بوجاری به کار بردن همچنین نکاتی بسیار ضروری است. پس حتما این نکات را قبل از خرید مد نظر داشته باشید.

انتخاب نوع مناسب‌

دستگاه های بوجاری در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات کارایی بالایی دارند همین امر سبب شده انواع دستگاه بوجاری تولید و در دسترس متقاضیان قرار بگیرد. اگر شما قصد خریداری این محصولات را دارید ابتدا باید متناسب با نیاز خود نوع آن را تعیین کنید. توجه داشته باشد که انتخاب نوع نادرست دستگاه بوجاری منجر می ‌شود که شما نتوانید بهره لازم را از این دستگاه ببرید. اگر شما تخصص کافی برای انتخاب نوع مناسب این محصول را ندارید. می تواند از افراد آگاه در این زمینه کمک بگیرید، این افراد راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

خرید برند شناخته شده

از گذشته تا به امروز شرکت های بسیاری در زمینه تولید دستگاه بوجاری فعالیت می کنند.  بعضی از این برند ها شناخته شده تر هستند و در این صنعت تولیدات متنوعی دارند. خوش نام بودن این برند ها به دلیل تولید محصولات با کیفیت است. توصیه می‌ شود تا حد امکان دستگاه بوجاری را از این شرکت های معروف و شناخته شده تهیه کنید. البته دستگاه تولیدی همچنین شرکت هایی قیمت بالاتری دارد. اما شما با خریدن آن ها از کیفیت محصول اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت. به علاوه قادر خواهید بود که مدت زمان بیشتری از دستگاه بوجاری بهره ببرید.

خرید بدون واسطه

مراکز مختلفی دستگاه بوجاری را به فروش می رسانند. بعضی از این مراکز در پخش و عرضه مستقیم این محصول فعالیت نمی کنند. بلکه آن را از طریق واسطه های مختلفی و زیادی خریداری کرده اند. این امر سبب می‌ شود قیمت محصول افزایش یابد. اگر شما قصد دارید که دستگاه بوجاری با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. حتما این محصول را از مراکز معتبر و بدون واسطه خریداری کنید. خرید از مراکز مستقیم عرضه کننده این محصول مزایای بسیار زیادی خواهد داشت. مراکز عرضه کننده مستقیم این محصول زیاد هستند با کمی جستجو می توان آن ها را یافت.

انتخاب محصولی با کیفیت و دارای گارانتی

این دستگاه ها از لحاظ کیفیت تفاوت های بسیار زیادی دارند. بخشی از کیفیت این محصولات به متریال های استفاده شده در آن بستگی دارد. طبیعتا هر چقدر از مواد اولیه با کیفیت برای ساخت این محصول استفاده شود دستگاه بوجاری کیفیت بالاتری دارد. اما بخشی دیگر کیفیت این محصول مربوط به تکنولوژی ساخت آن است. بعضی از برند و شرکت ها این محصولات را با تکنولوژی های منحصر به فرد می سازند. این تکنولوژی در کیفیت محصول تاثیر گذاشته و منجر به تولید محصولی درجه یک می شود. پس قبل از خرید کیفیت و گارانتی محصول را ابتدا بررسی کنید.

مزایای خرید دستگاه بوجاری

قبل از خرید هر محصولی الزامی است که درباره مزایای آن آگاهی پیدا کنید. مزایای خرید دستگاه بوجاری به بسیار زیاد است. این مزایا افراد را تعقیب می ‌کند که این دستگاه را تهیه و مورد استفاده قرار دهند. اکنون به صورت مختصر به چند مورد از این مزایا اشاره می کنیم.

افزایش سرعت

اگر قصد داشته باشید که سرعت عمل کار شما بالا برود نیاز است که از تجهیزات مدرن استفاده کنید. دستگاه بوجاری یکی از این تجهیزات بسیار مدرن است که کارایی بالایی دارد. استفاده از این محصول سبب می ‌شود که سرعت کار شما به میزان قابل توجهی افزایش یابد. کافی است فقط مدتی از این محصول استفاده کنید تا به طور کامل متوجه افزایش سرعت تولید شوید.

کاهش نیروی انسانی

در کار تولید محصولات مختلف نیاز است که از نیروی کار زیادی استفاده کنید. طبیعتاً باید هزینه های هنگفتی را برای به کار گیری این افراد بپردازید. اما با توجه به عملکرد دستگاه بوجاری دیگر نیاز نیست که از نیروی کار زیادی استفاده کنید. بعضی از این دستگاه کاملا اتوماتیک هستند و تمام مراحل را به صورت خودکار انجام می ‌دهند.

کاهش خطا

عملیات بوجاری کردن با دستگاه های قدیمی خطای بسیار زیادی دارد. این امر سبب می‌ شود که محصولات تولیدی شما بسیار بی کیفیت باشند. اما دستگاه بوجاری مدرن و پیشرفته به میزان قابل توجهی این خطا ها را کاهش می دهد. پس شما می توانید خیلی سریع محصولات با کیفیت تولید کنید.‌ البته میزان تولید شما نیز با این دستگاه چندین برابر خواهد شد.

بهترین روش خرید دستگاه بوجاری

به روش های مختلفی می توان دستگاه بوجاری مناسب را تهیه کرد. اما به طور کلی خریداری این دستگاه به دو صورت آنلاین و روش سنتی خرید انجام می شود. که برای آشنایی و آگاهی شما هر دو را به طور کامل بررسی می کنیم.

خرید حضوری

اولین روشی که شما از طریق آن می توانید دستگاه بوجاری را تهیه کنید خرید حضوری است. که اکثر افراد تا به امروز از آن استفاده کرده اند.  شما برای خرید به روش سنتی باید به مرکز عرضه کننده دستگاه بوجاری به صورت حضوری مراجعه کنید. این روش خرید را به عنوان روش سنتی و قدیمی خرید دستگاه بوجاری معرفی می کنند. که در کنار مزایا و معایبی نیز دارد. به عنوان مثال ممکن است که شما مسیر زیادی را برای خرید دستگاه طی کرده باشید.

اما بعد از مراجعه به مرکز خرید متوجه شوید که دستگاه مورد نظر در آن مرکز وجود ندارد. البته اگر دستگاه بوجاری در یک شهر دیگر وجود داشته باشد استفاده از روش سنتی خرید چندان مناسب نیست، زیرا وقت بسیار زیادی را از شما خواهد گرفت. اما باز شما با در نظر گرفتن شرایط خود قادر هستید از خرید حضوری استفاده کنید. از مزایای این روش می توان  به این مورد اشاره کرد که شما به صورت مستقیم و از نزدیک قادر خواهید بود که دستگاه بوجاری را مشاهده و بررسی کنید.

خرید غیر حضوری

دیگر روش خرید که افراد بیشتر از آن استفاده می کنند روش آنلاین خرید دستگاه بوجاری است. چند سالی است که به دلیل افزایش مشغله و نبودن زمان کافی خرید غیر حضوری رونق بسیار زیادی یافته است. این امر سبب شده دستگاه بوجاری نیز به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. شما در روش غیر حضوری قادر خواهید بود که دستگاه مورد نظر را حتی از شهرهای اطراف سفارش دهید.

افرادی که زمان کافی برای خرید سنتی را ندارند می توانند از خرید آنلاین بهره بگیرند. البته قبل از خرید آنلاین دستگاه بوجاری حتما باید نکاتی را بدانید. به عنوان مثال باید این محصولات را از مراکز معتبر فروش آنلاین خریداری کنید. شما به راحتی قادر خواهید بود که به معتبر بودن مرکز مورد نظر پی ببرید.

با بررسی سوابق مرکز فروش آنلاین این امر امکان پذیر است. البته اگر شما زمان کافی برای بررسی سابقه وب سایت را ندارید.  می توانید از طریق نماد الکترونیکی که در سایت های معتبر وجود دارد به آن ها اعتماد کنید. در هر صورت شما قادر هستید از هر دو روش خرید استفاده کنید. اما خرید آنلاین با توجه به مزایایی که دارد گزینه مناسب تری است.

عوامل دخیل در قیمت دستگاه بوجاری

عوامل مختلفی در قیمت دستگاه بوجاری تاثیر گذار است. اگر شما قصد داشته باشید از قیمت نهایی این دستگاه  محبوب و کارآمد اطلاع پیدا کنید باید این عوامل دخیل را مورد بررسی قرار دهید.  بر همین اساس چند عامل بسیار موثر در قیمت  دستگاه را بیان می کنیم.  تا شما با اطلاع از آن ها از قیمت نهایی این محصول مطلع شوید.

امکانات و ویژگی های دستگاه بوجاری

هر دستگاهی دارای امکانات و ویژگی های متنوعی است.  این امکانات به متقاضیان کمک می کند که راحت تر بتوانند بوجاری کردن را انجام دهند. هر چقدر تعداد این امکانات و ویژگی ها بیشتر باشد شما می توانید بهره بیشتری از دستگاه ببرید.  طبیعتاً این امکانات در قیمت نهایی این تجهیزات تاثیر گذار است. به هر اندازه که تعداد امکانات و ابزار ها بیشتر باشد قیمت این محصول به نسبت بالاتر است. البته خرید دستگاهی که امکانات گسترده ای دارد برای متقاضیان مزیت های بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

اندازه کسب و کار

عامل موثر دیگری که در قیمت دستگاه بوجاری دخیل است اندازه کسب و کار کاربران است.  ممکن است که شما یک کسب و کار کوچک داشته باشید. پس متناسب با آن باید این دستگاه کاربردی را خریداری کنید. البته شاید هم  شما یک کسب و کار بزرگ داشته باشه که برای توسعه و پیشرفت بیشتر به این تجهیزات داشته باشید.  در هر صورت قیمت این دستگاه  با توجه به کسب و کار و نیاز شما تعیین خواهد شد. دلیل این امر این است که برای کسب و کار و شرکت های بزرگ دستگاه بوجاری بزرگ تری نیاز است.

نوع دستگاه

دستگاه های بوجاری انواع بسیار زیادی دارند. بر همین اساس متقاضیان قادر هستند بر اساس به علاقه و نیاز خود انواع این دستگاه ها را خریداری کنند. تجهیزاتی که در انواع دستگاه بوجاری مورد استفاده قرار می گیرد با یکدیگر متفاوت است. ممکن است که برای ساخت یک نوع دستگاه از تجهیزات و فناوری مدرن و گران قیمتی استفاده شود. طبیعتاً این نوع دستگاه را با هزینه و قیمت بیشتری عرضه می کنند. پس متقاضیان نیز باید مبلغ بیشتری برای تهیه آن بپردازند.

برند سازنده

شرکت های مختلفی این دستگاه را تولید می کنند که هر کدام از فناوری و تجهیزات خاصی برای تولید این دستگاه استفاده کرده اند. همین امر سبب شده قیمت دستگاه بوجاری برند های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد. هزینه تهیه دستگاه بوجاری از شرکت های معروف کمی بالاتر است. که این امر به دلیل کیفیت بالای آن برند ها است. شما بر اساس توان خرید خود قادر هستید که این محصولات را از شرکت های مختلف خریداری کنید. طبیعتا هر چقدر توان خرید شما بالاتر باشد می ‌توانید دستگاه بوجاری معروف تری را خریداری کنید.

مرکز عرضه کننده

مراکز مختلفی در عرضه دستگاه بوجاری فعالیت می کنند. بعضی از این مراکز قیمت بسیار بالایی را برای این دستگاه تعیین می‌ کنند.  اگر شما قصد داشته باشید دستگاه بوجاری را از چنین مراکزی تهیه کنید قطعاً باید هزینه بیشتری را بپردازید.  بر همین اساس الزامی است که ابتدا یک مرکز مناسب برای  برای خرید دستگاه بوجاری پیدا کنید. البته بعضی مجموعه ها این دستگاه را با قیمت بسیار پایین در اختیار متقاضیان قرار می دهند. همچنین دستگاه هایی ممکن است که از نظر کیفیت پایین باشند. پس هنگام خرید علاوه بر کیفیت قیمت را نیز مد نظر داشته باشید.

سخن پایانی

بدون استفاده از دستگاه بوجاری نمی توانید به خوبی اضافات محصولات را جدا کنید. تولید این محصول تحول عظیمی در صنایع مختلف بوده است. شما قادر هستید بیشترین بهره را از دستگاه بوجاری ببرید. البته این امر زمانی امکان پذیر است که شما یک دستگاه بوجاری با کیفیت خریداری کنید. اگر قصد خرید این محصول را دارید می توانید از این سایت اقدام به خرید کنید. اگر در امر خرید به راهنمایی بیشتری نیاز دارید با کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید. کارشناسان سایت با دانش کافی و تخصص بالا بهترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند.

قیمت خرید دستگاه بوجاری به چه عواملی وابسته است؟

نوع محصول، برند سازنده آن، کیفیت دستگاه و غیره.

دستگاه بوجاری را چگونه تهیه کنیم؟

به هر دو روش خرید حضوری و غیر حضوری قابل خریداری است.

قبل از خرید دستگاه بوجاری باید چه نکاتی را بدانیم؟

خرید از برند های معتبر، خرید بدون واسطه و غیره.

آیا دستگاه بوجاری ارزش خرید دارد؟

با توجه به مزایای بالای این محصول دارای ارزش خرید بالایی است.

مزایای خرید دستگاه بوجاری چیست؟

افزایش سرعت، کاهش نیروی انسانی و غیره.